Urdebatten / Urforum
Omega VS. Breitling - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega VS. Breitling (/showthread.php?tid=70055)

Sider: 1 2 3 4 5

Omega VS. Breitling - Allan - 02-10-2008

Jeg står i et dilemma… Pt. Er jeg bosat i Afrika og har været her snart i et ½ år. Afrejsen var lidt hektisk og var en hurtig beslutning så jeg noget ikke tænke på ure! Stor fejl da jeg kan købe momsfrit! Icon_e_wink
Mit første valg er og vil altid være JAEGER LeCOULTRE MASTER COMPRESSOR. Men der skal lige spares lidt op inde!
Indtil nu har jeg været bevidst om at jeg skulle købe den nye OMEGA SEAMASTE (model 212.30.41.20.01.002)
Men nu var min kæreste inde og kigge på ure i Horsens og faldt over et BREITLING ur… Breitling Aeromarine Superocean Heritage Chronograph

Ved at herinde er man stor fan af Omega, men hvis I kan give lidt feed back, vil jeg blive utrolig glad. Måske sætte nogle point af på en skala 1 -5

OMEGA SEAMASTE VS Breitling Aeromarine Superocean Heritage Chronograph

1 Urværket
2 Synlighed/flasheffect
3 Eleganthed
4 Brand (mærket)
5 Personlig holdning

Håber på noget respons Icon_e_wink

Allan
Vest Afrika, Ækvatorial Guinea

- baun - 02-10-2008

1 Urværket

Bretling har V 7750 som basis værk og ikke meget finicering Omegaen har også en finiseret ETA 2892 men meget mere finiseret og med co-axial.
Men jeg ved ikke om man overhovedet kan sammenligne en kronograf med en ikke chronograf - begge værker har høj funktionalitet, men Omega vinder på finish

2 Synlighed/flasheffect

Ingen tvivl om at Bretling "ser ud af mere" end Omegaen. Breitling flasher meget og jeg tror også at de fleste vil tro at det er væsentlig dyrere end Omegaet - mere end de 5-10 K det faktisk er dyrere.

3 Eleganthed

Omegaet er en klassiker, som i min verden er så tæt som et dykkerur kan komme på at være elegant. Bretlingen er mere flash og mindre elegant. Men jeg tror ikke jeg rigtig kan se noget elegant ved dykker og tool ure. De er flotte. De er pæne. De er skønne. De er veldesignede - men elegante er de ikke. Dress ure kan være elegante - ikke dykkere og tool ure

4 Brand (mærket)

Her står de nok lige - Bretling signalere dyrere luksus ure mens Omega signalerer kvalitet og fornuft samtidig med behersket luksus
Historien for de to mærker er fantastisk men Omega går langt bredere ud mens Bretling er langt fremme på smallere områder

5 Personlig holdning

Egentlig kan man ikke sammenligne de 2 ure Chronograf med ikke chronograf og der er jo også en prisforskel!
Tag den du helst ville have på til dit bryllup! - husk den kan du aldrig sælge!

Jeg ville selvfølgelig vælge Omegaen!

vh Baun

Baun rammer hovedet på sømmet - Geodoc - 02-10-2008

Baun rammer hovedet på sømmet, ... hvor er det godt og fair formuleret.

Spørgsmålet er vanskeligt, for vi er jo alle yndere af godt forarbejdede ure, som begge mærker er.

Om synlighed/flasheffekt og stil vil jeg sige:
- Breitling vinder på "den korte bane",
- Omega, der umiddelbart virker kedeligere, er stilmæssigt langtidsholdbar, og i mine øjne vinder "på den lange bane".

God vind med din beslutning.
med venlig hilsen - Geodoc

- hannover_dk - 02-10-2008

Også enig med Baun - det går ikke rigtigt at sammenligne de to værker

Jeg vil nok mene at Omega som Brand har lidt mere at byde på end Breiling og at de vil tabe mere på køb af nyt Breitling end Omega - ved videresalg senere - er temmelig klart og kan være med i overvejelsen - men kun hvis de i øvrigt i dine øjne stod helt lige

Herinde vil du møde ur-religiøse mennesker som ofte er enten til det ene eller andet - så du vil kunne få gode svar til fordel for begge mærker

vh

- GTwatch - 02-10-2008

En teknisk deltalje udover det der er skrevet. For at du kan tage uret momsfrit med retur til DK, skal du være ude af DK i mere end et år og have ejet uret i mere end seks måneder.

