|
Salg af nuværende ur, til køb af nyt - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Salg af nuværende ur, til køb af nyt (/showthread.php?tid=66053) |
Salg af nuværende ur, til køb af nyt - Jonas - 07-12-2006 Jeg er pludselig faldet for et Planet Ocean! Derfor vil jeg lige høre, hvad I tror, jeg vil kunne sælge mit nuværende ur for. Der er tale om et mekanisk Omega Seamaster 2531.80.00 "Bond", nypris 13.900 kr. Uret er købt nyt i februar 2006 og ser ud som nyt. Tror I, uret vil stige i værdi, eftersom det ikke længere produceres, eller er der simpelthen for mange på markedet? Kan det eventuelt svare sig at sælge det til en forhandler, der handler med brugte ure, Mølbak evt.? Alt i alt ønsker jeg at finde ud af, hvor meget jeg hurtigst muligt kan få for det, da jeg som sagt er blevet forelsket i et Planet Ocean. Mvh. Jonas - mhca - 07-12-2006 Hej Jonas Nu er jeg absolut ikke ekspert, og jeg tror heller ikke jeg er god til at vurdere... Men da jeg er ny på markedet og har set en del på Omega Seamaster serien, er jeg stødt på utroligt mange af den klassiske Seamaster model. Jeg er ikke helt faldet for den... det var egentlig mere Planet Ocean, der vakte min interesse for den serie. Som det ser ud pt. (blot her i Danmark), så er der utroligt mange nye Seamasters til salg, og det kan sikkert godt blive svært at få solgt dit eget ved privatsalg via Vintageure.dk og DBA, eller hvad man ellers kan finde på. Det kommer vel egentlig lidt an på hvor hurtigt, at du vil have solgt. Mit umiddelbare gæt vil være at det kan tage en del tid, og at du nok vil få mest ud af at søge løsningen med en byttehandel hos ex Mølbak. Mølbak er jo også interesseret i at sælge dig et Planet Ocean, så du vil højst sandsynligt kunne få ham til at tage imod dit nuværende Seamaster. Måske du ikke får den bedste pris lige pt. men du kan jo risikere at vente et halvt år, hvis du selv forsøger at sælge, og det uden at du får en særligt meget bedre pris end via Mølbak e.l. Jeg tør heller ikke spå at uret stiger i værdi... slet ikke så mange af dem som der er på markedet. Godt nok er produktionen af dem stoppet, men de har jo været produceret en nogenlunde periode, og er derfor ikke at betragte som sjældne. Mvh. Martin PS. Jeg håber at der kommer nogle "klogere" personer og kan give dig et mere kvalificeret råd end mit. - Peter - 08-12-2006 Hej Jonas Jeg vil gerne tage dit ur i bytte på et nyt PO, men dit ur er absolut ikke sjædent endnu jeg har stadig nye af denne reference på lager, og jeg er autoriseret Omega forhandler, du kan kontakte mig på tlf 75623633, det er i Horsens. MVH Peter - barker - 08-12-2006 9 K hvis du er heldig privat eller 6-7 K hos forhandler! Re: Salg af nuværende ur, til køb af nyt - Lars Rasmussen_phpbb3_import15758 - 12-12-2006 Hej Jonas Jeg vil gerne tage dit Omega Seamaster 2531.80.00 i bytte for et nyt Omega Seamaster. Du kan kontakte mig på 22415036 Venligst, Lars |