Urdebatten / Urforum
Rød SUB - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rød SUB (/showthread.php?tid=64935)

Sider: 1 2


Rød SUB - Guest - 03-01-2006

Hej

Hvilket pris niveau er fornuftigt for en original rød sub med original lænke?

Det er meget slidt og glasset skal skiftes, derud over er kransen meget bleget.

Jeg tænkte på omkring 22K

Mvh Christian


Re: Rød SUB - Guest - 03-01-2006

Anonymous Skrev:Hej

Hvilket pris niveau er fornuftigt for en original rød sub med original lænke?

Det er meget slidt og glasset skal skiftes, derud over er kransen meget bleget.

Jeg tænkte på omkring 22K

Mvh Christian

Hvad med box og papirer?


- Guest - 03-01-2006

Der er intet.

Only the watch

Christian


Re: Rød SUB - Guest - 03-01-2006

Anonymous Skrev:Hej

Hvilket pris niveau er fornuftigt for en original rød sub med original lænke?

Det er meget slidt og glasset skal skiftes, derud over er kransen meget bleget.

Jeg tænkte på omkring 22K

Mvh Christian

Prisniveau afhænger meget af urets stand.
Du skriver at uret er meget slidt, og udfra dine øvrige bekrivelser lyder det som et ur, der har været flittigt brugt.
Hvis urskiven er patineret, lænken slidt, urkassen slidt og værket trænger til et stort eftersyn så er 22K vel en nogenlunde pris.


- Peter - 04-01-2006

22000 kr er alt for meget for en red submariner i den stand du beskriver,
jeg vil mene at det højst kan koste mellem 12000 kr og 15000 kr, alene lænken koster 3500 kr plus nyt glas krone kronerør bezelindlæg pakninger og diverse værkdele det kan nemt løbe op i 10000 kr for et komplet service så er vi oppe på 32000 kr for et red submariner uden boks og papirer.

MVH Peter


- Guest - 04-01-2006

peter Skrev:22000 kr er alt for meget for en red submariner i den stand du beskriver,
jeg vil mene at det højst kan koste mellem 12000 kr og 15000 kr, alene lænken koster 3500 kr plus nyt glas krone kronerør bezelindlæg pakninger og diverse værkdele det kan nemt løbe op i 10000 kr for et komplet service så er vi oppe på 32000 kr for et red submariner uden boks og papirer.

MVH Peter

Service koster 2300 og det er inkl. glas, kroneroer osv. Bezelindlaeg koster 350 kr.

Mvh Morgan


- Guest - 04-01-2006

Det skal nævnes at skriven er i super stand og meget smuk.


- Guest - 04-01-2006

Anonymous Skrev:Det skal nævnes at skriven er i super stand og meget smuk.

22K er latterligt billigt. En rød sub i super stand med boks og papirer koster p.t. min 35K. Så bemærkninger om "hen i skoven" osv. er far out ...rigtig far out og må skyldes total uvidenhed om emnet.


sådan - Mikael L._phpbb3_import15700 - 04-01-2006

som jeg lige grejer priserne pt. så koster en red i skodstand 30k og pæn 35k. m. box og papirer nær de 40k...

Mikael


- Peter - 05-01-2006

Jeg er dog kun urmager så total uvidenhed om uret mener jeg ikke jeg er har selv en 1680er dog med hvid skrift og jeg mener stadig at 22000 kr for en red i den stand som beskrevet er for meget er der garanti for at det ikke er en hvid der lavet om til en rød iøvrigt er der lavet flere røde end hvide submariner.

MVH Peter