|
raketa ur. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: raketa ur. (/showthread.php?tid=70188) |
raketa ur. - gp-fan2008 - 20-10-2008 hej! jeg har et raketa 24 timers worldtimerur som jeg har købt brugt uret er fra ca. starten af 80erne, jeg har kun haft det på 2 dage men nu dannes der kondens på indersiden af glasset, glasset er akrylglas og uret er med håndoptræk. hvad kan det skyldes? Re: raketa ur. - hannover_dk - 20-10-2008 gp-fan2008 Skrev:hej! jeg har et raketa 24 timers worldtimerur som jeg har købt brugt uret er fra ca. starten af 80erne, jeg har kun haft det på 2 dage men nu dannes der kondens på indersiden af glasset, glasset er akrylglas og uret er med håndoptræk. hvad kan det skyldes?Vand du Kondensen danner sig på glas undersiden, men også lidt inde i uret. Den dårlige nyhed? Dit ur er ikke tæt og må beskyttes mod vand eller pakkes om - Ingen herregård Den gode? Dit ur er ikke tæt - og vandet damper ud igen. Læg det gerne på en lunken radiator (ikke varm kogeplade eller andet af den type - men lunkent) eller pust på det med lunken luft fra en hårtørrer - så forsvinder det ud hvor det kom ind vh Re: raketa ur. - RunesS_phpbb3_import15750 - 20-10-2008 hannover_dk Skrev:gp-fan2008 Skrev:hej! jeg har et raketa 24 timers worldtimerur som jeg har købt brugt uret er fra ca. starten af 80erne, jeg har kun haft det på 2 dage men nu dannes der kondens på indersiden af glasset, glasset er akrylglas og uret er med håndoptræk. hvad kan det skyldes?Vand du Det ville dog være smart at få det ordnet, da det kan skade olien med fugt... For ikke at tænke på rust! Det er et billigt fix, som gør at du undgår meget besvær senere! Re: raketa ur. - hannover_dk - 20-10-2008 RunesS Skrev:helt enighannover_dk Skrev:gp-fan2008 Skrev:hej! jeg har et raketa 24 timers worldtimerur som jeg har købt brugt uret er fra ca. starten af 80erne, jeg har kun haft det på 2 dage men nu dannes der kondens på indersiden af glasset, glasset er akrylglas og uret er med håndoptræk. hvad kan det skyldes?Vand du vh - gp-fan2008 - 20-10-2008 jamen jeg siger tak for de gode svar jeg tror næsten jeg vil tage ind at få det ordnet mon ikke krognos på frederiksbeg kan ordne sådan noget? - hannover_dk - 21-10-2008 gp-fan2008 Skrev:jamen jeg siger tak for de gode svar jeg tror næsten jeg vil tage ind at få det ordnet mon ikke krognos på frederiksbeg kan ordne sådan noget?Jo helt absout - helt klart en mand som ved hvad der er vigtigt- så der er du 100% tryg - og bliver ikke taget i pris - men betaler hvad det rimeligt koster - kør bare på vh - gp-fan2008 - 21-10-2008 ja så har jeg været inde hos krognos og han kigge på uret åbnede bagkassen og der sidder rent faktisk ingen pakning så han sagde at jeg bare skulle holde det væk fra vand o.l. så må det jo være sådan selv om jeg synes at det er en lidt kedelig detalje at det overhovedet ikke er vandtæt men i det mindste kører urværket som det skal. |