Urdebatten / Urforum
medlemskab i "danske urentusiaster" - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: medlemskab i "danske urentusiaster" (/showthread.php?tid=66557)

Sider: 1 2

medlemskab i "danske urentusiaster" - klaus - 25-02-2007

for at kunne gå videre med idéen om oprettelse af en urforening kunne jeg godt tænke mig at få at vide, hvormange der seriøst egentlig er interesserede.

for at fortsætte med idéen, mener jeg, at der burde være et minimum på 40 medlemmer.

afstemningen kører i 14 dage!

efter indlæggene i threaden "danske urentusiaster" fastsætter jeg eksempelvis følgende betingelser og ydelser:

da jeg står alene med denne thread, ved jeg ikke om følgende kan lade sig gøre - det drejer sig ligenu bare om at få et overblik over tilslutningen.

skulle der være flere end 40 medlemmer vil jeg gå igang med at finde folk der vil udarbejde et koncept for foreningen.

1. kontingent 500 kr årligt
2. urmøde 2x årligt ( horsens og københavn)
3. rejse til urmesser, manufakturer hvert andet år
4. genoplivning af urauktionen
5. oprettelse af medlemsblad som pdf-fil med tilbud fra urmagere
6. rabat ved urmagere og -butikker

er spændt på resultatet!

mvh
klaus

- RunesS_phpbb3_import15750 - 25-02-2007

Synes det er en rigtig fed ide...

Vil også gerne hjælpe til, med at køre det... Synes det er vildt fedt! Icon_e_smile

- Gustav - 25-02-2007

Jeg ved ikke, hvor mange af os på Vinrageforum, der er klar over, at der er noget der hedder 'Dansk horologisk selskab'. Jeg blev først selv opmærksom på dette på vores seneste urmøde d. 9. februar.

På urmødet talte jeg en del med et medlem fra denne forening. Han havde fået billetten til vores arrangement af sin søn i julegave.

Jeg har ikke helt fornemmelse for, hvor deres interesseområder slutter og vores beynder, men det er hævet over enhver tvil, at der er overlappende områder.

Nu skriver jeg bestemt ikke dette fordi jeg er imod en ny forening, men måske var det en ide at tage kontakt til foreningen, dels for at hente inspiration, dels for at sondere terrænnet for et eventuelt samarbejde.

Mvh
Gustav

Er med - Peter_Svendsen - 25-02-2007

Hej.

Jeg syntes det er en super ide, jeg er interesseret...

/Peter

- RunesS_phpbb3_import15750 - 26-02-2007

Gustav Skrev:Jeg ved ikke, hvor mange af os på Vinrageforum, der er klar over, at der er noget der hedder 'Dansk horologisk selskab'. Jeg blev først selv opmærksom på dette på vores seneste urmøde d. 9. februar.

På urmødet talte jeg en del med et medlem fra denne forening. Han havde fået billetten til vores arrangement af sin søn i julegave.

Jeg har ikke helt fornemmelse for, hvor deres interesseområder slutter og vores beynder, men det er hævet over enhver tvil, at der er overlappende områder.

Nu skriver jeg bestemt ikke dette fordi jeg er imod en ny forening, men måske var det en ide at tage kontakt til foreningen, dels for at hente inspiration, dels for at sondere terrænnet for et eventuelt samarbejde.

Mvh
Gustav

Jeg kender godt horologisk selskab, og flere der er medlemmer... Har selv overvejet at finde ud af medlems ting(om det var åbent for alle, hvad de krævede etc.)

Jeg har selv indtrykket at der er en del som også interessere sig restaurering, reperation, det tekniske osv. (hvilket også er det jeg interessere mig mest for i ure)

"Vores" forening ville dække lidt bredere, også med folk der bare kan lide deres ure fordi de er pæne osv...

Please, ret mig hvis jeg er forkert på den...

- np - 01-03-2007

Enig med RunesS,

En forening i "vores" regi skal være af mere generel karakter, har man interesse i kvalitets ure, en pasion m.m., om det så er nye ure, vintage ure, militær ure, pilot ure eller lign, betyder ikke så meget.

Trods "kun" 24 har vist interesse på nuværende tidspunkt, mener jeg at positiv andelen på næsten 3/4 dele, er interesseret, det viser at grundlaget er der, og at når foreningen er i live vil flere komme til.

Np

afstemning afsluttet - klaus - 19-03-2007

afstemningen har vist (kun 32 interesserede), at der ikke er grundlag for en urforening i danmark.

så vi fortsætter da bare som hidtil indtil nogle nye idéer dukker op.

mvh.

klaus

- Fumle - 19-03-2007

Lyder super...Vil gerne stemme, men kan sQ ette hitte kanppen til det..Underligt

- Peter - 19-03-2007

Hej

Ville også gerne stemme men det har ikke været muligt hverken på den eller den anden computer.

MVH Peter

- Zniper69 - 20-03-2007

Jeg ved ikke meget om ure, men jeg ved til gengæld lidt og afstemninger.. Jeg tror (ved det dog ikke med sikkerhed) at vedkommende der lavede afstemningen er kommet til at trykke fx 1 i antal dage afstemningen skal køre.. For lige nu er den afsluttet! Normalt vil man nemlig heller ikke kunne se resultat før man HAR stemt selv! Hvis ikke det er dét ved jeg det ikke lige..

For at rette fejlen tror jeg at en moderator kan trykke "ændre" ved første indlæg og i bunden ændre indstillingen af hvor lang tid den skal løbe.. Muligvis tager jeg fejl, men tjek det evt. Det ser for mig ud som om at der er nogle der er blevet "snydt" for deres stemme!.

Jeg har nemlig heller ikke har mulighed for at stemme, hvilket jeg nok heller ikke vil, da jeg et eller andet sted gerne ville være medlem af sådan en forening, men på den anden side ikke har lyst til at betale 500,- årligt når jeg skal studere fra sep. og samtidig have råd til lejlighed på amager og andet en pasta og ketchup! Icon_e_smile Dér kan en plov pludselig vise sig at være en mindre formue!