Urdebatten / Urforum
Endelig kom det på armen... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Endelig kom det på armen... (/showthread.php?tid=69956)

Sider: 1 2

Endelig kom det på armen... - Færingen - 18-09-2008

Efter at have glanet på Omega PO i lang tid, så er dagen endelig kommet hvor den nu er på armen.
Jeg havde egentlig troet at mit første mekaniske ur ville blive et Omega Seamaster 300 m, men efter at have prøvet PO een gang, så var det bare det helt rigtige.
Jeg valgte et 45,5 mm med sort bezel og hvide tal, ref. 2200.50.00. Overvejede om det skulle være et med orange tal, men jeg er sikkert bare små-konservativ Icon_e_smile
Jeg har endvidere bestilt en gummirem til uret. Og jeg har i øvrigt købt uret i Ragnar Ure og Optik i Odense, og det hele er forløbet glat med super service.

Selv om uret sikkert er velkendt af jer alle, så skal I da ikke snydes for nogle billeder Icon_e_biggrin

Først skulle skidtet jo pakkes ud Icon_e_biggrin

İmage

İmage

İmage

Og så blev det spændende...

İmage

İmage

İmage

İmage

Og så kom det på armen. Forventer at det bliver siddende der i lang tid Icon_cool

İmage

Det er sjovt at se hvor designerne har fået deres inspiration fra. Tallene og timemarkeringerne fra den gamle Seamaster 300 fra 1959 (vistnok) er, så at sige identiske med PO´en.
Her er et par billeder der sammenligner de to. Skal lige sige at det er billeder jeg har sakset fra nettet.

İmage

İmage

Well, det var så mine 50 cents, nu sidder man så og tænker lidt i vintage-baner Icon_e_biggrin

- Tukjær - 19-09-2008

Lækkert og flot ur. Det bliver du glad for.

Er Ragner til at handle med? Jeg tænker her på priserne?

- Færingen - 19-09-2008

Ragnar er absolut til at handle med Icon_cool Spørg efter Steen, han er en guttermand, der godt kan lide at sætte sig ned og få en god ursnak, også selv om du ikke lige skal købe noget.

- Peter - 19-09-2008

Hej

Superflot Vintage Seamaster 300. Icon_e_biggrin

MVH Peter

- Færingen - 19-09-2008

Synes jeg også, bare det var mit Icon_e_biggrin

- Joepete - 19-09-2008

Til lykke - det er et super smukt klassisk ur du har fået, sporty også, tilmed. Vintage uret er jo i særklasse !

- Lars U - 19-09-2008

Færingen Skrev:Ragnar er absolut til at handle med Icon_cool Spørg efter Steen, han er en guttermand, der godt kan lide at sætte sig ned og få en god ursnak, også selv om du ikke lige skal købe noget.

Steen hos Ragnar gi'r en super service og meget imødekommende.

MVH Lars U

- Stenbukken - 19-09-2008

Tillykke med det nye PO Icon_e_biggrin

PS flot vintage Seamaster 300

- Jacob K_phpbb3_import15709 - 19-09-2008

Tillykke med uret.

Det bliver du med garanti glad for mange år frem i tiden.

God weekend til alle

Jacob

- pvb - 19-09-2008

Jeg har samme ur. Det er top lækkert. Jeg har haft gummiremmen liggende sinde jeg fik uret uden at tænke på den. For et par uger siden tænkte jeg, at det måtte være tid til at prøve den, og det har jeg ikke fortrudt. Uret er efter min mening meget flottere med gummirem end med lænke. Det passer bare bedre til uret.

Peter