Urdebatten / Urforum
Ur og "gadgets" - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Ur og "gadgets" (/showthread.php?tid=70156)

Sider: 1 2

Ur og "gadgets" - Joepete - 13-10-2008

Tag et billede af ur og "gadget", eller fortæl en god historie hvor et eller to af ovenstående indgår.

Gadget er sat i " så ordet kan tænkes meget bredt.

İmage

Jeg går ingen steder uden ur og Fenix lygte. Fenix lygten fungerer som et glimrende lystelt i samarbejde med et stk. blankt A4 papir Icon_e_wink

- Claus_K - 13-10-2008

Her er i hvert fald et par af mine favoritter:

Værktøjskassen:
İmage
Rolex Submariner 5513
Leatherman Charge
Maglite D2, m. Diamond-LED.com update.

Rejsetasken:
İmage
Rolex GMT ref. 16700
Spyderco, Danish Penknife (lavet til den danske lovgivning).

Til dagligt brug: (det tog pænt lang tid i Photoshop)
İmage
Rolex Datejust
Spyderco Cricket, pengeklips-kniv

Til lidt af hvert (ikke kniven):
İmage
Rolex Datejust
Spyderco, Danish Penknife (lavet til den danske lovgivning).
Sony Ericsson W880i

Til vildmarken:
İmage
Casio G-Shock
Hjemmelavet kniv/skede

Og så nogle gamle billeder:

Den lille lygte, til højre er evig følgesvend
İmage
Omega Seamaster auto
Leatherman Charge
PEAK LED, Matterhorn serie

Den lille Leatherman, til bukselommen:
İmage
Omega Seamaster auto
Leatherman Squirt P4

Jeg må for en go' ordens skyld, hellere lige nævne, at jeg har et ganske aktivt friluftsliv - ikke mindst udenfor landets grænser.
Det er ikke sådan at jeg render rundt med kniv til dagligt (bortset fra den lille Leatherman, som bor i bukselommen).

- Peter - 15-10-2008

Hej

Især billedet af Rolex 5513 kan jeg godt lide, et fedt ur sammen med en Mag-Lite og en Leatherman. Icon_e_biggrin

MVH Peter

- Elbæk - 19-10-2008

Nu har jeg endelig fundet kamerastativet i en af flyttekasserne, så nu kan jeg også lege med Icon_e_smile

Først, hvad jeg har på mig/i tasken til daglig:

İmage

Ure: For tiden er det mest min sortskivede manuelle Seamaster fra ca. 1960 eller min re-edition Revue (Thommen) 30's Sport som sidder på armen

Knive: Leatherman Juice XE6 (den største i Juice serien) og en Wenger Nail Clip 580

Lygte: Zweibrüder LedLenser keyfinder

Flashdrev: 4 GB Corsair Flash Survivor (indkøbt efter jeg, på tre måneder, havde myrdet to flashdrev alene ved at have dem rodende rund i tasken)

Mvh.

Jakob

- Elbæk - 19-10-2008

Og så "expeditionsudstyret":

İmage

Ure: Min fars Tell Fleurier automatic fra ca. 1968 og en Revue-Sport Royal fra ca. 1945. Begge med en Maratac Zulu two-piece "natorem"

Knive: Leatherman Juice XE6 (jeg har haft en Wave - men denne her er mere handy og opfylder de samme behov) og en lille Buck Diamondback, en superbillig men bundsolid lille kniv - bliver dog snarest muligt erstattet af en Fällkniven F1 (blank m. kydex skede) eller en Fällkniven TK6

Lygte: Zweibrüder LedLenser HocusFocus. Det tyske politi og militærs standardlygte. Så kraftig at den gør Darth Vader bange

Solbriller: WileyX P-17NP. Ansi godkendt sikkerhedssolbrille med super brudsikkert glas og stel. Kan tage uendelige tæsk. En sjov detalje er at det er den samme brille som Bubber og BS bærer i "Bubber og BS på afveje" - det var dog ikke hovedgrunden til at jeg købte den Icon_e_smile

Andet: LightMyFire spork, sjov og praktisk. Der er spist mange portioner bålgryde og yoghurt med den

Mvh.

Jakob

- Nopanic - 19-10-2008

İmage

Seamster GMT i følgeskab med en Petzl e+lite og en multi skruetrækker.

- Elbæk - 19-10-2008

Til mere elegant påklædning:

İmage

Ure: Elgin i dulddouble fra 30'erne, Omega "tvillingerne" fra 1950/51, Omega 14 ct. massivt guldur fra ca. 1938.

Knive: Laguiole med benskæfte og Leatherman Micra

Lygte: Ingen, i disse situationer er min oplyste personlighed og mit blændende vid rigeligt lys Icon_cool

Mvh.

Jakob

- Seamus_phpbb3_import15747 - 19-10-2008

Meget elegant den Laguiole kniv.

Thomas

- Elbæk - 19-10-2008

Takker Icon_e_smile

Jeg synes også at den er meget elegant. Men den er dog reelt for spinkel til at fungere som ret meget andet en brev- og kasseåbner.

Jeg overvejer at investere i en Fällkniven U1 i stedet for. Den er anderledes funktionel, men stadig "gadelovlig".

Mvh.

Jakob

- Joepete - 19-10-2008

Er din Laguiole købt hos thegoodstuffshop.dk ?