Urdebatten / Urforum
URMAGERE MED MEDLEMMERNES ANBEFALINGER - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: URMAGERE MED MEDLEMMERNES ANBEFALINGER (/showthread.php?tid=69765)

URMAGERE MED MEDLEMMERNES ANBEFALINGER - hannover_dk - 02-09-2008

Urmagere – som brugerne anbefaler

Lad mig lige slå fast at denne liste ikke kan dække alle situationer, men udelukkende bygger på erfaringer fra vores bruger – ofte med en lille kommentar. Helt specielle opgaver som renovering af sjældne sports Rolex eller Pre Moom speedmasters kan naturligvis kræve mere end blot en dygtig urmager – i form af viden om pudsning og opfriskning af dele uden at det går ud over originaliteten – så det er stadigt klogt at forhøre sig inden special opgaver, men her er i det mindste lidt urmagere som brugerne herinde synes godt om, og til almindelig service skal der jo også findes mere end de 3 urmagere som generelt nævnes herinde 

Lad mig også slå fast at listen naturligvis langt fra vil være dækkende, men forhåbentlig i det mindste spreder lidt erfaringer. Jeg skal nok rette i dette indledende indlæg hvis jeg / når jeg – ser flere anbefalinger – eller UHA pas på historier

Krognos Frederiksberg (Jørgen) – Frederiksberg alle 70 Frederiksberg C
Mølbak Østerbro (Bo) Øster Farimagsgade 16 - 2100 København Ø 35 43 46 64
Poul Halse Horsens (Sønnen Peter eller faderen Poul) Søndergade 33, Horsens - 75623633

Alle de tre førnævnte er velkendte for stor forståelse for vintage-ure. Krognos og Mølbak er også stærke i standure, barometre o.l.

Klarlund – Vesterbrogade 6 D, Kbh – 33 11 53 10 – (Specielt Rolex og andre dyre mærker service og oppudsninger– anbefales blandt andet stærkt af Mads Gjødesen til de lidt større Rolex opgaver)
Helt generelt – og måske specielt med Rolex, men som også med andre mærker, kan det ved service af gamle ure være godt at gøre opmærksom på hvis man ikke ønsker visse dele (f.eks. visere) skiftet

Ørsnes i Aalborg Storcenter (snak med Henrik Hyttel), 9818-8577
Engmose Ure, Gravensgade 18 - Aalborg, 9810-1610
Tik Tak ure, Bispensgade 22, Aalborg, 9813-4949

Tommy – Certina fan noterer: Jeg har meget gode erfaringer med de 3 ovenstående.

Klitgaard, Bispensgade 13 – Aalborg 98 12 28 28 - Aut. Rolex service kan rekvireres der – Tommy Certina Fan har ikke egen erfaring, men aldrig hørt dårligt fra hans bekendte som har brugt ham

Ragner ure i Odense (spørg efter Steen) - Jernbanegade 3 - 5000 Odense C 66 11 16 67
Anbefales af Claus Larsen, med teksten:
Jeg har fået lavet service på flere Rolex bl.a G/S. Her var der absolut intet at bemærke, da de kom fra service. Horn, lænke alt var snor lige. Derfor tager jeg ikke til Klarlund.
Jeg har set værkstedet hos Ragnar, det er det samme som Klarlund, dog lidt mindre.

Claus anbefaler også sin lokale mekaniker:
Ejner Sørensen Svendborg. Henning (Urmager)
God til Seiko men er heller ikke bange for restaureringsopgaver, som kan tage lidt tid - men giver gode resultater for vintageure skriver Claus bla. i PB tilmig

Møllers Ure i Holbæk, Urmager Jørgen Møller Ahlgade 45 - Holbæk – 59 43 10 25
og
Anytime ure, Holbæk også Urmager Jørgen Møller - Smedelundsgade 8A . 59 43 27 55
Generel anbefaling fra Jacob Jensen med teksten: Har altid fået super behandling og vejledning
så for mig er han bestemt en good guy (hils endelig fra Jacob Stensbjerg)

Butik D’or – Lyngby Storcenter - 2800 Lyngby – 45 88 71 02
Anbefalet af Colombo – med teksten Godt kasse arbejd osv. både på nye og gamle – og støttet af Speedy

Gågadens ure i Hillerød v. Brian Hyldig Pedersen
RunesS skriver:
En super engageret urmager, som lægger vægt på at arbejdet udføres ordenligt, uden genveje! Utroligt flot arbejde! + Jeg ved det indefra, da han er min kommende mester, og jeg er kommet der i flere år nu, hvor han så småt lære mig op, pre-urmageruddannelse! Smile

Regent Ure - København, lige i hjørnet af Vestergade / Pisseranden, ovenpå Tove Kurtzweils studio ( i Kbh ).
Stedet er ikke fancy... Tværtimod, det modsatte; tiden gik i stå der engang i 1966...Både den store tur for Daytona og nyt batteri for en kr. 99 Føtex Grand Complication klares med samme professionalisme.
Priserne er stiget lidt siden 60´ene, men det sidste twist; herlighedstillægget for vintageure, har de ikke hørt noget om
Skriver John "TioMalo

Listen kan forlænges hvis der kommer flere.
HUSK OGSÅ AT DER PÅ VINTAGEURE.DKs hovedside findes et afsnit om urmager profiler som kan være nyttigt

vh