Urdebatten / Urforum
Min GP Sea Hawk Golden Gate - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Min GP Sea Hawk Golden Gate (/showthread.php?tid=70142)

Min GP Sea Hawk Golden Gate - Tom - 12-10-2008

İmage

- lidt overrasket over at salget går så langsomt... Havde regnet med at den ville være relativ nem at sælge i DK ?! Har da haft en hel del tilbud om bytte-handler og også enkelte low-ball bud.

men måske er det bare den generelle opbremsning i økonomien? Eller har jeg misforstået værdien af et limiteret GP? Eller er der andet jeg har overset ?

Tom

Re: Min GP Sea Hawk Golden Gate - Morten G. - 12-10-2008

Tom Skrev:İmage

- lidt overrasket over at salget går så langsomt... Havde regnet med at den ville være relativ nem at sælge i DK ?! Har da haft en hel del tilbud om bytte-handler og også enkelte low-ball bud.

men måske er det bare den generelle opbremsning i økonomien? Eller har jeg misforstået værdien af et limiteret GP? Eller er der andet jeg har overset ?

Tom

Eller - så er det bare ikke en efterspurgt model i DK. Vi er nok lidt meget konservative. Omega og Rolex. Udbudet på det brugte marked viser også et billede af, hvad omsætningen er af disse mærker i landet.
Kig her og på DBA.

Når det så er sagt - så er det et meget lækkert ur du har tilsalg. Jeg har en stor svaghed for GPen. Man får virkelig meget ur for pengene. Endda med inhouse.

Regards
Morten

Re: Min GP Sea Hawk Golden Gate - Tom - 12-10-2008

Morten G. Skrev:
Tom Skrev:İmage

Tom

Eller - så er det bare ikke en efterspurgt model i DK. Vi er nok lidt meget konservative. Omega og Rolex. Udbudet på det brugte marked viser også et billede af, hvad omsætningen er af disse mærker i landet.
Kig her og på DBA.

Når det så er sagt - så er det et meget lækkert ur du har tilsalg. Jeg har en stor svaghed for GPen. Man får virkelig meget ur for pengene. Endda med inhouse.

Regards
Morten

ja - det er da super meget ur for pengene i forhold til så meget andet man kan købe for 25K... men åbenbart ikke nok Icon_e_surprised

- Magnum - 12-10-2008

Problemet med GP er at det er et lille marked, limiteret eller ej, ikke mange kunder til produktet i forvejen.
Ydermere så sælges de fleste GP på det grå marked til - 30-40%, så disse priser er "normalpriser" man regner brugtpriser ud fra, dvs at et ur der vejl. udsalg koster 50.000, typisk handles brugt for en 18-20.000kr. Mange gange bliver disse ure også byttet med noget andet, for folk synes det et fedt ur, men vil ikke helt spare op/betale for det.
Det er ærgeligt, for det er lækre ure, men der er nogle enkelte mærker der har det sådan, og problemet er især at greymarket fylder næsten hele markedet.