Urdebatten / Urforum
Skilsmisse... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Skilsmisse... (/showthread.php?tid=69501)

Skilsmisse... - DonWerner - 03-08-2008

Jeg har nu haft mit Breitling Seawolf i ca. et halv år og hvad der ellers startede så godt, ender nu efter alt og dømme med en skilsmisse. Jeg kan ganske enkelt ikke forliges med titanium som materiale. Jeg har derfor nu erkendt at vore veje må og skal skilles. Det er dog med en lidt bittersød smag i munden, at jeg har sat uret til salg for jeg synes egentlig det er et utrolig smukt ur. Desværre får det alt for lidt tid på armen og derfor må det vige pladsen for "noget andet". Men hvad skal jeg så have i stedet for? Tjaah...Der er flere muligheder.

1. Omega Planet Ocean Big Size med sort skive/lynette
2. Seiko Marinemaster 600 Spring Drive
3. Omega Speedmaster Broad Arrow med hvid skive og blå visere
4. Breitling Skyland
5. Omega Seamaster ref. 2254
6. Omega Speedmaster X-33 - Nej, hov vent! Det er jo også titanium...Øv!
7. Oris TT1 (stainless steel udgaven)

Det er sådan min liste ser ud i øjeblikket. Som I kan se er Omega stærkt repræsenteret. Det siger muligvis lidt om hvor min samling er på vej hen. Jeg tror måske jeg er ved at udvikle mig til Omega mand. Jeg må i hvert fald erkende at det er min Planet Ocean der sidder langt det meste af tiden på mit håndled. Af samme grund lurer jeg på at få endnu én i samlingen.

Tiden vil vise hvad jeg ender op med, men en ting er sikkert - Seawolf'en er på vej videre...

Som I kan se foretrækker jeg dykkerure og helst over 42mm. Hvad ville I gå efter?

- Len - 03-08-2008

Jeg ville vælge 2254 modellen (Selvom den ikke er over 42mm) eller planet ocean....

- Seamus_phpbb3_import15747 - 03-08-2008

Jeg så godt den lå på salgsiderne, det er synd du ikke kan komme overens med Titanium materialet, men sådan er det jo bare.

Jeg synes stadig det er et af de bedste ure jeg her ejet, superflot på armen (selv på et lille håndled som mit) og god finish på uret.

Jeg kan da anbefale 2254 på det varmeste, men vil anbefale dig at prøve den på armen først (hvis ikke du allerede har gjort det) da den nok er noget mindre en hvad du er vant til.

Seiko Marinemaster 600 ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om, de hex skruer klæder den ikke rigtigt og de er ikke en del af lænken så hvis du skifter til f.eks. læderrem så er de der stadigt uden at gøre nogen nytte Icon_rolleyes

İmage

Thomas

- jacob jensen - 03-08-2008

Selv ville jeg klart gå efter SEIKOet eller ORISet Icon_cool

- DonWerner - 03-08-2008

Jeg kan faktisk godt lide hex skruerne på Marinemasteren, sådan er vi så forskellige, men det bliver nok ikke nemt at opdrive én, men mindre jeg vælger at købe den fra ny. Det er godt nok sjældent man ser dem til salg på div. forums og salgssider.

Du nævnte den nye Rolex Deepsea i en anden tråd, den har jeg skam også haft i tankerne, men efter hvad der siges, så kommer der til at gå evigheder før den kan købes for penge og det rækker min tålmodighed ikke til. Jeg bryder mig heller ikke om påskriften "Original Gas Escape Valve - Ring Lock System" der bryder uret, men det kunne en urmager måske fjerne, hvem ved?

Mht. 2254'eren så har jeg prøvet den og den ligger liiige på nippet til hvad jeg kan bærer og derfor er jeg rigtig meget i tvivl. Synes det er et utrolig flot ur, men hvor ville det være ærgeligt og købe den for at skulle sælge den igen 14 dage senere, fordi den er for lille til mig. Så der er jeg lidt i syv sind.

Det sikre "bet" ville uden tvivl være endnu en PO'er. Den er prøvet og virker. På den anden side er det også lidt kedeligt og ha' to ens ure (synes jeg). En anden mulighed jeg har tænkt lidt over, var en PO'er med chronograf. Jeg er ellers normalt ikke så meget til chronografer, men PO'eren synes jeg er flot.

What to do? Icon_e_biggrin

- Tukjær - 03-08-2008

Synd at du skal af med Seawolf'en, det er et fedt ur. Men får det ikke tid på armen, går det ikke....

Jeg har selv sat 2 Seamaster til salg. Jeg kan ikke forlig mig med at have 3 næsten ens ure. Så jeg vil ikke anbefale dig at købe en PO mere, uanset hvormeget du bruger den.

Hvad med en Breitling SuperOcean Heritage 46mm? Det er et utroligt stilrent ur og i din størrelse!

Her er det godt nok 38mm udgaven.....

İmage

Personligt kunne jeg godt blive fristet af din Seawolf......

- Stenbukken - 03-08-2008

Af det du har kig på ville jeg vælge PO eller BA altså de to fra Omega.
Jeg ved godt det er nævnt, men hvad med Rolex deepsea??

- DonWerner - 03-08-2008

Rolex'en har jeg nævnt i mit andet indlæg Stenbukken. Det er bestemt en mulighed bare ikke på nuværende tidspunkt pga. de høje priser og den lange ventetid.

Breitling SuperOcean Heritage ville jeg nok allerede have haft, hvis ikke lige det var for mesh lænken. Den kan jeg ikke rigtig med...Lidt ærgeligt for uret er virkelig flot!

- Stenbukken - 03-08-2008

Så gå efter BA!!

- HG - 03-08-2008

Jeg ville nok gå efter en BA.
Du har jo en PO, så at få en mere "bare" fordi den har en anden farve (lynetten) ville jeg ikke gøre.

Har du overvejet Panerai (fåes i nogenlunde samme prisklasse) eller JLC`s Master Compressor serie?