Urdebatten / Urforum
Del du bruger mest på dit ur. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Del du bruger mest på dit ur. (/showthread.php?tid=66958)

Sider: 1 2


Del du bruger mest på dit ur. - Emil - 17-05-2007

Hej.

Hvilken funktion af uret (ud over klokken) bruger du mest?

Jeg er helt ny i "ur-branchen" så der mangler sikkert en masse kategorier, så hvis den er forkert må en administrator gerne slette den og lave en ordentlig én.

Hilsen Emil.


- mhca - 17-05-2007

Afstemningen kan godt blive noget misvisende, da mange brugere muligvis ikke går så meget med en chronograf til hverdag.

I øvrigt kaldes det blot en "drejekrans", den du kan dreje på. Den har vist også andre navne.

Mvh. Martin


- Emil - 17-05-2007

Tænk jeg troede chronograf var stopruret og alt det der på selve skiven. Er det overhovedet nogen der bruger tachymeteret eller er det bare en gadget?


- KK - 17-05-2007

Vil vove den påstand, at Tachymeter mest er en gadget i dag. Jeg tror ikke at der er mange, som lige har brug for at måle deres gennemsnitshastighed, gennemsnits produktionstid, omdrejninger osv. via deres armbåndsur.


- Lars - 17-05-2007

Hej KK.
Det kan godt være du har ret, men man vil nok blive noget forundret når man tjekker sit speedometer i bilen med et stopur, der er endog stor misvisning på dem i de forskellige biler, det kan faktisk være vældig sjovt at se hvor stor unøjagtighed der er i de forskellige biler, ved forskellig hastighed. Den største misvisning jeg har konstateret var i en Opel Astra viste 8o km og kørte 67 km ifølge stopur. Så jo jeg må sige jeg bruger mit stopur og tachymeterskive.
Mvh Lars

PS. har stemt chronograf, da det bruges sammen med tachymeter, du kan ikke bruge tachymeter uden brug af chronograf


- KK - 17-05-2007

Heh - Lars. Det er vel ikke hver dag, at du tester din bil for den slags. Icon_e_biggrin Men det er rigtigt at der er en tydelig "misvisning" i de fleste biler. Jeg har målt forskellen i min egen via min gps'en - men aldrig vha tachymeteret. Så helt ærligt - tror stadig ikke, at der er mange som bruger det.


- Peter - 18-05-2007

Hej

Efter der kom Gps til biler er der nok ikke mange der har brug for en tachymeterskala, men på en Omega Speedmaster ser det sgu godt ud.

MVH Peter


- Lars - 18-05-2007

He, he, nu er vi jo nogen der stadig kan finde rundt i Dk uden en masse elektronik. Så ja, ja, du har da ret, og GPS er da vældig fin, men den har du jo også med når du er ude at køre med naboen taxa også videre.
Og ja i har da ret i jeres mening, men nu blev der spurgt hvilken funktion du bruger mest på dit ur, og det var såmen bare det jeg svarede på. Sådan er det jo når man svarer på det der bliver spurgt om....... Icon_e_biggrin
Mvh Lars


- Emil - 18-05-2007

Tænkte nok der ikke var så mange der brugte Tachymeter, men det ser jo fedt ud på ure som Omega Speedmaster og Certina DS Podium. Men det ligger jo også i deres navne at de skal have tachymeter.

I øvrigt viser de fleste biler for meget i hastighed. Ford har vist 7 km/t for meget, sådan at man er sikker på, ikke at køre for hurtigt.

Jeg lavede sådan set kun afstemningen fordi mit næste ur har det hele.. Undtagen månefase og den slags.

Certina DS Action.


- KK - 18-05-2007

Jeg måler aldrig om taxaens speedometer viser korrekt Icon_e_biggrin . Men jeg er bestemt enig i, at det ser superfedt ud på uret! For mig er det nok ligeså meget det, at man kan bruge funktionen - langt mere end om man bruger den særlig tit. Når man endelig får brug for den slags, er de rare at have...