|
Skal ... skal ikke ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Skal ... skal ikke ? (/showthread.php?tid=70492) |
Skal ... skal ikke ? - Joepete - 04-12-2008 Så er den helt gal inden i gamle mig: Min Seiko diver samling indeholder to SKX, to Monster, en Samurai, en SBBN007 og en Sumo. Nu er der så kommet en MM til salg ... Den burde jo være i min samling, meeeen: 1. 8000 kr. ... det er mange penge for mig 2. Især når jeg ved, at den ikke topper Sumo i "value for money" (uff, jeg er en nærig krejler På den anden side, så vil MM (tilnærmelsesvis) fuldende Seiko diver samlingen. Hvad gør jeg ? Re: Skal ... skal ikke ? - Proxi - 04-12-2008 Joepete Skrev:Så er den helt gal inden i gamle mig:Ja det var så en af de svære! Som du selv siger ville et MM jo nærmest fuldende din lækre samling. Men tror måske at du, lige som andre, vil føle "jo MM er da lækker, men nu havde jeg jo prøvet Sumo'en inden, så jeg havde da godt nok forventet mig noget mere end det her"... Og det ville da være en træls følelse + du kan ricisere at tabe penge, men man får jo så til gengæld en oplevelse ud af det. Og igen oplever i livet er jo gratis.. Så de to muligheder jeg ser er: 1. Køb en MM og se om den er noget, hvis ikke sælg den og lev med det lille tab (måske fortjeneste) der så kommer. Og derefter køb et lidt dyrer mærke, - selv har jeg fået et godt øje til Breitling takket været Tukjærs lækre billeder... 2. Spring MM-ledet over og hop på et dyrer mærke med det samme.. Igen vil jeg pointere at man kan få et Breitling til ca samme pris som MM Håber det kunne bruges.. - johnfyn - 04-12-2008 Hej Joepete...jeg synes du skal holde fingrene fra den MM - for den har jeg også kig på, men det er nu ikke lige den rigtige måned den er kommet til salg i????? Du kan jo også købe den og så sælge den til mig for 7.000 om et par uger (JOKE) Nej, 8k er en del......og prisen er FAST! - Seamus_phpbb3_import15747 - 04-12-2008 Ja det er ikke nemt, jeg havde svært ved at skille mig af med min, men savner den som sådan ikke med mindre jeg finde en til en rigtig god pris Men hvis jeg finder en Sumo til en god pris så kan jeg også godt finde på at nappe den. ![]() ![]() ![]() Jeg har desværre ikke set en sumo og MM ved siden af hinanden så jeg kan ikke udtale mig om den er bedre, men værket vil jeg dog mene er bedre. Finish på MM er sandsynligvis også bedre, se blot på de børstede visere med polerede facetkanter, små detaljer som måske gør forskellen. Ligeledes er datohjulet ikke sort på hvid, men rent faktisk sort på metalbaggrund igen en lille detalje. Thomas - jacob jensen - 04-12-2008 En SEIKO diver samling SKAL da indeholde et MM det er KONGEN inden for SEIKO divere - Tukjær - 11-12-2008 Måske man skulle overveje lidt, hvorfor vi er så mange herinde der har skilt sig af med MarineMasteren så hurtigt......? - jacob jensen - 11-12-2008 Det forstår jeg heller ikke helt(mangler desværre at se uret IRL) hvor er det den skuffer eller gør at den forlader reden igen For på billederne ligner den ren diver guf - DonWerner - 11-12-2008 Efter jeg har set den IRL et par gange må jeg sige at den heller ikke tiltaler mig så meget længere. Det er især den "høje" bezel, som i mine øjne ser helt forkert ud i virkeligheden. På billeder ser man det dog ikke så tydeligt. Det snyder faktisk en del. - jacob jensen - 11-12-2008 du kunne godt have fat i noget der Syntes også det er mærkeligt hvis et MM til de mønter (fra nyt) ikke skulle kunne slå et monster i value De er jo begge fra SEIKO som er kendt for høj value og MMeren er jo MEGET dyrere men jeg ved det ikke da jeg desværre ikke har set urene IRL Men det skulle næste urtræf gerne råde bod på - Joepete - 11-12-2008 Jeg har droppet MM og mine Seiko ure er til salg - dog undtaget Sumo og Tuna Can. Så må vi se hvor samlingen så bærer hen ... |