Urdebatten / Urforum
Hvor skal man handle ?? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Hvor skal man handle ?? (/showthread.php?tid=67239)

Hvor skal man handle ?? - Hwschmidt - 07-08-2007

God dag, de herrer....

Jeg har kigget efter det helt rigtige ur til arbejde og selskaber i snart halvandet år... Jeg har været hele turen rundt og er endt på Rolex submariner. Jeg synes at det er et klasse ur.

Spørgsmået er så hvor man skal handle. Hvis jeg finder et brugt eller "næsten nyt" hos en forhandler eller privat som annoncerer her på vintageure.dk er man så sikker på at alt er som det skal være og hvor nervøs skal man være for at uret kan være mindre ægte end et helt nyt?

Kender I noget til det firma der hedder <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.urvaerket.dk">www.urvaerket.dk</a><!-- w -->
Er de reelle eller hvad Icon_e_biggrin ??
Og hvad synes I om rolex sub med grøn krans på?
Er det evt et godt køb?

Håber på lidt hjælp fra jer.

På forhånd tak

- GTwatch - 07-08-2007

Du kan evt. søge i "Good guy, bad guys"-tråden og/eller spørge herinde om sælger kendes.

Som altid - køb sælger, ikke uret - ellers kan jeg kun anbefale landets urmagere.

# Stefan

- Mads Gjødesen - 07-08-2007

Du kan med relativ stor sikkerhed handle her på siden. De fleste er seriøse og hjælper gerne "nybegyndere". Foretag handlen hos en Rolex forhandler og få dem til at sige god for uret. Så er du sikker på at det er originalt. Går sælger ikke med til at få uret verificeret så find et andet.

Om du vælger nyt eller brugt er helt op til dig. Der er ikke noget farligt ved at købe brugt. Et 10 år gl. Rolex er stadig næsten nyt og der kan være masser af penge sparet. Et service koster 2500 kr. og herefter fremstår uret næsten som nyt.

Jeg kender intet til urvaerket.dk. Om du vælger en LV eller en alm. sort er vist 100 % en smagssag. Jeg ville personlig nok vælge en sort idet den er 5000-7000 kr billigere og priserne på LV´en er faldende hvor de på den sorte er konstante.

/Mads

Blot lidt strøtanker - baun - 07-08-2007

Et Rolex Submariner er et lækkert klassisk ur. Hvis jeg skulle købe et ville jeg afgjort lede efter et brugt. Det har været på markedet længe og du kan formentlig finde et brugt ur der passer dig i stand og pris. du kan måske endda finde et fra et år som "siger dig noget". Fødselsår, Det år du blev gift. Det år du blev færdig uddannet som? osv. mange gør det og det bibringer uret historie og mere værdi for dig!

Når du skriver at du har været på udkig i langt tid - indbefatter det så også at du har fulgt debatten herinde? - hvis ikke vil det være en god ide at gøre det en tid.

Aktiviteten herinde svinger, men som ny (hvis du er det) er der bunkevis af gamle tråde som er værd at læse. Mange ændrer smag/ønske lidt efter lidt, når debatten følges. Nogen starter med at ønske sig et Omega PO og ender med et Rolex Submariner og visa versa! Det har noget med at at gøre med at man bliver opmærksom på nye aspekter, som så også kan ændre ens preferencer.

Fx tror jeg en del tiltrækkes af at købe et ur med in house værk - og så er Rolex et oplagt valg (men der er også andre). Andre bliver opmærksomme på at man i et Zenith El Primero får samme værk som tidligegere har været brugt i Rolex Daytona, men til under den halve pris - og så er den pludselig interessant.

Du har givet dig god tid allerede og også valgt et fantastisk godt ur, så mine "strøtanker" er kun hvis du ikke har brugt Vintageure.dk forum i nogen tid.

En sidste kommentar, som mere er min personlige opfattelse. Du skriver at du ønsker et ur tl hverdag og fest.... Det ville jeg aldrig vælge... Jeg ville til enhver tid vælge at have flere ure til forskellige lejligheder. Ikke fordi en Rolex Submariner ikke kan gå til et pænt selskab, mere fordi det er sjovt at køre stilen helt ud... du ved brunt bælte, brun rem, brune sko. Guld ring, guld slipsenål, guldur. Subben passer efter min mening fint til selskab især hvis man også i den situation er lidt sporty, Vil man være en smule mere elegant, må et egentligt dressur være mere perfekt.

vh Baun