|
Seiko White Knight - nu også på gummirem - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Seiko White Knight - nu også på gummirem (/showthread.php?tid=70969) |
Seiko White Knight - nu også på gummirem - Joepete - 31-01-2009 Jeg har i noget tid været på udkig efter en White Knight (SKXA47) . Den hvide skivefarve har manglet i min Seiko diver samling, lige siden HG´s White Samurai røg på min svogers arm. Her idag, så kom Seiko White Knight så endelig i hus Uret er et automatic, men selve Knight-serien produceres også i både quartz og kinetic udgaver. Knight urene er af Seiko tiltænkt som værende dress-divere, da de sidder meget tæt på håndleddet og har bløde svungne linier, så de ikke kommer i karambolage med f.eks. en skjorte. Uret har integreret lænke, hvilket har afholdt mig fra at købe uret tidligere. Jeg må dog sige, at lænken er ualmindeligt behagelig til uret - faktisk den bedste jeg endnu har prøvet fra Seiko Uret har samme lume stof som Monster urene, så der er gang i lyset. Dog ikke helt så tydeligt, idet markeringerne er elegante og diskrete, i modsætning til Monster urenes store markeringer. Urets skive er har en smuk struktur, og udenom, en glat flade hvorpå markeringerne sidder. Den struktur-plettede skive, har Seiko ladet gå igen på White Samurai urene. Uret måler 46x50x14mm (inkl. krone), er 200m vandtæt og har en 120-kliks bezel. Lænken har diver ekstension. Dét ur, som jeg netop har fået hjem, er produceret i oktober 2004. Jeg har rengjort og renset uret, og så har jeg pudset uret let samt givet det en overfladebehandling med et stålmiddel, som både beskytter og "lapper" små-ridser. Det tog sin tid, men det har været sliddet værd, synes jeg Den "hullede" urskive med glat underlag til indeksmarkeringerne. ![]() Den integrerede lænke er monteret med 15mm fat springbars ![]() Elegant lume, synes jeg ![]() Det obligatoriske wrist shot
Re: Seiko White Knight - Sociologen - 31-01-2009 Tillykke! Det ser super lækkert ud med den hvide skive Re: Seiko White Knight - Mortenkoch - 31-01-2009 Jeg synes det ville klæde den hvis dagsangivelsen ikke havde været med blå, og teksten i bunden havde været sort i stedet for rød. Jeg synes den bliver lidt for "sprælsk". Jeg er selv tilhænger af hvide skiver (lyse skiver generelt), så på trods af ovenstående synes jeg det ser fedt ur - Morten Re: Seiko White Knight - Joepete - 31-01-2009 På mange Seiko ure er dagsangivelsen blå om lørdagen, rød om søndagen og så ellers sort på hverdagene - fint med lidt spræl i week-end´en Re: Seiko White Knight - DonWerner - 31-01-2009 Er uret virkelig 45mm? Det ligner bestemt ikke et stort ur, når man ser på billederne. Men bort set fra det, så er den hvide skive ret lækker. Man kommer ikke udenom at Seiko virkelig giver "bang for the buck". Re: Seiko White Knight - Joepete - 31-01-2009 Målene er opgivet inkl. krone. Uden krone ligger den på 42/43mm i diameter. Tror de brede horn, og så urkassens svungne følgning af bezel, får uret til at synes "lille". Re: Seiko White Knight - Sogge_phpbb3_import15729 - 01-02-2009 Det kan næsten ikke blive for enkelt for mig, - derfor er dette ur rigtig flot! Den hvide skive indeholder iøvrigt masser af detaljer (f.eks. den riflede del af skiven) og sekundviserens røde "tip", som gør uret spændende at "udforske". Den glidende diameter-overgang fra bezel til lænke syntes jeg kun tilfører uret elegance. Det er ikke (og skal i mine øje ikke være) et råt ur, men et diver/dress - hvis der er noget der hedder det. Tillykke! Re: Seiko White Knight - HG - 01-02-2009 WOW - den ser lækker ur Re: Seiko White Knight - Thomse - 01-02-2009 Hej Joepete, rigtigt flot ur, lige min smag, tillykke med det. Hvad er referencenummeret på den? Mvh. Thomas Re: Seiko White Knight - Thomse - 01-02-2009 Ja ok, det(nummeret) har du jo skrevet, undskyld |