|
Endelig en "keeper" til samlingen - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Endelig en "keeper" til samlingen (/showthread.php?tid=69726) |
Endelig en "keeper" til samlingen - Mads Gjødesen - 29-08-2008 Jeg plejer ikke at poste billeder af de ure jeg køber, men når jeg en sjælden gang finder noget ganske særligt, vil jeg da lige dele glæden med jer. Så lykkedes det langt om længe at finde noget jeg gider beholde lidt længere end de sædvanlige 2-3 mdr. Jeg har længe været på udkig efter et ur fra mit fødselsår 1975. Mine krav var at det skulle være noget samleværdigt i hysterisk god stand, fremstå oprindeligt og komplet med ALT tilbehør. Og gerne et sports Rolex da mit andet ynglingsmærke AP ikke rigtig lavede noget i 1975 der falder i min smag. Det har så taget ca. 2 år at finde Uret er et Rolex Submariner ref. 1680 AKA "Red Sub". Det er produceret i 1972, men først solgt 12/12 1975. Min fødselsdato er 9/12 1975. Altså tre dage fra. Tættere bliver det vist ikke Alt fremstår som oprindeligt og er i den fineste stand. Den er monteret med ref. 93150 lænke men den gl. oprindelig ref. 9315 medfølger og er ligeledes i meget fin stand. Desuden er den med Klalund papirer, hvilket gør den lidt sjovere. Iøvrigt købt direkte af den oprindelige ejer som kan knytte en masse historier på uret. Så weekenden er reddet og jeg er gladere end juleaften /Mads ![]()
- KlausM - 29-08-2008 Super Mads!! Tillykke med det. Mvh Klaus - hannover_dk - 29-08-2008 Sådan Mads - stort tillykke - hvor lækkert at alt er gået op her vh - Claus_K - 29-08-2008 Lækkert ...mange gange tillykke med det! - HG - 29-08-2008 Stort tillykke herfra. Fandt du den i DK eller udlandet? Selv med Klarlund papirer kunne den jo godt være havnet i udlandet. Og rigtig god weekend, med den lille "nye" på armen.' - bjorn_e58 - 29-08-2008 Er du helt sikker på, at du ikke kommer til Glamsbjerg i morgen, så vi andre kan være med til at dele din store glæde med dig? Helt igennem super fedt! /Bjørn. - GTwatch - 29-08-2008 Hvor finder man sådan en i så ekseptionel stand? Kasse, lynette, skive, etc....? - Mads Gjødesen - 29-08-2008 Det er fundet i DK, men hvordan forbliver en hemmelighed. Svampejægerne afslører jo heller ikke deres "jagtmarker" Uret er desværre ikke kommet på armen endnu, da jeg ikke har haft tid til at afhente det /Mads - Peter V - 29-08-2008 ...som tidligere nævnt ved jeg ikke så meget om Rolex - så hvis du får tid må du meget gerne skrive lidt om hvad der gør netop denne model spændende (ud over datoen). 12/12 er sjovt nok min fødselsdag så hvis der havde stået 72 i stedet for 75... Uha uha - baun - 29-08-2008 Det er da et drøn der vil noget..... Den bliver ikke nem at matche. Den har jo alt hvad du kan ønske dig. Eksklusiv på alle måder, høj værdi, sjælden, perfekt salgsdato og stand - hold da op! Misundelig - ja det kan du fxxxxx tro! Nu må jeg vist til at sælge lidt indtil jeg har 100 K (over 100 K skal jeg lige bruge et par år til at tænke over) så jeg kan slå til når/hvis den rette mulighed byder sig! vh Baun |