|
Et par fine gamle tvillinger - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Et par fine gamle tvillinger (/showthread.php?tid=69393) |
Et par fine gamle tvillinger - Elbæk - 16-07-2008 Som gentleman af (for-)tiden må man jo være forberedt på at det ved sine lejligheder anses for passende at klæde om før middagen - og i den forbindelse ved enhver jo at et afslappet lyst jakkesæt (sommer) eller en tweedjakke med lyse bukser (vinter) passer sig om dagen og at middagen om aftenen naturligvis indtages iført sort, jakkesæt (gerne med vest) eller smoking, alt efter hvor formel anledningen nu er. Til disse to sæt hører der naturligvis en del acessories som man bestemt ikke må glemme - og næst efter sko samt slips/kravat/butterfly må uret anses for at være det vigtigste af disse, for naturligvis bør det også matche resten af ens påklædning - man kan måske lige tillade sig at ens manchetknapper og evt. slipsenål "går igen", men det er helt utænkeligt at uret, hvor neutralt det så end er, gør. Her er en stillig måde at klare det med urene på; et lyst ur med en sporty ufarvet kalveskidsrem til dag-dresset og et sort kroko-optik rem til aften-dresset. Enkelt - og garanteret et godt samtaleemne hvis nogen ellers lægger mærke til det - hvis ikke, så kan man jo heldigvis hvile i sig selv, velvidende at man er velklædt - og det endda med stil: ![]() ![]() To stk. Omega herre dress, begge fra 1950/-51 og, på nær skivernes farve, ganske identiske. Værkerne er kal. 265 og kasserne er 36 mm. u. krone. ![]() Her med alternativ belysning så skiverne fremstår så tydelig som muligt. Det sorte har en meget smuk, næsten stjernehimmel-agtig, patina mens den hvide fremstår næsten upatineret. Begge urene er købt hos Speedy - og begge har været en tur forbi Peter Hasle til en polering og en udskiftning af glassene til originale Omega glas. Jeg kan slet ikke holde op med at sidde og kigge på dem og smile Mvh. Jakob - hannover_dk - 16-07-2008 Jeg hører ikke til typen som skriver tillykke hver gang nogen har et nyt ur (eller teløgge som jeg har set det hedder idag Jeg har selv det sorte af dem - og den der stjernehimmel patinering er noget man ofte ser hos Omega sort skive Et smukt og funktionelt par vh - Stenbukken - 17-07-2008 To meget smukke vintage Omega´er. Urene passer perfekt, som dress ure. Hvad du også selv skriver. - baun - 23-07-2008 Ja det er guf ... og rigtigt - man må være passende klædt - og altig have et ur der passer til lejlighed og dress.... vh Baun - petervagn - 23-07-2008 Meget smukke ure - begge to. Jeg er selv den lykkelige ejer af en model, der lægger sig meget tæt op ad din lyse - mit er dog fra '52. Hvor har du den meget smukke, lyse læderrem fra? Mvh petervagn - Elbæk - 24-07-2008 Tak de herrer Remmen er en standardrem købt hos Peter Halse. Mærket er Hirsch Liberty, fra deres "Nature Collection". Jeg faldt for den med det samme jeg så den - så vidt jeg husker var den endda meget billig. Mvh. Jakob - Joepete - 24-07-2008 To smukke ure ... og gode tanker bag købet af dem ... |