Urdebatten / Urforum
Hvad bliver det næste ur du køber? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvad bliver det næste ur du køber? (/showthread.php?tid=68557)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7


Hvad bliver det næste ur du køber? - Tukjær - 06-04-2008

Har du bestemt hvad dit næste køb bliver?

Eller har du en ønskeliste og slår til hvis et af urene derpå dukker op?

Eller er du mere impulsiv og aner ikke hvad dit næste køb bliver? (Jeg hører til denne gruppe, betyder nødvendigvis ikke at mit næste køb ikke er på min ønskeliste)


- hannover_dk - 06-04-2008

95% klart hvad jeg søger, men jeg kan træde ved siden af
vh


- HG - 06-04-2008

Ønskelisten er lang, men dem her ville jeg gerne have (Men listen kunne nemt være længere) Icon_e_smile

Omega Speedmaster cal.321
JLC Reverso Grande GMT
JLC Master Geographic 40mm
Noget Omega gerne fra 1967 og gerne med "guld" kasse

Men med de penge jeg har brugt i år, er det ikke sikkert at der kommer mere i 2008..... Icon_cry

/Henrik


- ET - 06-04-2008

Hej

Har lige investeret alle spareskillingerne i et AP ROO Safari (får det om 1 md)så der går vist lige lidt tid - men helt klart et JLC - men et Daytona var da også velkommen Icon_e_biggrin Har et Explore II i forvejen.


- TioMalo - 06-04-2008

Det næste vil være en noget så lidt eksotisk som Omega Speedmaster. Men skal det være en ny eller en vintage med 321 kaliber... ved ikke endnu.
Cheers - J


- Uffe - 06-04-2008

Øverst på listen står et hvidskivet Rolex Explorer men da jeg allerede har brugt knap 50k i år så er det ikke sikkert det bliver i år Icon_e_smile


/U.


Jeg leder stadig - baun - 06-04-2008

efter sen original sortskivet Seamaster 30 mm i god/flot stand - fra omkring 1957!

Jeg mangler også en Constellation Pie Pan med hammerautomatic, original skive fra 1952 - 54.

En firkantet massiv guld Omega fra 50 - eller 60 erne.

En af de ganle Genéve fra før 1963 - helst i guld - og gerne med two tone eller Pie Pan.

vh Baun


- Mortenkoch - 06-04-2008

Jeg leder ikke så meget, for jeg tror jeg køber nyt ur.... Man kan vel sige at jeg i stedet sparer op.

Jeg har pt. 3 ure på ønskesedlen:

Omega PO Chrono
Omega DeVille Hour Vision
Rolex GMT-Master II (den nye)

Mvh
Morten Icon_e_biggrin


- Mads Gjødesen - 06-04-2008

Jeg har ikke nogen specifik i kikkerten, men køber det der dukker op på vejer og er spændende. Låser man sig fast på 1-3 ure ender det ofte med at man panik køber fordi pengene brænder i lommen. Så får man ofte et ur der ikke fremstår i perfekt stand og koster mere end det burde. Dette gælder selvfølgelig kun for brugte ure.

Tålmodighed er det bedste våben i jagten på vintage ure.

Et par af de ure jeg har på ønskesedlen er:
IWC Ingenieur Jumbo ref. 1832
Patek Nautilus 3700
Rolex Daytona (manuelt Panda)
AP ROO Safari (m. cal. 3126)
Panerai PAM 1, 2, 4 eller 9 (tritium)
AP RO Perpetual Calendar

Og mange mange flere...

/Mads


- urtossen - 06-04-2008

Har ikke noget i kikkerten som sådan, men skulle jeg vinde i lotto eller arve en rig onkel et eller andet sted, som jeg ikke kender til i forvejen, så ville jeg da overveje Vacheron Constantin Tour de l’Ile Icon_e_smile