Urdebatten / Urforum
Samlingen nu og før. Jeres mening.... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Samlingen nu og før. Jeres mening.... (/showthread.php?tid=70736)

Sider: 1 2 3 4

Samlingen nu og før. Jeres mening.... - Tukjær - 09-01-2009

Dette var de ure jeg havde i oktober. Imellem tiden har der været en Breitling Seawolf mere, og en IWC Aquatimer. Begge blev dog solgt ret hurtigt.

Oktober.

İmage

Som set i min anden tråd, er dette samlingen nu.... Seiko Sumo kommer....

İmage

Jeg har selv valgt at trække lidt penge ud af samlingen (22k), men var det et bedre udvalg jeg havde i oktober? Her tænker jeg ikke kun på kvaliteten, men også den "helhed" som urene også gerne skulle være...

- KimT - 09-01-2009

Jeg synes at samlingen overordnet er forbedret.

Men hvis det var mig, var der 3 ure i øverste række der skulle ud, og jeg mener ikke Seikoen Icon_e_wink
Men vi har jo alle forskelig smag, hvilket er en af de ting der gør dette forum så interesant.

- Tukjær - 09-01-2009

Kim T Skrev:Jeg synes at samlingen overordnet er forbedret.

Men hvis det var mig, var der 3 ure i øverste række der skulle ud, og jeg mener ikke Seikoen Icon_e_wink
Men vi har jo alle forskelig smag, hvilket er en af de ting der gør dette forum så interesant.

Ja, det ville da være trist hvis vi havde samme smag..... De 4 nederste er klart de fedeste, ingen tvivl. Det er vi enige om. Kobold'en er også til salg, men de andre bliver......

- jacob jensen - 09-01-2009

Den "nye" samling er i mine øjene bedre
så jeg har stemt på den nye.

Selvfølgelig kunne man give den mere gas hvis de 22k kom ind igen
men vi alle skal har jo et max man vil bruge Icon_cool

Jeg ville personlig beholde dine 2 OMEGAer og ORISet
sælge de andre.

Så ville jeg købe et sort seawolf og evt det TAG du har i kikkerteren
og så ellers gå efter et dressur som min ligger i samme liga som OMEGA.

Men så er det også slut som du siger Icon_e_wink

- RunesS_phpbb3_import15750 - 09-01-2009

Jeg har ikke vurderet efter prestige, pris osv. og på den måde set om din samling er blevet bedre... Det der faldt mig i øjnene er at den "røde tråd"/sjæl/whatever you call it, er blevet bibeholdt i samlingen, bare på færrer ure. Den er blevet mere rendyrket... Icon_e_smile

- Joepete - 09-01-2009

Claus, jeg synes dit spørgsmål er meget svært at besvare. Det synes jeg ud fra den betragtning, at "udvalg" jo ikke nødvendigvis handler om kvantitet, og alligevel, så er det svært at bevare et "udvalg" uden en vis mængde ure ...

Skulle jeg vurdere - så objektivt som muligt/lidt udefra uden den store forstand - så ville jeg vurdere, at den røde tråd i samlingen var lettest genkendelig i oktober måned frem for nu. Det vurderer jeg ud fra antallet af dykkerure, forskellige fabrikater med diver som overskrift, forskellige skivefarver o.lign.

På den anden side, så synes jeg, at dine få (sammenlignet med tidligere) divere i den nuværende samling indrammer noget essentielt i stilarten ...

Kort sagt, så er afgørelses umulig at gøre for mig, så jeg stiller mig lidt midt imellem Icon_e_wink

- Tukjær - 09-01-2009

Det er jo egentligt ikke sket så meget. Den lille PO er blevet stor. MarineMaster'en bliver til en Sumo. Seawolf er udskiftet med Oris'en. Tissot Seastar er udskiftet med en Tissot Chrono. Og de 2 Fortis er væk.... Kvalitet var der vel mere af, primært på grund af Seawolf og Seiko MarineMaster, men jeg mener ikke de var 22k mere værd....

Brugte jeg 22k på en stål Aquatimer, en Submersible, en Rolex Sub eller andre i den klasse, ville alle mene den nye samling var bedre.....

Eller hvis jeg kigger lidt på de ure jeg har haft, og sammensætter ud fra det, kunne det se sådan ud,

8 ure,

Rolex Submariner 14060
IWC Aquatimer 2000 Titanium
Omega Planet Ocean 45,5mm
Omega Seamaster 2254
Seiko MarineMaster
Breitling Avenger Seawolf
Breitling SuperOcean Steelfish
Oris TT1 47mm SS

I reserve, Sinn U1, Mühle Glashütte Rasmus

Men det ville betyde 42k mere til ure..... Icon_e_sad Men en fed samling Icon_e_wink

- Joepete - 09-01-2009

Personligt, hvis pegene er til det, så ville en Submersible give lidt "kant" til samlingen. Then again, I am not a Rolex guy Icon_e_wink

- Tukjær - 09-01-2009

Joepete Skrev:Personligt, hvis pegene er til det, så ville en Submersible give lidt "kant" til samlingen. Then again, I am not a Rolex guy Icon_e_wink

Hvis jeg vælger at bruge så mange penge på et ur igen, bliver det en Panerai.... Ingen tvivl......

Lækker samling. - Submersible - 09-01-2009

Du skifter ud og finder din plads på et tidspunkt.

Du skulle have beholdt IWC'en i mine øjne, men det er jo smag og behag.

Ved selv ikke hvor jeg står lige nu mht. mine egne ure. Kan mærke jeg bliver irriteret over at have ure i kassen jeg ikke bruger. Så i morges, havde jeg lyst til at sælge hele lortet.

Ja måske jeg også skulle vende samlingen om - måske du er min inspiration.