Urdebatten / Urforum
Seadweller eller submariner - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Seadweller eller submariner (/showthread.php?tid=67724)

Sider: 1 2

Seadweller eller submariner - thomasholm - 03-12-2007

Skal have købt mig et nyt Rolrx ur. Har aldrig købt sådan noget før

Hvilken skal man vælge, hvad taler for den ene frem for den anden?..

Smagsmæssigt synes de er lige flotte..

Re: Seadweller eller submariner - Morten G. - 03-12-2007

thomasholm Skrev:Skal have købt mig et nyt Rolrx ur. Har aldrig købt sådan noget før

Hvilken skal man vælge, hvad taler for den ene frem for den anden?..

Smagsmæssigt synes de er lige flotte..

Jamen - hvis du tager den sorte Sub og en Dweller så er de næsten ens. Bortset fra en lup over datoen på Suben.

Men du skal prøve dem på. Jeg synes de sidder forskelligt. Fordi Dwelleren har en højere urkasse.
Det er dog virkelig smag og behag - men måske også historien bag de to man kan vælge at tage som udgangspunkt for sit valg.

Morten

- bjorn_e58 - 03-12-2007

Vægten og cyklopsen! Og det mener jeg helt seriøst. Jeg har en SD, og valgte den på grund af den manglende cyklops, men synes nogen gange, at det er for tungt at gå med. Jeg er amatør dykker, og i den forbindelse er det undernordnet, om det er rated til 300m eller 1200m! Datoen ville jeg ikke undvære, så Sub'en uden dato var ikke for mig en mulighed.

Jeg ved, at andre vil nævne historie for de to ure, og det er da også sikkert, at hvis du er på udkig efter vintage, så er det andre ting, der har indflydelse på afgørelsen.

Men for et nyere ur - så vurder udseendet og vægten.

/Bjørn.

- Mads Gjødesen - 04-12-2007

Der er fordele og ulemper ved begge som gør at det er et personligt spørgsmål hvad man foretrækker. Jeg har også været hele turen igennem og taler vi nyere ure er jeg mere til pasformen på Sub 16610 end SD 16600. SD er som Bjørn skriver højere og tungere hvilket kan give et mere "livligt" ur på armen. Specielt hvis du bærer det med lidt løs lænke som jeg gør. Cyklopen generer ikke mig og er i mine øjne et karaktaristika ved Rolex.

Men prøv de to og vælg det der tiltaler dig mest. Alternetivt så tjek det nye GMT 116710. Det er svine lækkert og lige en tand mere gennemført end Sub/SD.

Taler vi vintage Rolex er jeg derimod klart mest til SD. Det buede glas uden cyklop på 1665 gør det til smukkest Rolex af alle. Siddekomforten er præcis som Sub 1680, så der er ingen forskel. Nå det var et sidespring Icon_e_wink

/Mads

- Sub-erman - 04-12-2007

SD eller Sub......?

Prøv dem, og føl efter i mellemgulvet..... Om du vælger den ene eller den anden, får du et super ur

Har dem begge(Sub'en i flere udgaver).

Som skrevet i anden tråd: Gut feeling!!!

MVH

SK

Jeg ville vælge SD'en... - KlausM - 04-12-2007

...ny eller gammel er det et fedt ur.
Du ser dem ikke så ofte som med Sub'en. Et argument der tæller for mig foruden de +'er der ellers er nævnt.

İmage

Mvh
Klaus

- Mads Gjødesen - 05-12-2007

Pokker den er lækker den 1665 Klaus. Godt nok er replacement kasse men stadig som NOS. Flottere bliver det ikke.

Kan bidrage med et par andre subs/SDs. Forkærligheden til de matte skiver fornægter sig vist ikke.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

- Peter - 05-12-2007

Hej

Hvis vi taler om et nyere ur vil jeg vælge Submariner, hvis vi snakker vintage vil jeg også hellere have et SeaDweller, men det har noget med prisen at gøre, mht til safirglas modellerne sidder Submariner bedre på håndleddet end Seadweller, bare min mening da jeg har begge to.

MVH Peter

- Stefan Garvig - 05-12-2007

Mit kære SD har siddet på mit håndled i halvandet år, og jeg er kisteglad for at bære, hvad jeg anser for at være det ultimative Rolex-dykkerur.

Om du vælger SD eller en Submariner, må komme an på, hvad du bedst kan lige. Husk på, at du skal kunne lide følelsen af uret på håndleddet og kunne fryde dig over synet af dit ur mange år frem.

Så: Prøv dem begge - og de andre, som du har i kikkerten.

For mig er der kun ét dykkerur: Rolex Seadweller!
Basta.

Venligst

Stefan Garvig

- bjorn_e58 - 05-12-2007

Stefan Garvig Skrev:For mig er der kun ét dykkerur: Rolex Seadweller!

Thjaa, det vil jeg godt give dig ret i - det var samme argument jeg brugte, da mit blev købt, og jeg har heller ikke fortrudt et sekund. Og det er iøvrigt kun de første par dage, det er på armen, at det virker tungt. Jeg ved ikke, om du også rent faktisk dykker, men det er også en fornøjelse at bruge i sit rette element.

Men så skete der jo altså det, som jeg beskrev her: [url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=5166">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=5166[/url] - og jeg må efterhånden lidt give Arnold ret (ham Østrigeren fra Californien), som Mads nævner i sin signature. Der er altså en ur-verden udenfor Rolex, og når man først har prøvet en bedre del af den verden, så får man åbnet øjnene noget. Og selvfølgelig overdriver ham Terminator.

/Bjørn.