Urdebatten / Urforum
Big Bang vs GMT II (116710) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Big Bang vs GMT II (116710) (/showthread.php?tid=67279)

Sider: 1 2


Big Bang vs GMT II (116710) - m.dk - 15-08-2007

Hvis I kan vælge mellem:

Hublot Big Bang SS med keramisk kranse (lidt brugte)
og
Rolex ny GMT II SS (116710) (mint eller nyt)

hvad vil I vælge og hvorfor (hvis pris er ikke en faktor)?

Jeg synes at BB er et interessant ur med design og materiale, men måske ikke så klassike som Rolex, vel?

mvh,
mat


Re: Big Bang vs GMT II (116710) - Morten Bekker_phpbb3_import15739 - 18-01-2008

Hey Mat

jeg har lige købt et BB det er super fedt Icon_e_biggrin
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.bekkerdk.dk/hublot">www.bekkerdk.dk/hublot</a><!-- w -->
der er foto af mit ur



m.dk Skrev:Hvis I kan vælge mellem:

Hublot Big Bang SS med keramisk kranse (lidt brugte)
og
Rolex ny GMT II SS (116710) (mint eller nyt)

hvad vil I vælge og hvorfor (hvis pris er ikke en faktor)?

Jeg synes at BB er et interessant ur med design og materiale, men måske ikke så klassike som Rolex, vel?

mvh,
mat



- Peter - 19-01-2008

Hej

Jeg ville vælge Rolex, den nye GMT Master er rigtig fed.

MVH Peter


- Sub-erman - 19-01-2008

peter Skrev:Hej

Jeg ville vælge Rolex, den nye GMT Master er rigtig fed.

MVH Peter


Også mig!!

MVH

SK


- Mads Gjødesen - 19-01-2008

Jeg er nok også mest til Rolex. BB er et fedt ur, men det er den nye GMT så sandelig også. Og skulle du engang ønske at videresælge det er Rolex det sikre valg. Jeg ved ikke hvordan landet ligger mht. at få tippet et BB af. Desuden er 50-60 k meget for et ur med 7750 værket der ikke er modificeret mere end det er. Så køber du BB skal det primært være for at beholde det og pga designet.

/Mads


- Morten Bekker_phpbb3_import15739 - 20-01-2008

mads
nu er pam værker godt nok modificeret ETA og jeg ved også godt at pam er i høj kurs er det så mere vær hvis vi kun kigger på værket??
hvis jeg kigger lidt rundt kan jeg altså se at der bliver solgt mange BB
og lige en ting mere hvor mange CEO giver dig garanti til 2012???
Hublot gør Icon_e_biggrin


Mads Gjødesen Skrev:Jeg er nok også mest til Rolex. BB er et fedt ur, men det er den nye GMT så sandelig også. Og skulle du engang ønske at videresælge det er Rolex det sikre valg. Jeg ved ikke hvordan landet ligger mht. at få tippet et BB af. Desuden er 50-60 k meget for et ur med 7750 værket der ikke er modificeret mere end det er. Så køber du BB skal det primært være for at beholde det og pga designet.

/Mads



- Mads Gjødesen - 20-01-2008

Morten jeg har som sådan intet imod Hublot og jeg ved den kære hr. Biver virkelig køre butikken med kundeservice i centrum.

Jeg syntes nu stadig at 60 k er meget for et ur med 7750 baseret værk. Med mindre det er voldsomt modificeret og det er hverken Hublot eller Panerai. Panerais kronografer hører rigtig nok under samme kategori og jeg syntes prisen på 40 k er alt for dyrt. Værkmæssigt er det jo ikke et hak bedre end et Omega Seamaster til 20 k.

Så det er mange penge man betaler for designet. Der findes MANGE ure i prislejet 40-60 k med 7750 baserede værker, så det er nu ikke for at Hublot og Panerai skiller sig ud som værende "lidt ur for pengene".

Skal man have lidt ur for pengene skal man bare købe vintage Rolex Icon_e_wink

/Mads


- Morten Bekker_phpbb3_import15739 - 20-01-2008

ja det har du også så ret i min ven
skal man ha penge i banken skal man ha et vintage rolex



Mads Gjødesen Skrev:Morten jeg har som sådan intet imod Hublot og jeg ved den kære hr. Biver virkelig køre butikken med kundeservice i centrum.

