|
Ur og "gadgets" - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Ur og "gadgets" (/showthread.php?tid=70156) Sider:
1
2
|
Ur og "gadgets" - Joepete - 13-10-2008 Tag et billede af ur og "gadget", eller fortæl en god historie hvor et eller to af ovenstående indgår. Gadget er sat i " så ordet kan tænkes meget bredt. ![]() Jeg går ingen steder uden ur og Fenix lygte. Fenix lygten fungerer som et glimrende lystelt i samarbejde med et stk. blankt A4 papir - Claus_K - 13-10-2008 Her er i hvert fald et par af mine favoritter: Værktøjskassen: ![]() Rolex Submariner 5513 Leatherman Charge Maglite D2, m. Diamond-LED.com update. Rejsetasken: ![]() Rolex GMT ref. 16700 Spyderco, Danish Penknife (lavet til den danske lovgivning). Til dagligt brug: (det tog pænt lang tid i Photoshop) ![]() Rolex Datejust Spyderco Cricket, pengeklips-kniv Til lidt af hvert (ikke kniven): ![]() Rolex Datejust Spyderco, Danish Penknife (lavet til den danske lovgivning). Sony Ericsson W880i Til vildmarken: ![]() Casio G-Shock Hjemmelavet kniv/skede Og så nogle gamle billeder: Den lille lygte, til højre er evig følgesvend ![]() Omega Seamaster auto Leatherman Charge PEAK LED, Matterhorn serie Den lille Leatherman, til bukselommen: ![]() Omega Seamaster auto Leatherman Squirt P4 Jeg må for en go' ordens skyld, hellere lige nævne, at jeg har et ganske aktivt friluftsliv - ikke mindst udenfor landets grænser. Det er ikke sådan at jeg render rundt med kniv til dagligt (bortset fra den lille Leatherman, som bor i bukselommen). - Peter - 15-10-2008 Hej Især billedet af Rolex 5513 kan jeg godt lide, et fedt ur sammen med en Mag-Lite og en Leatherman. MVH Peter - Elbæk - 19-10-2008 Nu har jeg endelig fundet kamerastativet i en af flyttekasserne, så nu kan jeg også lege med Først, hvad jeg har på mig/i tasken til daglig: ![]() Ure: For tiden er det mest min sortskivede manuelle Seamaster fra ca. 1960 eller min re-edition Revue (Thommen) 30's Sport som sidder på armen Knive: Leatherman Juice XE6 (den største i Juice serien) og en Wenger Nail Clip 580 Lygte: Zweibrüder LedLenser keyfinder Flashdrev: 4 GB Corsair Flash Survivor (indkøbt efter jeg, på tre måneder, havde myrdet to flashdrev alene ved at have dem rodende rund i tasken) Mvh. Jakob - Elbæk - 19-10-2008 Og så "expeditionsudstyret": ![]() Ure: Min fars Tell Fleurier automatic fra ca. 1968 og en Revue-Sport Royal fra ca. 1945. Begge med en Maratac Zulu two-piece "natorem" Knive: Leatherman Juice XE6 (jeg har haft en Wave - men denne her er mere handy og opfylder de samme behov) og en lille Buck Diamondback, en superbillig men bundsolid lille kniv - bliver dog snarest muligt erstattet af en Fällkniven F1 (blank m. kydex skede) eller en Fällkniven TK6 Lygte: Zweibrüder LedLenser HocusFocus. Det tyske politi og militærs standardlygte. Så kraftig at den gør Darth Vader bange Solbriller: WileyX P-17NP. Ansi godkendt sikkerhedssolbrille med super brudsikkert glas og stel. Kan tage uendelige tæsk. En sjov detalje er at det er den samme brille som Bubber og BS bærer i "Bubber og BS på afveje" - det var dog ikke hovedgrunden til at jeg købte den Andet: LightMyFire spork, sjov og praktisk. Der er spist mange portioner bålgryde og yoghurt med den Mvh. Jakob - Nopanic - 19-10-2008 ![]() Seamster GMT i følgeskab med en Petzl e+lite og en multi skruetrækker. - Elbæk - 19-10-2008 Til mere elegant påklædning: ![]() Ure: Elgin i dulddouble fra 30'erne, Omega "tvillingerne" fra 1950/51, Omega 14 ct. massivt guldur fra ca. 1938. Knive: Laguiole med benskæfte og Leatherman Micra Lygte: Ingen, i disse situationer er min oplyste personlighed og mit blændende vid rigeligt lys Mvh. Jakob - Seamus_phpbb3_import15747 - 19-10-2008 Meget elegant den Laguiole kniv. Thomas - Elbæk - 19-10-2008 Takker Jeg synes også at den er meget elegant. Men den er dog reelt for spinkel til at fungere som ret meget andet en brev- og kasseåbner. Jeg overvejer at investere i en Fällkniven U1 i stedet for. Den er anderledes funktionel, men stadig "gadelovlig". Mvh. Jakob - Joepete - 19-10-2008 Er din Laguiole købt hos thegoodstuffshop.dk ? |