Urdebatten / Urforum
IWC, Rolex, Breitling......hvad skal man vælge? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: IWC, Rolex, Breitling......hvad skal man vælge? (/showthread.php?tid=65895)

Sider: 1 2 3 4


IWC, Rolex, Breitling......hvad skal man vælge? - JonasC - 24-10-2006

Hej

Jeg håber at nogle eksperter her inde kan hjælpe mig. Er helt nybegynder til ure (ud over de forskellige Casio og Seiko ure jeg har haft gennem tiden).

Jeg er på udkig efter et nyt ur. Men er helt lost, de sidste par uger har jeg kigget på jeg ved ikke hvor mange modeller. Jeg har ca. 30-40.000 kr at gøre godt med.

Der er jo altid klassiker(efter min mening), som Rolex Submarina. Men kunne godt tænke mig noget lidt mere "specielt". men i samme stil.

uret skal være med stål lænke, og ikke noget guld eller andet(hvilket jeg nok heller ikke for for de penge jeg har at gøre godt med)

Her er en lille liste over de ure jeg har kigget på

Breitling Navitimer Heritage
IWC Spitfire Chrono-Automatic (kender ikke priser)
Zenith Class Sport (kender ikke priser, men det er helt sikkert for dyrt)
Rolex Submarina og GMT II master
Jaeger-LeCoultre Master Compressor Chronograph (kender ikke priser)

Håber der er nogen som har tid og løst til at give mig en hånd med dette meget svære valg. Også gerne med nogle nogenlunde priser nogle af urene. Da jeg ikke har kunne finde det på alle.

Jeg er åben for andre modeller og mærker

Uret skal være nyt.

pft


- m.dk - 24-10-2006

JLC Master Compressor Chrono koster ca. 50k i DK med læder rem
Zenith Class Open Chrono ligger ca. over 30k

Ud fra din lidt, vil jeg klart vælge JLC, det er et rigtigt flot ur og brand niveau er højere end andre. Men hvis du er mere til et rigtigt sport ur så rolex er helt klar en valg.


- Peter - 25-10-2006

Hej jonas

Indenfor din prisramme ligger både Rolex og IWC, jeg vil nok vælge Rolex Submariner da den holder prisen bedst den koster 35000 kroner i stål, og jeg ville vælge den med grøn lynette hvis det er muligt, den er mest eftertragtet i øjeblikket.

MVH Peter


- KlausM - 25-10-2006

Hej Jonas.

Du kommer nok til at skrive lidt om hvilke kriterier DU lægger vægt på mht. urvalg. Det er dig der skal gå med det og se på det til dagligt.
Hvilken betydning har eks. gensalgsværdi for dig hvid du skal give det videre til din søn når han fylder 18?
Hvilken betydning har det for dig at det er eftertragtet af andre men måske ikke af dig selv?

Mvh
Klaus


- GTwatch - 25-10-2006

Hej,

Der er mange ting, du kan tage med i dine overvejelser.
- Du nævner selv, at det skal være i stål og med lænke - og nyt.
- Gensalgsværdi er nævnt.
- Genkendeligheden (af andre) er nævnt.

Derudover:
- Hvad skal uret bruges til - dress, kontoret eller i sejlklubben?
- Hvor bling, bling skal det være?
- Er du til streger/sub-dials/kronografer eller kun day/date?
- Rejser du meget, så en GMT funktion har interesse?
- Betyder navnet noget for dig?
- Betyder det noget hvilket værk, der sidder i?

Ak ja, der er mange meninger herinde (men vi vil så gerne hjælpe - jo flere kvalitetsure i verden desto bedre).

# GT

P.S. Med Rolex, JLC, Zenith, Breitling, IWC, Panerai, etc. går du ikke helt galt i byen.


- JonasC - 25-10-2006

Tak for jeres svar (-:
Jeg prøver at komme med nogle flere "krav".