Jeg syntes nu stadig at 60 k er meget for et ur med 7750 baseret værk. Med mindre det er voldsomt modificeret og det er hverken Hublot eller Panerai. Panerais kronografer hører rigtig nok under samme kategori og jeg syntes prisen på 40 k er alt for dyrt. Værkmæssigt er det jo ikke et hak bedre end et Omega Seamaster til 20 k.

Så det er mange penge man betaler for designet. Der findes MANGE ure i prislejet 40-60 k med 7750 baserede værker, så det er nu ikke for at Hublot og Panerai skiller sig ud som værende "lidt ur for pengene".

Skal man have lidt ur for pengene skal man bare købe vintage Rolex Icon_e_wink

/Mads



værket i hublot - Morten Bekker_phpbb3_import15739 - 22-01-2008

taget inde fra timezone.com

to talk about because there are answers (and correct ones, at that) on both ends of the spectrum.

On the one hand, yes, the HUB44 is a modified Valjoux 7750. We all know that the 7750 is not a beautifully decorated or highly finished movement when it comes from the factory. Hublot modifies this movement in three ways for the standard steel or gold Big Bang:

1. They change the layout of the subdials from the normal 12,6,9 to the more pleasing 3,6,9.
2. They add a quick set date which is not normally included in the 7750
3. They increase the level of fit and finish substantially from the stock 7750.

I will make no comment or comparisons about what other manufacturers do to their 7750's, because the answer varies tremendously from brand to brand, and model to model.

I will say this unequivocally, The 7750 is one of the most robust movements ever designed. It is an absolute workhorse, strong, reliable and a great design.

Now, let's talk about the high end chronograph movements that are in Patek, Vacheron, Breguet, etc.... They are generally speaking one of two manufacturers: Lemania or Frederic Piguet. Both fine brands, highly finished and well regarded by us watch nuts. Column wheels in the better Lemanias and the Piguet, great finish, etc...

But at what cost?

1. Loss of reliability. Sorry to say, but the Piguet 1185 has a failure rate that is FAR FAR higher than the HUB44. The last fact I heard, from a Swatch Group executive, was that there were models approaching a 10% failure rate.

2. Higher price. No way around this, the high end movements cost more, and so drive the price up.

3. Higher repair cost. Pretty much any watchmaker can service a 7750, no matter what the manufacturer has done to it. Would I bring my 1185 or 2310 to Salvatore down on the corner who changes batteries most of the day? No way. So, you'll be in for a $750 factory cleaning that takes three or four months if it's a Breguet or Blancpain, make that a $2000 cleaning that takes 18 to 24 months if it's a Patek with a Lemania 2310.

By the way, the Royal Oak non-offshore uses a Piguet 1185, the same movement in the Blancpain Flyback or the Vacheron Overseas. But the Royal Oak Offshore uses a chrono module stacked on top (dial side) of a JLC automatic movement. Nice movement, and nice module, but no crown wheel in sight. And the date is sunken very low because of the module on top.

I am afraid every one of us has a different opinion on your question. I hope that I have added some facts to help you understand and decide.


- Mads Gjødesen - 22-01-2008

Jeg er generelt enig i det meste af det der er skrevet i ovenstående. Man kan sagtens finde ulemper ved de finere kolonnehjulsværker. Dyrere at købe og servicere. Mere komplicerede og dermed mere der kan gå i stykker osv.

Det er jo så her man skal gøre op med sig selv hvad ens ønsker og behov er. Er man på udkig efter et simpelt og driftsikkert værk er 7750 da så langt at foretrække frem for FP 1185 eller Zenith EP. Man skal gøre op med sig selv hvad man værdsætter ved uret. Som skrevet tidligere mener jeg at designet er Hublots stærkeste side. Skulle værket matche prisen burde det nok have et kolonnehjulsværk. Det er nuligt at lave disse driftssikre. Se bare Zenith EP og Omegas cal. 33xx. Begge fine kolonnehjulsværker som kører upåklageligt og til priser under 40 k.

AP ROO til 130 k har som skrevet et modul-værk som horologisk rent faktisk er mindre fint end et 7750, idet "lagkagen" end ikke er et integreret krono-værk. Samme konstruktion benytter Glashütte Original, GP og flere andre i deres billigere kronografer. Her er konstruktionen knap så fin men finishen er derimod meget flot.

/Mads