Urdebatten / Urforum
Bucherer Vintage - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Bucherer Vintage (/showthread.php?tid=69577)

Sider: 1 2

Bucherer Vintage - minutten - 11-08-2008

Jeg har lige fundet og vundet mit drømme 50'er ur, dette gamle renoverede Bucherer på en auktion. Glæder mig som en lille dreng til at få det.

İmage

İmage

İmage

Så håber jeg det er pengene værd og glæden også varer når jeg har modtaget det. Så skal jeg nok poste nogen bedre billeder.

Nu jeg har jeres opmærksomhed, så vil jeg erstatte den sorte læderrem med den gamle elastiske metalrem, der var populær dengang. Er der nogen der ved, hvor jeg kan skaffe en sådan?

Her er et eksempel på en elastisk metalrem (tag jer ikke af uret, det er bare et billede jeg fandt for at vise hvilken type rem, jeg leder efter:)

İmage

Icon_e_biggrin

- RunesS_phpbb3_import15750 - 11-08-2008

Fixo lænken er ret nem at skaffe... De fleste urmager burde have nogen hjemme!

Men ellers et super flot ur, med et dejligt værk! Forstår hvorfor du glæder dig!

- minutten - 11-08-2008

RunesS Skrev:Men ellers et super flot ur, med et dejligt værk! Forstår hvorfor du glæder dig!

... ja det blir godt. Jeg checker hos et par urmagere når jeg har uret. Sådan en rem skal jo bøjles på, vil jeg tro.

- hannover_dk - 11-08-2008

Du kan jo også prøve ebay.de - ebay.co.uk og ebay.com og søge under watches/uhren efter Fixo Flex eller fixoflex som er det fulde navn

vh

- RunesS_phpbb3_import15750 - 11-08-2008

minutten Skrev:
RunesS Skrev:Men ellers et super flot ur, med et dejligt værk! Forstår hvorfor du glæder dig!

... ja det blir godt. Jeg checker hos et par urmagere når jeg har uret. Sådan en rem skal jo bøjles på, vil jeg tro.

Har selv et par ure med det værk, et Felsa, og de er super nice synes jeg! Pænt udført, både håndværksmæssigt og design mæssigt!

Jeg ved ikke hvad du mener med at de skal bøjles på? Men jeg ved at flex lænker sættes fast med remstifter. Ligesom alle andre lænker og remme (med undtagelse af nogle der bruger faste stifter).

- HG - 11-08-2008

Velkommen til Icon_e_biggrin

Fint ur du har vundet, håber at det lever op til dine forventninger.

Drømmeur, har du haft et før eller kender en der har haft et??
Fortæl fortæl fortæl..

- Tommy Munk - 11-08-2008

Du kan da få en brugt men ok lænke af fixoflex typen (der var/er flere fabrikater). Nye koster ca. 200-300 kr.
Du betaler porto, og gør selv lænken ren...

du kan jo sende en pm hvis du er interesseret

VH Tommy

- minutten - 12-08-2008

@Rune
Med bøjles mente jeg blot at det skal monteres og ikke bare kan sættes på i hånden.

@Tommy
Fixo: har sendt dig en PM, tak. Nu ved jeg hvad lænken hedder.

@Henrik
Med drømmeur mente jeg at jeg havde ledt længe efter et kvalitetsur i den helt rigtige 50'er stil, som ikke var et omega vintage (al respekt), og så falder man over et sådant sjældent renoveret eksemplar. Meget af det vintage man finder fra de årgange er enten dårlig kvalitet, hærget eller begge dele. Uret er anderledes i sin grafiske fremtoning, men alligevel i den meget karakteristiske 50'er stil med de trekantede visere. Jeg kan godt lide smagen af Art Deco.

Jeg kan se at dette forum er et rigtig godt sted at få afløb for min fetich. Super med al den feedback.

- RunesS_phpbb3_import15750 - 12-08-2008

minutten Skrev:Jeg kan godt lide smagen af Art Deco.

Hvorfor så ikke gå all the way?
İmage

Spøg til side, så elsker jeg også art deco stilen på ure! Jeg kan nu bedst lide den "full blown"...

Fint ur i fin stand - baun - 12-08-2008

Jeg må indrømme at jeg ikke kender mærket "Bucherer" men uret ser i design ud som en rigtig 50'er - 60'er - og standen ser endog meget flot ud. Den særlige skive farve gør så også uret specielt og lidt opsigtsvækkende - og trækker frem mod 60'erne - tror jeg!

Fedt Vintage ur! ikke fordi det ikke er Omega - mere på trods af at det ikke er Omega Icon_e_biggrin

vh Baun