Urdebatten / Urforum
Hvordan skifter i? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvordan skifter i? (/showthread.php?tid=70356)

Hvordan skifter i? - Riisberg - 14-11-2008

Hej,

Jeg er den heldige ejer af en Sea-dweller og et Planet Ocean Chronograph.
Mit spørgsmål er hvordan skifter i mellem flere ure?

Dag til dag, går med det ene i en mdr. skifter så igen? eller?

Hvilken løsning har uret bedst af? Det er jo heller ikke ligefrem det sjoveste at stille tiden/datoen på et ur.

mvh
Riisberg

- Mester_phpbb3_import15772 - 14-11-2008

Nu har jeg ikke voldsomt mange ure men jeg går med min Sub.når jeg er på arbejde da det er mit første rigtigte ur og der er automatik og det er meget pålideligt. Når jeg så har fri eller skal ha "pænt" tøj på bruger jeg min Speedmaster. Det er en måde der fungere godt for mig.

- Riisberg - 14-11-2008

Hej Mester,

Det vil sige du normalt skifter 2 gange om dagen? Det tror jeg ikke umiddelbart ville fungere for mit vedkommende. Men det er selvfølgelig også bare en rutine.

mvh

Riisberg

- Mester_phpbb3_import15772 - 14-11-2008

Nej undskyld jeg forklarede mig vist ikke ordentligt. Det er fordi jeg arbejder en uge og har fri en uge. Så passer det perfekt. Men faktisk synes jeg det er svært at vælge nogle gange... Tør slet ikke tænke på hvordan det ville være hvis jeg havde mange ure ???
Det er der sikkert nogle andre her på Forumet der kan svare på.

- jacob jensen - 14-11-2008

Jeg skifter mellem mit ORIS og JLC
alt efter hvad slags tøj jeg skal have på og humøret Icon_cool

- bjorn_e58 - 14-11-2008

For mig var en winder den rigtige løsning. Jeg bader året rundt og har da altid min SD - evt. GMT - på, og den kan så ligge i winderen og være trukket op, selvom den måske kun bruges en halv time hver anden dag. Det har klart betydet at mine andre ure får mere tid på armen.

Iøvrigt står der mere om hvad jeg bruger hvornår i tråden nævnt i min signatur.

/Bjørn.

Jeg skifter hele tiden - baun - 14-11-2008

Jeg skifter hele tiden ur.

Favoritten er ofde det sidst indkøbte ur, men ellers skifter jeg ur, når jeg skifter tøj - og også somme tider, når jeg bare skal noget andet - altså når jeg skifter sko Icon_razz

Et eksempel på at skifte tøj. Jeg er hjemme idag og arbejder hjemmefra. Jeans, bommuldsskjorte og en strikket trøje. jeg har mit sortskivede stål Constellation på - fordi det var det jeg havde lyst til og det passer ok til tøjet.
İmage

"Skoskifte" - Over middag skal jeg ud med hundene - ud og træne lidt. Samme tøj, men nu med membram støvler - og så kommer min Seamaster 120 nok på.

İmage

"Tøj skift" - I aften skal vi til koncert. Jeg tager formentlig sorte bukser og sort jakke på sammen med en "pæn skjorte" - nu kunne jeg så gå tilbage til den Constellation der startede på i morges - men jeg tror det bliver en i guld istedet - forandring fryder.

İmage

Og ja urene skal lige stille - dato og tid, men det er bare en vane som ikke tager ret lang tid og som hører med til legen - for jeg leger jo!

hygge!

vh Baun

- Riisberg - 14-11-2008

Mester

Ja, så er det skam nemt nok Icon_smil

jacob jensen

Nemlig ja, sådan har jeg det også.. Synes tit at jeg tænker, at dette passer mit Omega godt eller dette går mit Rolex slet ikke til....

bjorn_e58

Har ikke skrevet mange indlæg på Vintageure.dk, men jeg har godt nok brugt meget tid. Din samling har jeg kigget på flere gange, og er ret vild med din opbyging. Forventer lidt at min kommer til at gå lidt i samme retning faktisk.

Sådan en winder, har tænkt på det... Den er bare pisse dyr og lidt nørdet Icon_smil.. Ur værket har det fint i den?

Baun

Tror ikke jeg kunne skifte flere gange om dagen som dig, men det er man jo selvfølgelig nødsaget til når man har fået opbygget sådan en flot samling.

Spørgsmålet, tager uret skade af at få justeret dato/tid måske 2-3 gange om ugen? Synes lige umiddelbart det virker voldsomt.... Så er det næste har uret skidt af at ligge stille og blive brugt igen? her tænker jeg på f.eks 3 dage eller 1.mdr.

- Joepete - 14-11-2008

I nogle perioder går jeg meget med det samme ur, og i andre perioder skifter jeg ur flere gange dagligt. Jeg har dog også ure, som jeg kun bruger "til pæn" Icon_e_biggrin

Så længe et ur anvendes jævnligt, så kan jeg ikke se at det skulle tage skade af at blive stillet, gå i stå, trukket op og stillet igen. Jeg holder mig dog fra at stille et ur lige omkring dag-/datoskift, og også 12 timer inden - just in case Icon_e_wink

- baun - 14-11-2008

Så længe man behandler urene nænsomt vil jeg gå udfra at de selvfølgelig kan holde til at blive brugt, lagt fra sig, stille på, stillet på dato - så ofte man lyster.

Med mere en 50 ure at skifte mellem - er der nok ingen der bliver slidt op af daglig brug - ikke en gang læderremmene viser tegn på brug!

vh Baun