Urdebatten / Urforum
Økonomisk afmatning i Danmark... betydning for ure ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Økonomisk afmatning i Danmark... betydning for ure ? (/showthread.php?tid=69298)

Sider: 1 2


Økonomisk afmatning i Danmark... betydning for ure ? - guru13 - 01-07-2008

Ja, vi hører jo om det oftere og oftere i nyhederne. Den positive økonomiske situation er på vej ned. Nogle siger mere lodret end andre. Det får mig til at tænke på om, den i de kommende år måske mere forsigtige økomiske situation, får betydning for køb/salg af dyrere ure?

I mine øjne har rigtig mange, ikke specielt urtossede mennesker, de seneste år købt sig et ur i den dyrere ende. Da friværdien var brugt på nyt køkken, bad, haven og bilen, var der også lige til et godt ur. Og det har været godt for sælgerne af urene, hvilket også kan afspejles i priserne. Et Rolex kan åbenbart sælges til en næsten hvilken som helst pris idag.

Mon der i de kommende år ( hvis vi får et økonomisk los ), kun vil være de hard core urnørder der handler med hinanden ?
Eller vil antallet af personer der er villige til / har midlerne til at købe et ur i + 20.000kr. klassen fortsætte med at stige ?


- Tukjær - 01-07-2008

Ja, det kan man jo kun gætte på.

Luxus ure, rejser, store fladskærme o.s.v. er vel sådan noget man sparer på hvis midlerne bliver mindre.


- guru13 - 01-07-2008

Tukjær Skrev:Ja, det kan man jo kun gætte på.

Luxus ure, rejser, store fladskærme o.s.v. er vel sådan noget man sparer på hvis midlerne bliver mindre.

Det er jo ikke sikkert... det komme vel an på ens prioritet ! Men ja, vi kan kun gætte... og så cykler urene rundt mellem de hard core sælgere herinde.


- jacob jensen - 01-07-2008

Personligt tror jeg ikke det betyder det store for ure salget
selvom det er en luksusvare

Pengene som urene skal købes skal nok blive lavet alligevel
måske især når tiderne er lidt hårde Icon_question


Afmatning? - jk_phpbb3_import15746 - 01-07-2008

Der er en afmatning i visse markeder f.eks. boliger. På den anden side er flere mennesker i arbejde i Danmark end nogensinde før i historien. Lønningerne stiger, men det gør energipriserne og maden også, alligevel er der fortsat mere velstand end tidligere.

Jeg tror luksusforbruget fortsætter endnu nogen tid, men hvis renterne fortsætter med at stige p.g.a. inflationsfrygten i Euro-zonen, vil det uden tvivl også påvirke salget af luksusure.

Som med boliger og aktier: Værdien kommer op igen, hvis man har tid og råd til at vente Icon_smil

Jens-Kristian


- Tukjær - 01-07-2008

guru13 Skrev:
Tukjær Skrev:Ja, det kan man jo kun gætte på.

Luxus ure, rejser, store fladskærme o.s.v. er vel sådan noget man sparer på hvis midlerne bliver mindre.

Det er jo ikke sikkert... det komme vel an på ens prioritet ! Men ja, vi kan kun gætte... og så cykler urene rundt mellem de hard core sælgere herinde.

Ja, jeg håber nu heller ikke at det bliver sådan. Så får jeg jo aldrig købt mig en Submariner eller SeaDweller Icon_e_wink


- Speedy - 01-07-2008

En økonomisk afmatning vil afspejles i folks lyst til at købe luksusvarer som det aller første, så det kan helt sikket mærkes!

Men at tro at størstedelen af ure købes af urtosser = folk der frekventerer dette forum jævnligt, eller bare engang imellem, er en stor misforståelse.

Ure købes for størstedelens vedkommende af ikke-urtosser der bare vil have et fedt ur, signalværdi eller af andre grunde.

Vi er trods alt et meget lille mindretal herinde.


- hannover_dk - 01-07-2008

Det er da sandsynligt at brugte ures priser - også de dyres, vil beskrive en bølgegangsudvikling - som vi kan håbe på lidt lang sigt går op samlet set

At der bliver bølger - og bølgedale på den udvikling, det er jeg meget sikker på - og de kan nok ventes at følge den helt almindelige udvikling i rådighedsbeløb.

En egentlig recesion, vil sikkert få nogen/mange til at skære ned på ur købene og det sænker priserne.
vh


Forbrug - columbo - 01-07-2008

Kort og måske lidt naivt: forretningslivet/forbruget er lidt ligesom vejret. Nogel gange skinner solen i lang tid og lige pludselig kommer det dårlige vejr(ventet eller uventet), men vi ved alle at det gode vejr altid kommer frem igen på et eller andet tidspunkt.


- guru13 - 01-07-2008

Speedy Skrev:En økonomisk afmatning vil afspejles i folks lyst til at købe luksusvarer som det aller første, så det kan helt sikket mærkes!

Men at tro at størstedelen af ure købes af urtosser = folk der frekventerer dette forum jævnligt, eller bare engang imellem, er en stor misforståelse.

Ure købes for størstedelens vedkommende af ikke-urtosser der bare vil have et fedt ur, signalværdi eller af andre grunde.

Vi er trods alt et meget lille mindretal herinde.

Ja, jeg ved vi er et mindretal.... og netop derfor. Mon ikke de mange der køber et godt ur eks. pga. signalværdien, enten vælger et mindre værdifuldt ur eller slet ikke køber de noget dyrere ure, da pengene jo måske bliver mindre ?