Urdebatten / Urforum
Køb af seamaster - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Køb af seamaster (/showthread.php?tid=67688)



Køb af seamaster - fwiig - 29-11-2007

Hej er ny her, men har læst godt og grundigt på sagen herinde, det er et fantasisk forum, man får jo hurtigt lyst til at sælge hus og bil og købe ure for alle pengene

Sagen er den at jeg har besluttet at købe mig et Omega Seamaster, "James Bond" modellen 2220.80.00, har prøvet den på armen og er helt sikker

Spørgsmålet går på hvor jeg skal købe det, med den lave dollar kurs er der vel meget der taler for at man kunne købe det i usa, selv med told+moms kan jeg få den hjem til ca. 14000 kr fra f.eks. jomashop.com. Er det realistisk at en forhandler i DK kan handles derned ?

Og hvordan er det nu med garantien, går ud fra at man er helt på herrens mark hvis man køber hjem fra US ? Jeg forstår ikke helt det her med grey market og garanti ?


- Mads Gjødesen - 29-11-2007

Jeg tør ikke sige hvilke rabatter den DK forhandler kan give. Nok maks. 15 % i forhold til vejl. udsalgspris. Ure kan ofte skaffes billigere over nettet. De danske forhandlere lever af at give en god købsoplevelse og yde en ekstra service som man kun får ved face to face salg. Kan du undvære dette og tage chancen ved at købe et ubeset ur fra USA er der sparet et par tusinde.

Jeg vil gætte på at paprierne er ok fra Jomashop. Tjek om de er autoriseret forhandler af Omega. Er de det kan de udfylde papirerne og der er worldwide garanti på uret. Du kan dermed få det ordnet hos en hvilken som helst DK AD.

Grey market handlere er sælgere der sælger (sprit nye) ure uden at være autoriserede forhandlere. Dermed kan de IKKE udfylde papirerne selv. Ofte køber grey market handlerne deres ure fra autoriserede forhandlere og får dermed udfyldt papirerne af dem. Det eneste problem ved grey market handler er hvis papirerne er udfyldt af en ikke AD eller de slet ikke er udfyldte (open papers). Så er uret ikke dækket af garanti.

Køber man grey market skal man derfor sikre sig at papirerne er udfyldt korrekt, så man er dækket af garanti. Det kræver lidt mere research at handle ure over nettet men der er så også lidt sparet.

/Mads


- Martin_phpbb3_import15711 - 29-11-2007

Hej,

Jomashop er ikke autoriseret Omega forhandler og skriver også på sine hjemmeside at papirerne enten ikke medfølger eller er blanke.

Om ikke andet så er de da ærlige omkring det.
Spørgsmålet er så om de har "slebet" serienumrene af urene også for at undgå at deres Omega dealer kan spores.

Mvh.

Martin


- Peter - 30-11-2007

Hej

14000 kroner for det ur er ikke realistisk i DK men omkring 16000 kroner er realistisk, hvis du er interesseret i at handle i DK kan du kontakte mig på tlf 75623633 da jeg er autoriseret forhandler af Omega.

MVH Peter


- fwiig - 30-11-2007

Det lugter lidt af at jeg ikke rigtigt har lyst til at købe hjem fra udlandet, men nu er jeg så i mellemtiden blevet i tvivl om det skal være den seamaster... jeg var ellers helt sikker, men begyndte så at kigge på nogle af de mange andre fine ure til salg her

tænke tænke.....