Urdebatten / Urforum
Rolex Explorer l - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex Explorer l (/showthread.php?tid=67184)

Rolex Explorer l - rolexson - 26-07-2007

Hej vintageure, jeg er ny her på forummet.

Sagen er den at jeg i feb. købte et explorer l, ved aut. forh. i DK.
Jeg er glad for uret, og jeg synes det ser super godt ud til et mere dresset look. Men nu er jeg ret ung (18 ) og synes hurtigt det kommer til at se kedeligt og ordinært ud. Derfor er jeg på udkig efter et nyt/brugt hverdags ur. det skal være mere sportsligt og lidt større, men samtidigt kunne bæres med et klassisk sæt tøj. Jeg vil så være nødt til at at sælge mit explorer l, hvad vil denne kunne indbringe?

Ure jeg har kigget på:

gmt ll, evt. den nye model
Submariner evt. den grønne

det behøver nødvendigvis ikke være et rolex. brugtprisen må max være 10k mere end værdien på mit explorer

håber i kan hjælpe Icon_e_smile

- Larzovic - 26-07-2007

Hvorfor bruger du ikke de 10K på at købe et godt brugt ur?

Du kan få masser af maskuline sportsure som også ser godt ur i jakkesæt til den pris. Jeg tænker blå Omega Seamaster eksempelvis...

På den måde har du to lækre ure der hører til i hver sin stil

Re: Rolex Explorer l - Stefan Garvig - 26-07-2007

Hvis dit Explorer er dit første rigtige ur, så overvej at beholde det!
Du vil sikkert senere fortryde, hvis du sælger det nu.

Mit eget første rigtige ur er et guld/stål Rolex Date med blå skive og guld/stål jubilee-lænke - og jeg vil aldrig skille mig af med det.
Uret har så mange minder med sig, at det er en uundværlig del af min ursamling.

Til daglig går jeg med et Rolex Seadweller. Det er ligesom dit Explorer måske lidt kedeligt (og har ikke "handicap-interface"), men for mig er det det ultimative dykkerur, og det er samtidig et godt tool-watch. Der er flere til salg her på vintageure.dk, vistnok til omkring 24.000 kr for et brugt.
Kik i databasen under andre mærker også - du kan finde fine ting til en ca. 10.000 kr.

Hvis du - som jeg og nok alle andre her på vintageure.dk - er bidt af en gal ur-hund, så behold dit Explorer, og spar evt. lidt mere op til dit næste ur.
Det er mit råd til dig.

Venligst

Stefan Garvig

- Fortissimo - 26-07-2007

Hej Rolexsson.

Ja,jeg villle også beholde Explorer 1èren.Det er en rigtig klassiker,og har en fed historie.Var på Hillary´s håndled,da han besteg Mount Everest som den første.Kan også være svær at finde hos forhandlerne,da der ofte er ventetid på dette ur.Har selv et Explorer 2,og det er nok det ur,som jeg holder mest af,af alle i min samling.Men jeg synes at Explorer 1éren er et ligeså fedt ur,som 2éren.
Et Rolex ur vil altid være et Rolex ur,og vil kunne holde din levetid ud,hvis du passer ordentligt på det.Og så bringe minder frem fra dengang man fik det.Fik du uret som nyt,eller brugt?.

- rolexson - 28-07-2007

Tak for de gode imputs. Jeg synes sådan set at et seamaster er et ok ur. Det er for 90'er pierce brosnan kvalmende til mig. Anyways jeg har vel sådan set bestemt mig, jeg vil have mig en sub date eller gmt 2. Derfor er exp. 1'eren nødt til at gå. exp.'eren var ikke mit første ur, har et omega jeg har arvet fra min bedstefar, som jeg fik i komfirmation. Efter at have haft exp. 1 i nogle måneder, har jeg fundet ud af at det ikke er det ur jeg har lyst til at gå med resten af mit liv. Ja jeg købte det nyt ved Møller thorgård i esbjerg. Hvor meget skulle jeg forvente at give i "bytte". For en "mint2 sub/gmt 2 med SEL uden stifthuller?

mvh