Urdebatten / Urforum
stålur vs. gull/stålur osv. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: stålur vs. gull/stålur osv. (/showthread.php?tid=66485)

stålur vs. gull/stålur osv. - Klokkofil - 13-02-2007

Har tenkt å kjøpe meg en Rolex.
Skal ha enten en Yacht master, Submariner eller en Daytona.
Har tenkt å ha denne klokken helst så lenge jeg lever og det kan bli 50år til.

Er det slik at ur med gull/stållenke blir fortere utslitt å blir mer "løse"
Og blir gullet generelt avslitt på gull/stål ura???

Og hva bør jeg kjøpe. Hvike ur har høyest "kjekt å eie faktor" og holder seg best som en klassiker???

En av de tre over i gull/stål eller bare stål

KK

Daytona - KlausM - 13-02-2007

Hej KK.

Når du nu selv nævner disse tre modeller går jeg ud fra at prisen ikke gør udslaget ved valg. Jeg går også ud fra at at du ikke søge vintage udgaver.
For det første må jeg sige at hvis du skal gå med uret i 50 år skal du nok ikke lade andre vælge for dig. Med andre ord vælg det du bedst kan lide.

Submariner er allerede en klassiker, Yacht Master bliver det nok aldrig og Daytona'en bliver det.

Hvis jeg skulle vælge én af de tre nævnte tog jeg Daytona'en i udgaven med Zenith værk og i stål altså 16520 (1988-2000). Den har potentiale til at blive en ægte sportskronograf klassiker hvis ikke den allerede er det. Det er Rolex første kronograf med automatisk værk. Det er også den eneste af de tre der ikke produceres længere.

Jeg kender ikke nok til gulds egenskaber til at kunne besvare dine spørgsmål.

Mvh
Klaus

- Klokkofil - 14-02-2007

Det heller mot en Submariner.
Hva kan vi tro om fremtiden til jubileumsmodellen, den med
grønn drejekrans.
Er den så ettertraktet som selgere sier??
Og vil den bli ettertraktet og skjelden i fremtiden?

KK

- Peter - 14-02-2007

Hej

Det er iøjeblikket bedst at investere i en model helt i stål.

MVH Peter

Daytona - KlausM - 14-02-2007

Hej KK.
LV udgaven af sub'en produceres stadig og kan købes uden større problemer så at der skulle være noget eksotisk over den i retning af sjældenhed osv. er helt misforstået. Men det er et flot ur og hvis det er den du bedst kan lide må det være valget for dig. LV'en skiller sig ud fra de normale sub's så hvis du vil have noget der er lidt specielt er det valget. Det er også muligt den får samler potentiale på sigt men så længe den stadig produceres har den det ikke endnu.
Mvh
Klaus

- Klokkofil - 14-02-2007

Men om det faller på en Daytona Gull/stål er det noen som vet om det går ann og kjøpe orginal Rolex skinnrem til klokka slik at man kan bytte mellom lenke og skinnrem??
Er litt redd at på sikt at Lenka kan bli "løs"

Og vet noen pris på både ny lenke (gull/stål) og ny skinnrem til en daytona

kk

- Peter - 18-02-2007

Hej

Daytona guld stål kan købes til listepris, det kan stålmodellen ikke, som brugt holder stålmodellen en højere pris end stål guld modellen.

MVH Peter