- jacob jensen - 02-10-2008

Da du i dine 5 punkter IKKE har sat gensalg værdi går jeg ud fra at det ikke vejer så tungt.

Skulle jeg personlig vælge mellem de 2 valgte jeg Breitlingen
men det er kun hvis der SKULLE købes nu.

Omegaet er det sikrer valg og et rigtig godt/flot dykkerur
Breitlingen er valget med lidt mere spræl i Icon_cool

Stod jeg i dit valg ville jeg presse flere mønter og købe et JLC MC.

Det er i mine øjne altid skidt at købe noget hvis der er et andet man heller vil have du kunne ende ud aldrig at blive tilfreds med et ellers godt ur

Jeg har selv et JLC MCM Icon_cool Icon_cool og i mine øjne slår det klart de to
du står og vil vælge imellem nu

X eller Y .... vælg Z - Geodoc - 02-10-2008

Hej Allan.
Jeg håber ikke du har fået et dårligt indtryk af Ω forumet’s intelligens niveau, på grund af Jacob Jensens Økseskafts svar.

Når du spørger på et Ω forum, må du være forberedt på en vis grad af ” Ω bias”.
Men jeg håber du har lagt mærke til, hvor omhyggelige folk har været med at ”spille djævelens advokat”
– og seriøst forholdt sig til dit spørgsmål.

De fleste af os har læst og forstået dit spørgsmål således:
Z ville være mit valg, dersom budgettet var til det.
Jeg vil gerne have en sammenligning af X og Y, og at I fremhæver plus og minus.

Med andre ord, forum’et bliver stillet spørgsmålet: ”Hvad taler for X eller Y?”
… Og så kommer, gud hjælpe mig, svaret, ”Vælg Z”

Idet jeg skal citere, at ”Herrens veje er uransaglige”, forbliver jeg

- Tukjær - 02-10-2008

Jeg har lige nu 2 Omega'er og 2 Breitling's.

Jeg ville vælge Breitlingen, da du ikke ser den så ofte som Omega. Begge har fine værker og viser tiden lige godt. Signal værdien er klart højere i Breitling. Personlig har jeg haft meget nemt ved at sælge begge mærker uden tab!

Men det bliver helt klart for dig når du står med begge i hånden Icon_e_wink

- hannover_dk - 02-10-2008

Tukjær Skrev:Men det bliver helt klart for dig når du står med begge i hånden Icon_e_wink
Det er i alle fald et helt gyldigt råd. Koncentrer dig om de to du har kigget ud og test dem på armen - på sigt har Omega i alle fald normalt højere gensalgsværdi og er hurtige solgt - men no doubt Tukjær også har sin erfaring, og jeg gentager - gensalgsværdi er kun interesant hvis du har to ure du har helt samme præference for - så ud og prøv dem begge på armen -
det giver mere end vi kan sige her - ud fra det du kan læse - det er begge gode ure
vh

Re: X eller Y .... vælg Z - Tukjær - 02-10-2008

Geodoc Skrev:Hej Allan.
Jeg håber ikke du har fået et dårligt indtryk af Ω forumet’s intelligens niveau, på grund af Jacob Jensens Økseskafts svar.

Når du spørger på et Ω forum, må du være forberedt på en vis grad af ” Ω bias”.
Men jeg håber du har lagt mærke til, hvor omhyggelige folk har været med at ”spille djævelens advokat”
– og seriøst forholdt sig til dit spørgsmål.

De fleste af os har læst og forstået dit spørgsmål således:
Z ville være mit valg, dersom budgettet var til det.
Jeg vil gerne have en sammenligning af X og Y, og at I fremhæver plus og minus.

Med andre ord, forum’et bliver stillet spørgsmålet: ”Hvad taler for X eller Y?”
… Og så kommer, gud hjælpe mig, svaret, ”Vælg Z”

Idet jeg skal citere, at ”Herrens veje er uransaglige”, forbliver jeg

Er du ikke lidt hård? Det er da ofte at folk kommer med alternativer/gode råd. Også på mine indlæg.....