Urdebatten / Urforum
Fake eller ej - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Fake eller ej (/showthread.php?tid=64755)

Sider: 1 2 3

Fake eller ej - Lars M - 13-11-2005

Hej hardcores
Er denne cosmo ægte?
Prisen indikerer at den er ægte, men er der ikke et eller andet galt
İmage
Kan skaffe flere billeder hvis nødvendigt.

Re: Fake eller ej - morgan - 13-11-2005

Lars Madsen Skrev:Hej hardcores
Er denne cosmo ægte?
Prisen indikerer at den er ægte, men er der ikke et eller andet galt
İmage
Kan skaffe flere billeder hvis nødvendigt.

Fake

100% - Ro(lex)bert - 13-11-2005

Fake Icon_cool

- Kim.A.S.I - 13-11-2005

Super Fake.. Icon_cool

- Kjeldsen - 13-11-2005

Kære X-perter.

Begrund venligst jeres svar.

Kjeldsen

- KlausM - 13-11-2005

I er meget hurtige til at konkludere at denne er falsk hvilket den kan være med ganske stor sandsynlighed. Skiven er i hvertfald en variation af den såkaldte "Paul Newman" skive fra omkring 1970. Kransen fandtes både i sort og stål. Kronograf knapperne både som almindelige og som skrue. Sekundmarkeringerne fandtes i sort, hvid og rød.

Kl. 12 markeringen må ikke være selvlysende og de tre hvide skiver skal bestå af en masse koncentriske cirkler.

Jeg er ikke ekspert på Rolex men det kunne da være interessant hvis denne var ægte.

Mvh
Klaus

- Peder_phpbb3_import15712 - 13-11-2005

KlausM Skrev:I er meget hurtige til at konkludere at denne er falsk hvilket den kan være med ganske stor sandsynlighed. Skiven er i hvertfald en variation af den såkaldte "Paul Newman" skive fra omkring 1970. Kransen fandtes både i sort og stål. Kronograf knapperne både som almindelige og som skrue. Sekundmarkeringerne fandtes i sort, hvid og rød.

Kl. 12 markeringen må ikke være selvlysende og de tre hvide skiver skal bestå af en masse koncentriske cirkler.

Jeg er ikke ekspert på Rolex men det kunne da være interessant hvis denne var ægte.

Mvh
Klaus

Nu er jeg langt fra ekspert på Rolex, og i slet ikke på Daytona; men jeg vover alligevel pelsen (jeg er netop blevet Rolex ejer in-spe..)

1. Klaus - jeg køber ikke umiddelbart dit argument med at subregistrene skal bestå af concentriske cirkler. Jeg kan fremvise i hvert fald ét billede af en 1970 Cosmograph Ref. 6263 som Woollhead solgte engang i 2004 , og der er ikke concentriske cirkler; men bare streger a lá Speedmaster Proff.

2. På billedet ser det ud som det hvide i det nederste subregsiter "løber sammen" med det hvide på den store skive - hvilket undrer mig.
Men det kan naturligvis være den vinkel uret ses i....

3. Det undrer mig at teksten "Oyster" ikke står sammen med "Rolex"

Hvorvidt det er en fake, skal jeg ikke kunne sige; men jeg ville i hvert fald omgås den med varsomhed indtil det kan anses som verificeret, at den er ægte.

- Kjeldsen - 14-11-2005

Hej med jer alle....

Jeg har nu givet mig tid til at kigge billedet efter i sømmene.
Syntes lænken skriger det til os..... Jeg tror det er FAKE.

Kjeldsen

Begrundelse - Gæst - 14-11-2005

Kjeldsen! Tak! Icon_cool

fake - gæst - 16-11-2005

Hey..

Sådan som jeg kan se så ser den fake ud!

Det kan ku være en fake én.. hvorfor er der så folie rundt omkring lænken?? Icon_twisted

Sådan nogle pakket ind i folie finder man diverse steder på thailandske og malaysiske markeder..