Urdebatten / Urforum
Forespørgsel - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Forespørgsel (/showthread.php?tid=66310)

Sider: 1 2

Forespørgsel - psn - 21-01-2007

Jeg kunne tænke mig et rolex til pæn / almindelig brug.

Er i tvivl om det skal være en Datejust fra 70'erne, en Turn-O-Graph fra 70'erne eller en OysterQuartz fra 80'erne. Prislejet er omtrent det samme.

Hvad skal man vælge?

Hvad er perspektiverne i disse modeller?

Er et Rolex Quartz ur værd at samle på??

Peter

- Mads Gjødesen - 21-01-2007

Jeg ville nok købe den model jeg syntes bedst om. Om du vælger det ene eller andet har ikke den store betydning.

Personligt har det det lidt svært med quartz, så den ville jeg nok vælge fra. Omvendt er samlerpotentiallet stort pga det lille stk. tal. Men de har endnu ikke slået helt igennem. Nok netop pga de et quartz Icon_e_confused

/Mads

- psn - 21-01-2007

Hej Mads!

Tak for dit svar. Det er meget på linie med hvad jeg selv føler. Jeg er dog stadig i tvivl. Mht. T.O.G'er - er de ikke mere ualmindelige end almindelige Datejusts?

Peter

- Mads Gjødesen - 21-01-2007

Det har du nok ret i. Turn-o-graphen er nok knap så almindelig som datejusten. Men urene minder meget om hinanden i størrelse, værk osv. Så finder du er flot turnograph er det bestemt værd at overveje.

/Mads

- Mads Gjødesen - 22-01-2007

Den ser ganske fornuftig ud og hvis den så har servicepapirer med er det jo endnu bedre. Men prisen må du vist arbejde lidt med Icon_e_wink Havde den haft g/s jubilee lænke ville det have været fair men 13.5 er i overkanten vil jeg mene. Nok også derfor det ikke er solgt og ligger som et af de sidste i "stakken" af Rolex til salg.

/Mads

- psn - 22-01-2007

Haj Mads!

Nu du gider forholde dig til mine overvejelser, så tror jeg, at du har ret i at prisen er højt sat.

Hvad synes du om Oysterquarzen, som Bjarne Vork har til salg?

- Peter - 26-01-2007

Hej

Jeg ville nok kigge på Bjarnes Oyster Quartz, hvis det er det du søger efter, den han har er en af de tidligere årgange, uden teksten officially certified chronometer på skiven og derfor mere sjælden.

MVH Peter

- Mads Gjødesen - 26-01-2007

Vil give Peter ret. Den er relativ spændende. Bjarnes priser er meget fair med det i mente at han jo handler med ure og dermed giver garanti.

Som tidligere nævnt tænder jeg ikke så voldsomt på quartz men det er jo en personlig holdning. Så er det et Oyster quartz du vil have er det et godt alternativ.

/Mads

- psn - 26-01-2007

Ja men Bjarnes glas ser ikke så godt ud oppe i kanten mellem kl. 1 og 2. Patineringen på skiven skyldes forhåbentligt ikke, at uret har fået vand ind?

- LFlex - 26-01-2007

Citat:Bjarnes glas ser ikke så godt ud oppe i kanten mellem kl. 1 og 2. Patineringen på skiven skyldes forhåbentligt ikke, at uret har fået vand ind?

..det kan kun Bjarne svare på - hvorfor ikke spørge ham? Men hvis du allerede har reservationer vil jeg anbefale at du finder et andet ur. Nyt safirglas og ny skive vil gøre uret adskillige tusinde kr. dyrere.