Urdebatten / Urforum
SM-Watches - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Good Guys / Bad Guys (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=73)
+--- Tråd: SM-Watches (/showthread.php?tid=66521)

Sider: 1 2

SM-Watches - Jesper Steenberg - 19-02-2007

Hej,

Er der nogle der har erfaringer med SM-Watches siden Markus og Bettina ikke har noget med det at gøre ??
Er interesseret i en Yachtmaster og skal betale 5000 eur inkl alt.

Takker for alle henvendelser

Bedste hilsner

Jesper

Prøv at søge på SMWATCHES - Sogge_phpbb3_import15729 - 19-02-2007

Hej Jesper,

En søgning på SMWATCHES giver bla. denne tråd:

[url]"http://www.vintageure.dk/desktopdefault.aspx?tabindex=4&tabid=26">http://www.vintageure.dk/desktopdefault ... 4&tabid=26[/url]

Den er fra December 2006 og efter ejerskiftet. Der ser ikke ud til at have været nogen problemer med korrespondance, servicen eller selve handlen, men transporten med Fedex tilsyneladende har været jammerlig.

Icon_smil Sogge

- Miruko - 24-02-2007

Har handlet hos SM siden ejerskiftet. Købte et nyt IWC Doppelchronograph (den klassiske model) i feb 07. Fik uret to dage efter bankoverførsel var gemmenført og prisen var ganske konkurrencedygtig.

100% i orden

- Peter - 28-02-2007

Hej

Prisen ser ihvertfald fornuftig ud.

MVH Peter

- morgan - 28-02-2007

peter Skrev:Hej

Prisen ser ihvertfald fornuftig ud.

MVH Peter

En NIB 16622 - tjah - så tjener han vel omkring 100$ på den. Det minder mig om hvorfor jeg ikke sælger stål sports Rolex mere. Icon_e_surprised Icon_e_biggrin

- Jesper Steenberg - 28-02-2007

Syntes også at prisen er ekstrem billig, derfor var jeg en smule skeptisk.. Som Morgan skriver 100 USD fortjeneste, så er det da ikke noget han kan leve af!??!
Skrev til Jerrel fra SM-Watches i Søndags, at jeg var interesseret i at købe uret, men har intet hørt siden..

- morgan - 28-02-2007

Jesper Steenberg Skrev:Syntes også at prisen er ekstrem billig, derfor var jeg en smule skeptisk.. Som Morgan skriver 100 USD fortjeneste, så er det da ikke noget han kan leve af!??!
Skrev til Jerrel fra SM-Watches i Søndags, at jeg var interesseret i at købe uret, men har intet hørt siden..

Måske er det brugt, måske er det midsize eller ladies versionen ? Eller en gammel pris? Jeg ved det ikke, men I mit firma sælger vi med en avance på ca. 8%, det er så den gevinst man får ud af at købe en vare hjem, evt. lager, forsikring, fragt/forsikring, regnskabs udgifter osv. Den gevinst skal der så betales 20% brugtmoms af. Og når pengene udbetales som løn skal der betales ca. 50% i skat. Dvs. 100$ bliver til 240 kr i profit efter skat. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Måske det er en gammel serie der har ligget længe?

Hm. Sært.

Mvh Morgan

- Jacob K_phpbb3_import15709 - 28-02-2007

Jeg har handlet ved SM et par gange (godt nok da det var Markus som havde firmaet).
Jeg har aldrig fået gamle eller brugte vare. Hvis du har fået referance nummeret er du jo også sikker på at det ikke er en lady, eller midi size.

SM Watch sælger rigtig rigtig mange ure, og har derfor nok også nogle bedre forbindelser end mange "små" handlere her i DK.
Når jeg skriver "små" handlere, er det ikke negativt ment, men SM har altså pænt mange ure gennem sin butik.
Markus fortalte en gang jeg talte med ham, at han havde solgt over 90 ure på en mdr.

Så jeg er sikker på at du ikke har noget at frygte, du får det der bliver lovet og priserne er gode.

MVH
Jacob

- morgan - 28-02-2007

Jacob K Skrev:Jeg har handlet ved SM et par gange (godt nok da det var Markus som havde firmaet).
Jeg har aldrig fået gamle eller brugte vare. Hvis du har fået referance nummeret er du jo også sikker på at det ikke er en lady, eller midi size.

SM Watch sælger rigtig rigtig mange ure, og har derfor nok også nogle bedre forbindelser end mange "små" handlere her i DK.
Når jeg skriver "små" handlere, er det ikke negativt ment, men SM har altså pænt mange ure gennem sin butik.
Markus fortalte en gang jeg talte med ham, at han havde solgt over 90 ure på en mdr.

Så jeg er sikker på at du ikke har noget at frygte, du får det der bliver lovet og priserne er gode.

MVH
Jacob

Hehe. Nu kender jeg vedkommende rimeligt godt, og jeg har temmeligt stor indsigt i greymarket priser i og uden for EU. Mht. volumen siger det vel det hele at Markus har kastet håndklædet i ringen mht. SM watches, og nu handler med special editions og vintage, ligesom mig selv, og mange andre urhandlere i EU.
Problemet er generelt at der er en stor gruppe privat handlende som ikke er momsregistrerede, specielt i UK og DE som kan leve med at tjene 1-200 euro på et ur.

Der er en generel ændring i markedet for tiden hvor vintage, dele, og limiterede editions samt ekstremt dyre ure rent omsætningsmæssigt er "levebrødet" for mange grey market forhandlere, hvor de (i tidligere tider) så populære Rolex/Omega/Breitling modeller i segmentet under 7000 euro, stort set er for besværligt at handle med. Jeg kan da se i mit eget firma at stål Rolex'er repræsenterer måske 10% af omsætningen pt. Det er så et valg man har gjort sig.

Mvh Morgan

- Jacob K_phpbb3_import15709 - 28-02-2007

Du har nok ret Morgan, det ved jeg ikke nok til at udtale mig om.
Det var bare bemærkningen MÅSKE brugt, gammelt, lady size, midi size som undrede mig lidt Icon_rolleyes Icon_question Icon_rolleyes

SM Watch har tidligere solgt Rolex til MEGET fornuftige priser, så hvorfor skulle de ikke fortsat gøre dette ???
Jeg tror ikke du køber et nyt ur ved SM og så får leveret et brugt......

MVH
Jacob