Urdebatten / Urforum
KØBET - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: KØBET (/showthread.php?tid=65888)

KØBET - toldogskat - 22-10-2006

Hej!

Jeg har nu besluttet mig, og køber et Seamaster Planet Ocean Co-Axial Big Size med orange skive og stållænke. Jeg vil købe uret af Ove fra Albertslund Ur & Guld Center hvis vi kan blive enige om prisen.
Ove er en meget behagelig person, som ikke forsøger at presse en til at købe, men som i stedet er interesseret i at man køber det rigtige.
Ove fortæller at han er udlært hos Klarlund og efterfølgende har arbejdet i Schweiz, inden han fik sin forretning.
Jeg har 2 spørgsmål!
•Hvad kan man forvente at få i rabat?, jeg har for 5 år siden købt et Constellation til kr. 11.000 og der fik jeg en rabat på ca. 13 – 14 %.
•Hvordan kan det ses om det er et ægte Omega ur, jeg mener at have set, det er noget med at A i Omega ikke ender i en spids på ægte Omega urer.

MVH

Per

- Mads Gjødesen - 23-10-2006

Det er et fint valg og med sikkerhed et ur du nok skal blive glad for. Jeg vil mene 10-20 % rabat burde være realistisk at opnå. PO er en populær model men skal din urmager skaffe uret hjem, er rabatten nok ikke helt så stor, som hvis det lå i vinduet. Men kun et gæt fra min side. Hvorfor betvivler du originaliteten, hvis du køber hos en autoriseret forhandler? Man kan ikke opstille ét generelt punkt som kan verificere et Omega. De bedste kopier ligner vel 90-95 % originalen, og selv værket er et ETA 2892 som i originalen. Eneste løsning er at få en kender til at kigge på ur/værk. Men køber du fra nyt hos aut. forhandler skal du ikke være bekymret.

Mads Gjødesen

EFTER KØBET - toldogskat - 05-11-2006

Et par hurtige spørgsmål.

Hvor meget må midt Seamaster Planet Ocean Co-Axial værk tabe / vinde i døgnet.

Hvor finder jeg en oversigt over aut. Omega forhandler i Europa, jeg rejser lidt så det vil være rart at se hvad de har af udvalg.

Når man har et pænt / dyrt ur, har man det så på når man sover, eller ligger det på natbordet, jeg har diskuteret det med mine kollegaer, som bestemt mener det ligger på bordet.

MVH

Per

- HenrikT - 05-11-2006

En certificeret værk, skal holde sig indenfor +6 & -4 sekunder i døgnet. Men vær opmærksom på, at et mekanisk værk kræver en indkøringsperirode, før man fælder en dom over dets nøjagtighed - gerne mindst 3 måneder. Efter perioden, skal det måske justeres på ny, og så er det ikke usædvanligt med en max. 2 sekunders unøjagtighed i døgnet.

Man kan hjælpe uret lidt, ved at placerer det på forskellig måde for natten. Hvis man ligger det med skiven opad, vil det gå lidt hurtigere, end hvis man ligger det på siden Icon_e_wink

Hmm... - TK - 07-11-2006

Hej T&S
Forstår jeg rigtigt at du har købt dit PO...?? Interesant at høre hvad du opnåede i rabat....??
Du skriver at du rejser meget, hvorfor køber du ikke i udlandet, der er jo worldwide garanti på, og med mindre du ahr fået stor rabat så burde man da kunne hente en god pris udenlands.... bare en tanke....

Mvh OJ