|
Pam 88 efter ca. 2 måneders ejerskab... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Pam 88 efter ca. 2 måneders ejerskab... (/showthread.php?tid=69563) |
Pam 88 efter ca. 2 måneders ejerskab... - KimT - 10-08-2008 Hej alle Efter godt og vel 2 måneders ejerskab og efter at den første "forelskelse" er aftaget er der stadig et eller andet magisk over dette ur Det er første gang for mig, at et ur IKKE bliver uinteresant efter en kort periode. Jeg har tidligere haft glæden af at eje Rolex og Omega, men ingen af dem talte til mig som Panerai. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor, er det designet ? er det det størrelse ? er det historien ? Anyway, så er det sidste Omega sat til salg efter at have tilbragt alt for meget tid i bankboxen. Jeg har tit læst historier herinde om at Panerai "går som vinden blæser" og at værket ikke er værd at skrive hjem om. Men efter flere test/målinger ligger afvigelsen som regel på ca. 3 sek, i døgnet. Dette er, for mig meget fint og tilfredstillende. Det kan godt være at det er et kedeligt værk set med horologiske øjne, men igen, der er et eller andet over Panerai som i mine øjne overskygger den horologiske kvalitet af værket En anden ting som jeg er vild med, er at man på en ganske almindelig gåtur på strøget, en tur i lufthavnen eller lign. ikke støder på bunkevis med samme ur. Ikke at det gør de andre ure dårligere (jeg er stadig vild med dem) men der er nu noget over at de kun er de "indviede" der kender uret. Selv om det ser ud til at blive mere og mere kendt. Man kan næsten ikke tænde for tv´et uden at der er en amerikansk politiserie, hvor Panerai bliver båret af den unge "pæne" agent. Der er ikke nogen egentlig grund til denne svada, andet end et par tanker, som en meget glad Panerai ejer gerne ville dele. Tilsidst et billede som har været her før, men tåler gentagelse. PAM 88 med "Submersible" rem
magiske Panerai... - kronvold - 10-08-2008 Hej Kim. Jeg har det på præcis samme måde! Der er et eller andet uforklarligt ved at gå med et Panerai. Og så vil jeg godt liiiiige korrigere dig lidt! Ikke ALLE Panerai ure har "kedelige" værker set med "horologiske øjne" Deres in-house værker er af SUBLIM kvalitet! Re: magiske Panerai... - hannover_dk - 10-08-2008 kronvold Skrev:Hej Kim.Ligesom de jo findes med Valjoux 234 og med Zenith som også er "ret" ok vh Re: magiske Panerai... - KimT - 10-08-2008 kronvold Skrev:Hej Kim. Uha ja, dem kender jeg alt for godt, de er dog ude for min økonomiske rækkevidde lige nu, da der trods alt er vigtigere ting i livet end ure Meeeeen et 233 med P.2002 ville nu klæde mig vanvittig godt Og, da jeg skrev kedeligt værk, mente jeg i Pam 88 som jeg har, dette er jo baseret på et ganske almindeligt Valjoux 7750. Og hvis jeg ikke husker meget forkert, så var dem med Zenith værk kun 40 mm, og et panerai skal til mig, være min. 44mm Kim T. - Morten M - 10-08-2008 Har det på samme måde - mit PAM 221 er pt hos Klarlund til en polèring, og jeg føler jeg "nøgen" - ved godt det lyder en smule dumt - men jeg glæder mig som var man 3år, og juleaftens dag, til at få det tilbage. <<om det er designet, eller det at man har sparet et par år for at få dette specielle/lækre urmærke ved jeg ikke, men det gør et eller andet ved en Re: magiske Panerai... - kronvold - 10-08-2008 Kim T Skrev:kronvold Skrev:Hej Kim. Det er lige præcis sådan en 233'er jeg har, og TRO mig den klæder de fleste!!! Og IGEN må jeg lige korrigere dig lidt!. Der er altså IKKE noget i livet der er vigtigere end ure - Peter - 13-08-2008 Hej Et Panerai ville klæde næsten enhver person, dog næsten, for jeg tror ikke at det ville klæde Baun eller Geodoc. MVH Peter |