Urdebatten / Urforum
Seadweller 1665, Rail Dial, Open6, Thincase back, 5.73x.xxx, - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Seadweller 1665, Rail Dial, Open6, Thincase back, 5.73x.xxx, (/showthread.php?tid=70084)

Seadweller 1665, Rail Dial, Open6, Thincase back, 5.73x.xxx, - PRM - 04-10-2008

Tænker på om jeg skal sælge min gamle følgesvend og svendebrevsgave. Har surfet lidt rundt for at finde info om mit ur og har fundet frem til følgende.

Seadweller 1665, Rail Dial, Open6, Thincase back, 5.73x.xxx, 1979

Er der nogen herinde der kan komme med lidt gode råd om marked og værdi.

İmage

/PRM

Re: Seadweller 1665, Rail Dial, Open6, Thincase back, 5.73x. - Morten G. - 04-10-2008

Mon du vill komme til at fortryde et salg? uret har jo en historie som er forbundet med dig også selvom du kunne få en god pris for klokken. Derfor stemte jeg på vent!

Men en pris på mellem 5 - 9.000 euro kunne være en mulighed alt afhængig af tilstand og tilbehør . Jeg fandt et tilsvarende ur i et blad. Men Mads G., Morgan eller Peter Halse kan sikkert være mere præcise. Måske er mit bud helt ved siden af!

Men bortset fra det - et ret fedt ur at ligge inde med
Morten

- KlausM - 04-10-2008

Hej PRM.
Lækkert, lækkert ur.
Hvis uret værdisættes uden æske, papirer osv. kan du sikkert få omkring 75-82.000,- for det. Markedet er lidt ustabilt pt. og nok for nedadgående så skal du sælge skal det nok være nu. For et par år siden var de nede i 55.000,- lejet.
Rail Dial er kælenavnet på skiven. Teksten under dybde angivelsen står en anelse anerledes i forhold til de alm. 1665. Desuden er time markørerne rykket lidt længere ind på skiven. Små detaljer men det er det der koster på en vintage Rolex. Skiven er sjælden på disse 1665'ere og blev produceret (77-79) af den samme skive producent (Stern) der lavede skiverne til COMEX udgaverne af Sea-Dweller og Submariner. COMEX var et dykkerfirma.
Viserne ser ud til at have været skiftet til nyere. Det trækker en anelse ned i pris.
Mvh
Klaus

- Mads Gjødesen - 06-10-2008

Så vidt jeg kan læse er såvel tekst som billede af et andet ur end dit? Eller tager jeg fejl?

For at kunne give en ordentlig beskrivelse samt ca. pris bør du tage nogle gode billeder og poste her. Desuden om uret kommer med bokse og papirer. Det øger værdien.

Der bliver nævnt flere priser herinde, men faktum er at det er markedsprisen hos velansete internationale sælgere. Den får du nok svært ved at trække hjem da ingen tør sende dig 75-100 k uden du er velanset og har mange referancer fra andre handler.

Markedet er meget ustabilt nu, men jeg syntes endnu ikke at priserne er begyndt at falde. Mange eksperter (prof. handlere) siger det er lige om hjørnet, men der sker altså ikke noget på de sider jeg følger med på. Omvendt stiger priserne heller ikke pt. Et prisfald vil kunne sætte lidt skub i handlerne og jeg tror derfor at mange af disse "dommedagsvarsler" kommer fra div. prof. forhandlere der gerne vil fortælle alle at priserne er faldende og bunden ryger ud af markedet, så de kan købe til billige penge af paniske samlere, hvorefter prof. handlerne lukrere på at priserne faktisk IKKE er faldet og derfor sælger dyrt videre.

Der har de seneste år været meget lidt at hente for forhandlerne når de har handlet. Ved denne varsel kan de måske hæve forskellen mellem indkøbspris og udsalgspris og dermed tjene mere. Men det er sjovt at se hvordan feks. John B. som er storhandler i NY konstant er ude med varsler om at markedet vælter og priserne allerede er faldet 20-30 %. Lidt sjovt er det så at mange spørger hvor disse billige ure findes uden han kan svare Icon_e_wink

Nå tilbage til dit ur. Jeg ville nok beholde det lidt endnu. Omvendt stiger det nok næppe lige pt. men det gør aktierne så sandelig heller ikke. Så jeg tror ikke ure er det værste sted at have penge stående pt.

/Mads

- PRM - 06-10-2008

Mads Gjødesen Skrev:Så vidt jeg kan læse er såvel tekst som billede af et andet ur end dit? Eller tager jeg fejl?
....
/Mads

Du tager fejl. Billedet er taget hjemme i mit køkken og teksten har jeg nu selv digtet og skrevet.

Men, tusind tak til jer allesammen for bud, info og interesse. Tror jeg nu vil prøve at få nogle rigtige køberbud ind.

/prm

- Mads Gjødesen - 07-10-2008

PRM Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Så vidt jeg kan læse er såvel tekst som billede af et andet ur end dit? Eller tager jeg fejl?
....
/Mads

Du tager fejl. Billedet er taget hjemme i mit køkken og teksten har jeg nu selv digtet og skrevet.

Men, tusind tak til jer allesammen for bud, info og interesse. Tror jeg nu vil prøve at få nogle rigtige køberbud ind.

/prm

Sorry jeg tog fejl Icon_redface Jeg ville nok få poleret glasset så skiven er mere synlig uden div. ridser forringer udsynet. Er der defekter på skiven af nogen art? Timemarkeringen kl 4 og 6 ser ikke 100 % ud men kan være glasset. Desuden ser det ud som om viserne har været skiftet. Er det tritium eller luminova. Disse ting vil samlere med garanti være på forkant med, så heller have styr på tingene INDEN de begynder at maile til dig. Ellers held med salget. Det er et lækkert ur.

/Mads