Urdebatten / Urforum
*Billeder* Nyt ur og tilbehør - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: *Billeder* Nyt ur og tilbehør (/showthread.php?tid=70478)



*Billeder* Nyt ur og tilbehør - Proxi - 02-12-2008

Ja, jeg har efterhånden fået et par mekaniske ure og er rigtig glad for dem, men nogen gange kan det være svært at holde dem alle i live, - i travle perioder med lektier osv.. Så jeg tænkte jeg måtte have fat i et quartz så jeg altid har et backup ur jeg hurtigt kan snuppe fra kassen hvis jeg ikke lige har husket at live mine mekaniske ure op.
Det skulle ikke være et dyrt ur og skulle gerne kunne passe til det meste. Jeg var i forvejen på udkig efter et fleiger, men var i tvivl om det var noget der passede mig og hvordan størrelsen skulle være. Urene jeg har går fra 39 til 45mm, hvor jeg synes at de 39mm kan blive for småt hvis designet er "forkert" og at 45mm kan være for stort hvis det sidder helt forkert. Så tænkte at jeg ville prøve en mellem ting og kom frem til dette:
İmage
İmage
İmage
Det er et Laco Flieger med quartz, og er 42mm. Sidder faktisk dejligt og tror jeg må på udkig efter et mekanisk.

Udover uret har jeg også fået ny masiv lænke til mit Seiko 031:
İmage
İmage
Det er skam ikke det helt vilde, men giver lige uret det sidste touch, som er med til at hæve urets helhedsindtryk.
Dog synes jeg ikke at jeg kan få endledene til at side ordenligt, måske jeg skal prøve igen i weekenden..


- johnfyn - 02-12-2008

Tillykke med begge...og nogle fede billeder du laver!


- Stenbukken - 02-12-2008

Tillykke med dem. Icon_e_biggrin


- hannover_dk - 02-12-2008

Jeg vil godt tilslutte mig at det er godt at se billeder som er "bløde" også i den grad duer. Fint blødt lys som viser urene godt - og en Laco quarts som absolut holder sig til flieger ur stilen og sikkert ser godt ud i 42 mm.
At du evt kigger på mekanisk skal ikke trække ned, men alt til sit formål, og det er et nydeligt ur - som er godt vist her i det bløde lys - måske noget at tænke på
vh


- Joepete - 02-12-2008

Jeg kan godt lide Laco flyveruret: Enkelt, tro mod sin oprindelse og så har det arabertal Icon_e_wink

Såvidt jeg husker, så kan man få et Laco med ETA 2824 til et sted omkring 3400 kr. Hvoran er prissætningen på quartz modellen ?


- Certina Fan - 02-12-2008

Ja, jeg må tilslutte mig at du tager nogle virkelig lækre billeder. Og da også flotte ure. Laco ur med quartzværk, tja, man skulle ikke tro det når man ser uret. Der er jo ingen kosmetisk indikation på uret af at det er quartz, dog med forbehold for sekundviserens gang. Men fed retro og den helt rigtige rem. Mht. endestykkerne på Seiko lænken, jeg har jo også en SKX031'er (som iøvrigt sidder på armen idag), endestykkerne flugter ikke hornene 110% og har faktisk aldrig gjort det. Har ikke forsøgt på at rette det, men mon ikke der er en chance for forbedring. For mit vedkommende er det en detajle, men du lægger nok mere mærke til det fordi du har eftermonteret lænken, hvorimod jeg er vant til helheden. Kan jeg spørge dig hvad en sådan ny lænke (går ud fra at den er original) til uret koster i indkøb?
---
Tommy