Gansalgsværdi - Det er ikke det vigtigste, men det ville være meget rart hvis uret ikke mister 80 % af værdien det sekund jeg går ud af butikken. (-:

Genkendelighed - Det går jeg ikke specielt meget op i. Det er selvfølelig fedt hvis en rigtig ur kender kan se det er et kvalitets ur, men det behøver ikke være alle og en hver der skal kunne kende det (Som rolex)

Hvad skal det bruges til - tja, da dette bliver mit første luksus ur skal det bruges til lidt af det hele. Men hvis jeg skal lave noget aktivt, så har jeg mit seiko ur. Så det bliver primært kontor og dress.

Bling - Det må ikke være bling bling ikke noget med guld. Det skal bare være stillet (-:

Det skal være med streger/sub-dials/kronografer

Jeg rejser ikke specielt meget, men det er altid sjovt med ekstra funktion (-:

Navnet betyder helt klart noget, men som nævnt tidligere så er det okay hvis det kun er ur eksperter som kender det (-:

Jeg kender ikke noget til de forskellige værker, bare det er god kvalitet (men det går jeg ud fra det er med de mærker jeg har nævnt)

Nu når jeg sidder og læser mine svar i gennem, kan jeg se det nok ikke hjælper jer meget. )-:
Men håber i har nogle gode ideer.
Er selv stor mobil nørd, så kender det alt for godt når en "nybegynder" spørger mig til råds. De vil bare have lidt af det hele (-:


Ingenieur - jk_phpbb3_import15746 - 25-10-2006

Jeg ville købe IWC INGENIEUR AUTOMATIC IW322701.
Fantastisk maskulint ur, som skulle kunne findes indenfor dit budget.

JK


- JonasC - 25-10-2006

Hej JK

Tak for forslag (-: Det er et rigtig lækkert ur, men der mangler lidt noget på det( svært at forklare)

i mellem tiden er jeg faldet for dette ur: [url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=2156316&rid=0">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... 6316&rid=0[/url]

Men er bange for det er håbløst uden for min pris klasse


- mhca - 25-10-2006

Lyder spændende at du også går og overvejer.

Jeg selv er 21 år og også helt ny udover mine gamle Casio ure Icon_smil Og jeg har også i den sidste tid kigget en del.
I onsdags blev jeg faktisk introduceret rigtigt til IWC for første gang, og det var først da at jeg også begyndte at overveje det mærke og de lidt mere stilrene/dress-ure.

Kan fortælle dig at vejl. pris på Spitfire Chrono-Automatic er 3580 euro med læderrem og 4730 euro med lænke. Deres lænker er ikke helt billige Icon_e_smile De danske vejledene priser stemmer ret godt overens med hvis du bare ganger med euro-kursen på 7.46 kr./euro.


Prøv eventuelt også at tage et kig på Omega Seamaster Planet Ocean både med og uden chronograph. Kan også være at det falder i din smag. Det vakte i hvert fald min interesse.

En ting du skal finde ud af er også hvor stort et ur dit håndled kan tåle. Jeg selv har små håndled og højden og længden fra hornet på den ene side til på den anden side er ret væsentlig i mit vedkommende. Fx kan Omega Planet Ocean lige gå an i 42 mm modellen både hvad angår længden men også højden. Diameter vil jeg personligt også helst holde mig under 42 mm, da det sikkert går lidt af mode igen at de skal være så store.


Lidt forslag - HG - 25-10-2006

Hej Jonas

Lidt forslag:
Omega Planet Ocean Chronograf omkring 34000 (stort ur 45.5mm)
IWC 3717-01 med læder rem eller 3717-04 med stållænke, har ikke priserne men jeg mener at det er omkring de 33-36.000 (42mm)
JLC Master Compressor Chronograf (har ikke prisen, men en skrev omkring 50.000) (41.5)

Men i den prisklasse som du gerne vil ofre, er der mange mange muligheder.
Tag ud og besøg nogle forhandlere, Klarlund og Hvelplund feks har stort udvalg.

mvh

Henrik