Urdebatten / Urforum
hvad vil ville??? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: hvad vil ville??? (/showthread.php?tid=69539)

hvad vil ville??? - TC_phpbb3_import15759 - 07-08-2008

jeg skal ud og købe mig et af mine drømme ure
det ene er et Rolex Daytona herrearmbåndsur i 18 kt. guld uden papir Icon_crypris ca 60000 kr det er ca 5- 6 år gammelt
og det andet er et omega de ville chronscope i 18 kt red guld helt nyt pris ca 60000 kr

hvilket vil i omega og rolex folk tag.. hvilken holder prisen bedst af disse to der sidder læderremme på begge ure

- hannover_dk - 07-08-2008

Vil normalt udgå fra at det brugte holder prisen langt bedst - men alt afhænger jo af stand - guld kan bules og skrammes lidt lettere end stå.
Husk at checke lænke og lænke længde også.

vh

- Mads Gjødesen - 07-08-2008

Jeg ville tage Daytona´en. Men valget bunder 100 % i at jeg syntes bedre om modellen end Omega´en. Begge lækre ure både udvendigt og indvendigt. Jeg kender ikke brugt priserne på guld Houe Vision, men umiddelbart vil jeg gætte på at der er større publikum til et guld Daytona hvis du senere skulle overveje at sælge uret igen.

Boks/papirer er lidt skidt at det mangler, men omvendt får du også uret ca. 10-15 k billigere. Bare sørg for at køb fra en respekteret sælger så der ikke er ugler i mosen. Det kan betyde det bliver lidt sværere at sælge igen da mange er skeptiske overfor manglende boks/papirer på så nyt et ur.

/Mads

- OleJ - 07-08-2008

Jeg ville som Mads helt klart gå efter Daytonaen! Har selv haft en Chronoscope i stål og det er et lækkert ur, men jeg vil skyde på at du taber 15k. i det øjeblik du går ud af forretningen! De holder ikke prisen særligt godt ... personligt synes jeg også bedst om Daytonaen og den vil helt klart også være lettere at sælge (hvis det behov opstår!)

Icon_e_biggrin leJ

- TC_phpbb3_import15759 - 07-08-2008

OleJ Skrev:Jeg ville som Mads helt klart gå efter Daytonaen! Har selv haft en Chronoscope i stål og det er et lækkert ur, men jeg vil skyde på at du taber 15k. i det øjeblik du går ud af forretningen! De holder ikke prisen særligt godt ... personligt synes jeg også bedst om Daytonaen og den vil helt klart også være lettere at sælge (hvis det behov opstår!)

Icon_e_biggrin leJ
nu skal det lige siges at omegaen koster omkring 90.000 kr i listepris..
jeg ved dog ikke hvad rolex koster med en læderrem..

og det må gerne være til at komme af med, den dag jeg bliver træt af det

- hannover_dk - 07-08-2008

TC Skrev:]

det er da en rabat der vil noget op Chronoscopen - så tror jeg ikke der skal være den store forskel i nedskrivningen - så er du alene med at vælge med hjertet - personligt synes jeg Omegaen er fuldt så flot
vh

- OleJ - 07-08-2008

TC Skrev:
OleJ Skrev:Jeg ville som Mads helt klart gå efter Daytonaen! Har selv haft en Chronoscope i stål og det er et lækkert ur, men jeg vil skyde på at du taber 15k. i det øjeblik du går ud af forretningen! De holder ikke prisen særligt godt ... personligt synes jeg også bedst om Daytonaen og den vil helt klart også være lettere at sælge (hvis det behov opstår!)

Icon_e_biggrin leJ

Ved godt at 60k ikke er listepris! ... tror stadigvæk at du kommer til at tabe omkring 15k ... måske "kun" 10k så snart du har taget den i brug! Icon_cry

Icon_e_biggrin leJ

- Peter - 08-08-2008

Hej

Jeg ville vælge den jeg bedst kan lide, da begge ure er superfede.

MVh Peter

- johnfyn - 08-08-2008

Jeg ville "aldrig" købe et ur til 60.000 uden papirer - jeg vil tro at det også vil holde prisen dårligst.

Derimod vil et nyt ur jo næsten altid tabe forholdsvis meget i starten...

Og så er der jo, som Peter H. skriver, hele spsm. omkring smag og følelser.