|
Georg Jensen Chronograph - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Georg Jensen Chronograph (/showthread.php?tid=69397) Sider:
1
2
|
Georg Jensen Chronograph - Bjorno - 17-07-2008 Hej til alle på vintageure Jeg er nyoprettet bruger på siden, men har gennem længere tid fulgt med herinde. Nu er jeg gået hen og er blevet lidt småforelsket i et Georg Jensen chronograph (det er modellen med guld lynette), og har i den anledning nogle spørgsmål. For det første er jeg interesseret i at vide lidt om byggekvaliteten på Georg Jensens ure - er de prisen værd? For det andet vil jeg da gerne høre lidt om jeres holdning til uret. Jeg bruger pt. til dagligt et Rolex Precision fra 1956, som jeg har været ovenud tilfreds med, men der skal jo lidt nyt til indimellem Det skal måske siges, at det vil stå mig i 8.000 kr., hvilket vel egentlig er en ret fair pris. Alternativet ville nok være et Panerai 112 (som jeg kan lide netop fordi det er så simpelt), eller et Omega Speedmaster, Broad Arrow, men her snakker vi jo også et andet prisleje, som jeg dog nok ville ofre. Håber på nogle gode svar. Venlig hilsen Peter - Mads Gjødesen - 17-07-2008 Velkommen til! Jeg kender ikke alverden til Georg Jensen urene, men så vidt jeg husker er det et quartz ur du har kig på? Dermed har det jo næsten diskvalificeret sig selv hvis vi taler "rigtige" ure Af Panerai eller Omega BA vil jeg sige at begge er fine valg. Prisforskellen er berettet og rent værkmæssigt er Omega´en bedre udstyret. Men du går ikke galt i byen med nogen af de to. Prøv dem på armen og vælg det ur du syntes bedst om. Mht. gensalgsprisen holder Panerai´en sig nok bedst. Men det lyder ikke til at det er aktuelt i dit tilfælde /Mads - Bjorno - 17-07-2008 Tak for det, jeg håber da at få udvidet min horisont Det skulle nu ellers gerne være et mekanisk Valjoux / Eta 7751 som sidder i det, hvis jeg ikke tager helt fejl. Jeg kunne nu heller ikke finde på at købe andet end mekaniske ure - GTwatch - 17-07-2008 Bjorno Skrev:Tak for det, jeg håber da at få udvidet min horisontHar du ikke et link til uret? Kvaliteten af Georg Jensen ure er ganske fornuftig, men du betaler for designer-navnet. Du kan finde ure i samme kvalitet til lavere pris blandt "de rene urproducenter". Værket er et standard ETA 775x uden større modifikationer - ligesom langt størstdelen af tilsvarende chrono'er på markedet. Georg Jensen holder ikke prisen særlig godt ved brugtsalg, hvilket du selvfølgelig kan udnytte ved at købe brugt. Det samme gælder for G/S modeller (alle mærker). MEN - hvis det er nævnte design, du er faldet for, så skal du da gå efter det. Du får et godt ur, et kendt navn og noget som ikke alle har! Spørg endelig løs, hvis du har flere spørgsmål. - Bjorno - 17-07-2008 Jeg har desværre ikke umiddelbart et link til uret, da da er privat salg. Jeg kan selvfølgelig godt knipse et par billeder og lægge op. Jeg vil give dig ret i, at de nok ikke holder prisen så godt. Jeg tror de blev introduceret i 2001 til 24-25.000, så faldet på på 2/3 er næsten som på edb udstyr. Rent designmæssigt synes jeg ikke det er et ur man støder på så tit, hvilket i mine øjne også har noget værdi. Jeg har et enkelt spørgsmål mere mht. verificering af uret. Kan nogen anbefale et sted, hvor dette kan ske? Jeg har snakket med Georg Jensen, som jo er de oplagte, men hun begyndte at snakke 1.000+, hvilket jeg synes er lige i overkanten. Det er jo ikke et service der er tale om. Jeg overvejede selv Klarlund eller måske Krognos. - Mads Gjødesen - 17-07-2008 Ok jeg var kun forbi G. Jensens hjemmeside og fandt et som var quartz. Har det Valjoux 7750 er det ok. Men som Stefan skriver er det ikke modificeret eller forfinet. Så prismæssigt bør det brugt koste ca. 4-5 k for at matche kvaliteten. Man betaler for navnet... Sus ind forbi Jørgen Kronos eller Bo Mølbak med uret. De klarer det sikkert uden beregning. /Mads - Bjorno - 17-07-2008 Jamen, det vil jeg da gøre. Tak for hjælpen indtil nu. /Peter - Speedy - 17-07-2008 De 2 har begge ferielukket, Bo til den 4/8, Jørgen er tilbage den 28/7 tror jeg! - Bjorno - 17-07-2008 Tak for det. Fandt lige ud af det nu, da jeg forsøgte at ringe til dem. /Peter - Speedy - 17-07-2008 Er det ikke svært at forestille sig at uret kan være fake, eller næsten umuligt?? |