Urdebatten / Urforum
Stupid stupid mig - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Stupid stupid mig (/showthread.php?tid=64994)

Stupid stupid mig - Morten Larsen - 16-01-2006

Hej Alle

Jeg er den lykkelige ejer af et Daytona, købt brugt Tyskland for få år tilbage. Desværre har jeg i mit flytterod mistet både kasse, kviteringer og certifikater.
Har dette nogen indvirkning hvis det skal til service, eller hvis det skulle gå i stykker og skal repeareres?
Jeg har hørt at autoriserede Rolex forhandlere ikke vil røre ved uret hvis man ikke kan fremvise dokumentation for det. Er dette korrekt?
Og vil det falde meget i værdi hvis jeg en dag skal sælge det videre, selv hvis jeg skriver en kvitering til køber?

Mvh.
Morten Larsen

Re: Stupid stupid mig - Guest - 17-01-2006

Morten Larsen Skrev:Hej Alle

Jeg er den lykkelige ejer af et Daytona, købt brugt Tyskland for få år tilbage. Desværre har jeg i mit flytterod mistet både kasse, kviteringer og certifikater.
Har dette nogen indvirkning hvis det skal til service, eller hvis det skulle gå i stykker og skal repeareres?
Jeg har hørt at autoriserede Rolex forhandlere ikke vil røre ved uret hvis man ikke kan fremvise dokumentation for det. Er dette korrekt?
Og vil det falde meget i værdi hvis jeg en dag skal sælge det videre, selv hvis jeg skriver en kvitering til køber?

Mvh.
Morten Larsen

Hvis det er et par år gammelt er garantien jo udløbet, så det vil ikke give dig problemer, hvis der en dag skulle gå noget i stykker.
Mht. salg vil det nogle miste nogle tusinde kroner. Nu er Daytonaen stadigvæk meget efterspurgt så det er måske ikke sikkert.

- Mads Gjødesen - 17-01-2006

Du kan sagtens få det serviceret hos aut. forhandlere selv om alt tilbehøret mangler. Så længe uret er originalt er der ingen problemer. Såfremt du var dækket ind med en garantiperiode bliver det nok mere vanskeligt. Men hvis dit Daytona er købt brugt for et par år tilbage er den oprindelige garanti jo udløbet.
Jeps din salgspris har nok fået et godt hak i tuden, når der mangler både boks, manualer og certifikat. Din egen købskvittering er lige meget. Det er kun de ting som kom med uret fra Rolex som tæller. Du kan købe hele "pakken" på det grå marked, på nær COSC-certifikatet.

Mads Gjødesen

- Morten Larsen - 17-01-2006

Mange tak for de gode svar!!

ja garantien er udløbet.

Nu siger I nogle tusind kroner. Snakker vi her om 3.000kr eller 10.000kr?? Og hvor meget snakker vi om hvis jeg skaffer bokse og manualer og det kun er COSC-certifikatet der mangler. Har set at man kan få bokse og manualer billigt ebay.

Morten Larsen

- Mads Gjødesen - 17-01-2006

Vi taler nok ca. 5.000 kr. for et nyere Daytona. Svært at sige. Du kan købe alt tilbehør på eBay. Men pas på de asiatiske kopier. Det er vigtigt at sælger har mange positive feedbacks fra andre salg af tilbehør. Fake boks og manualer er intet værd. Men meget ærgeligt dit certifikat er væk. Om 30-40 år vil det have stor betydning for urets værdi, hvis det var 100 % komplet Icon_e_confused

Mads Gjødesen

- PJ(Panerai er sagen) - 18-01-2006

COSC-certifikatet kan generhverves, dit ur skal blot til servis og du skal betale for en test

- Peter - 25-01-2006

Du kan ikke generhverve papirer på et Rolex, garantibevis og cosc certifikat er et og samme papir man kan muligvis få et cosc certifikat uden selve garantibeviset det kan man fra Panerai jeg ved ikke om samme er gældende for Rolex men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre.

MVH Peter