- Proxi - 02-12-2008

JohnFyn Skrev:Tillykke med begge...og nogle fede billeder du laver!
Stenbukken Skrev:Tillykke med dem. Icon_e_biggrin
Takker Icon_e_smile

hannover_dk Skrev:Jeg vil godt tilslutte mig at det er godt at se billeder som er "bløde" også i den grad duer. Fint blødt lys som viser urene godt - og en Laco quarts som absolut holder sig til flieger ur stilen og sikkert ser godt ud i 42 mm.
At du evt kigger på mekanisk skal ikke trække ned, men alt til sit formål, og det er et nydeligt ur - som er godt vist her i det bløde lys - måske noget at tænke på
Nej er da også glad for det selvom det ikke er mekanisk, vidste jo som sagt heller ikke om flieger stilen var noget for mig når det endelig kom på armen, også synes jeg det ville være træls at have brugt alt for mange penge.. Icon_e_smile

Joepete Skrev:Jeg kan godt lide Laco flyveruret: Enkelt, tro mod sin oprindelse og så har det arabertal Icon_e_wink

Såvidt jeg husker, så kan man få et Laco med ETA 2824 til et sted omkring 3400 kr. Hvoran er prissætningen på quartz modellen ?
Hmm nu kan jeg ikke finde Laco's hjemmeside, men denne model er en udgået model, og som jeg husker koster modellen(36mm) som erstatter min model £300, så det er en ca vel 2200-2300kr..
Jeg har købt mit brugt i England, og man kan ikke se det er brugt på glas eller urkasse overhovedet, det er kun remmen der har fået et "klemme" mærke, men jeg bruger samme hul som tidligere ejer så det ville jo hurtigt have kommet alligevel.
Og det jeg måtte slippe for uret er 900kr, - leveret! Og det koster ca 1-200kr i fragt, så selve uret har ike været dyrt synes jeg. Icon_e_smile Så jeger alt i alt glad for købet.

Certina Fan Skrev:Ja, jeg må tilslutte mig at du tager nogle virkelig lækre billeder. Og da også flotte ure. Laco ur med quartzværk, tja, man skulle ikke tro det når man ser uret. Der er jo ingen kosmetisk indikation på uret af at det er quartz, dog med forbehold for sekundviserens gang. Men fed retro og den helt rigtige rem. Mht. endestykkerne på Seiko lænken, jeg har jo også en SKX031'er (som iøvrigt sidder på armen idag), endestykkerne flugter ikke hornene 110% og har faktisk aldrig gjort det. Har ikke forsøgt på at rette det, men mon ikke der er en chance for forbedring. For mit vedkommende er det en detajle, men du lægger nok mere mærke til det fordi du har eftermonteret lænken, hvorimod jeg er vant til helheden. Kan jeg spørge dig hvad en sådan ny lænke (går ud fra at den er original) til uret koster i indkøb?
Takker også for det ang billederne.. Hmm, nej synes heller ikke uret ser quartz-agtig ud. Icon_e_smile
Ang. endestykkerne, det gør heller ikke mig så vildt meget men ville da gerne have det væk hvis det er muligt, dog er det mest på billeder det ser træls ud Icon_e_smile
Jeg kom af med 230kr($39) leveret og det er med 3 justeringshuller i spændet, og hvis du vælger et andet spænde (et med 2 huller) så kan du få det til $35 leveret.. Og det er helt klart pengene værd Icon_e_smile


- Len - 02-12-2008

Tillykke Icon_e_biggrin Pænt ur det Laco - enkelt og klassisk...

Mvh Hans H


- Joepete - 02-12-2008

Det var en rigtig favorabel pris, Proxi !

Btw, nice mod, med Samurai hænder på Seiko´en Icon_e_wink


- Proxi - 02-12-2008

Joepete Skrev:Det var en rigtig favorabel pris, Proxi !

Btw, nice mod, med Samurai hænder på Seiko´en Icon_e_wink
Ja er ganske godt tilfreds med det køb, bare man leder de rigtige steder kan man finde nogle gode køb. Icon_e_smile

Ja er også godt tilfreds med min Seiko, som den er på billedet har den kostet ca 1000kr. Det er det af mine ure hvor man får mest for pengene hvis man sammenligner design/kvalitet med prisen.