Urdebatten / Urforum
Monster Lite - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Monster Lite (/showthread.php?tid=70115)

Sider: 1 2 3

Monster Lite - Joepete - 09-10-2008

Jeg kunne ikke stå for den hvide skive og de absurd store lume markeringer.

Urets største minus er helt klart glasbagkassen. Den hører ikke hjemme på et så "råt" ur ... Andre småting: Ingen lume perle på bezel og ingen skruekrone. Til gengæld: "Seiko 5" er skrevet med hævede sølv markeringer, sort dag/dato baggrund og så MONSTER lume. Uret er meget let aflæseligt.

Her ses bl.a. det hævede "Seiko 5" logo.
İmage

Jeg købte versionen med Nato rem. Den er behagelig at gå med.
İmage

Fin finish. Råt men blødt - og så en dejlig nupret krone.
İmage

Lume coating og visere er taget direkte fra Monster serien. 12-markeringen ligner dog en sawtooth.
İmage

På armen.
İmage

- Nopanic - 09-10-2008

Den er rigtig sej, men den har som du selv er lidt inde på, meget tilfældes med monster.

Jeg har ellers aldrig set den før, men syntes det er super cool, jeg vil næsten sige, coolere end mosnter.

Hva måtte du slippe ?

Men tillykke med den, helt sikkerts et super ur.

- Joepete - 09-10-2008

Sammenligner man nypriser, så ligger denne serie en lille smule under Monster seriens priser. Kigger vi på ebay, så er Monster serien billigere. Monster Lite serien lanceredes (vist) i sommer, så det forklarer måske priserne.

Jeg må blankt erkende, at da jeg solgte mit Orange Monster til Kim T, ja så savnede jeg det dagen efter Icon_cry Igår bestilte jeg så et nyt Orange Monster - denne gang med lænke Icon_e_wink

Stålet ser utrolig blankt ud, men spiller også lidt i mat ... Det har jeg aldrig set på helt samme måde før.

İmage

- Nopanic - 09-10-2008

Hvis du kan finde ud af om bagkassen er samme mål som et monster, så her jeg en bagkasse som du gerne må få, for jeg syntes heller ikk der er fedt med glasbagkasse, det er synd for uretets helheds indtryk syntes jeg..

- Joepete - 09-10-2008

Det var en flot gestus ! Tak for det. Jeg får Orange Monster hjem i næste uge. Så kan jeg måle bagkassen. Sender dig lige en PB når jeg når så langt. Igen: Tak for tilbudet !

- Nopanic - 09-10-2008

Så lidt da.

Men du bliver nok nød til at vente en 14 dages tid, skal på ferie, men du er nummer 1 på min "to do list" når jeg kommer hjem så.

- KimT - 09-10-2008

Hej Joepete

Hvad er størrelsen på sådan en fætter ?
Er det samme størelse som Monster ?

Og hvor har du købt det ?

M.v.h.
Kim T.

- Joepete - 09-10-2008

Kim, uret måler 46mm i bredden (inkl. krone) og 50mm lug to lug.

Der er en fin fyr som har sat en til salg på DBA. Han skal vist have sparet sammen til en Sumo, og konen har sat indkøbsstop på ure resten af måneden .... Icon_e_wink

- Proxi - 09-10-2008

Joepete Skrev:Kim, uret måler 46mm i bredden (inkl. krone) og 50mm lug to lug.

Der er en fin fyr som har sat en til salg på DBA. Han skal vist have sparet sammen til en Sumo, og konen har sat indkøbsstop på ure resten af måneden .... Icon_e_wink
Hehe, det var ikke længe du ville have det Icon_e_biggrin
- Jeg havde dælmet slået til hvis ikke et var fordi jeg lige selv har fået nyt, + prøver at sælge et ur + har to nye på vej fra USA Icon_e_biggrin

- Nopanic - 09-10-2008

Det gik eller lige pænt stærkt.
Hvorfor skal du af med det allerede.?