|
Køb af nyt Oyster Professional Submariner Date 16613 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Køb af nyt Oyster Professional Submariner Date 16613 (/showthread.php?tid=65602) |
Køb af nyt Oyster Professional Submariner Date 16613 - TheMan - 31-07-2006 Hej alle, har læst lidt i dette interessante forum, og bla. set at nogle nævner de har købt et ur hos SMwatches. Jeg har haft et Breitling Crosswind i nogle år og mget glad for det, men vil gerne have lidt at skifte i mellem. Derfor har jeg bestemt mig for et Oyster Perpetual Date Submariner Model 16613. Men som så mange andre er jeg vant til at købe varen forskellige steder i verdenen (dog altid ægte, hader kopier!), takke være internettet, men når det kommer til at bruge kr. 40-60.000 er jeg mere obs. Så mit spørgsmål er, hvad er erfaringer fra at købe fra SMwatches i Schweiz? Sender de, eller henter man selv? Hvad med momsen og garantien?? Mange hilsner Peter - bjorn_e58 - 31-07-2006 Hvis du søger i forum her, vil du se, at folk generelt er tilfredse med at handle hos Marcus, så det kan du roligt gøre. Urene bliver sendt direkte til dig fra EU, så der er ikke moms-problemer. Garanti på Rolex er international, så der er heller ikke problemer. Jeg har ikke selv købt der, da jeg gerne vil betale for at få den service, der følge med hos en autoriseret forhandler. /Bjørn. - TheMan - 31-07-2006 ok, tak, Næste spørgsmål er så, jeg kommer ofte til Schweiz i forbindelse med arbejde. Kan det betale sig at hente uret der og dermed spare momsen? - bjorn_e58 - 01-08-2006 Thjaa. Problemet er nok, at en forretning i selve Schweiz ikke vil sælge dig uret uden moms, så du er henvist til lufthavnen. Og der er udvalget af sportsmodeller stærkt begrænset; jeg mener dog, at jeg ind i mellem har set G/S Sub i Geneve Lufthavn. Prøv evt at ringe til dem på forhånd. Hvis du kommer noget rundt i Schweiz kan jeg anbefale Lugano, som er min favoritby i den henseende (og iøvrigt også andre). /Bjørn. - morgan - 05-08-2006 TheMan Skrev:ok, tak, Næste spørgsmål er så, jeg kommer ofte til Schweiz i forbindelse med arbejde. Kan det betale sig at hente uret der og dermed spare momsen? Usandsynligt. Han sælger exclusiv. moms. Jeg ved der er andre der gør det, men så er prisen normalt det højere. Mvh Morgan - bjorn_e58 - 07-08-2006 Morgan Jones Skrev:Han sælger exclusiv. moms. Er "Han" Marcus fra SM? Kan det bekræftes? Er det (bare? hovedsageligt?) derfor, at hans ure er så meget billigere? Det er måske noget fis, men jeg kan nu godt acceptere, at man på rejse et sted udenfor EU køber noget told og moms-frit, og så selv tager det med tilbage med den (ganske minimale) risiko, der er for at blive snuppet i tolden. Men hvis en virksomhed konsekvent undlader et betale moms, så begynder jeg nu at synes, at det er for meget. Det er lidt ligesom et par gram fjolletobak til egen brug overfor et par kilogram til videresalg. Selvom det måske sker alligevel, så er dette indlæg ikke for at starte en ny "moms/told/snyde" diskussion. Men vi hører jo altid, at SMWatches er billigst. Når man handler der, hvor er garantipapirerne så typisk udstedt? /Bjørn. - morgan - 07-08-2006 SM Watches er ikke billigst. Det er blot dem der har den bedste service / ydelse ifht. pris, af udenlandske leverand¢rer. Mht. om Marcus betaler moms, tjah, det er svært at sige, men det er da underligt at hans varer sendes fra privat adresser i italien og tyskland når hans kontor er i Schweiz. Mvh Morgan |