|
Ur til fruen - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ur til fruen (/showthread.php?tid=64649) |
Ur til fruen - Carl Johan - 17-09-2005 Jeg går og leder lidt efter et ur til min bedre halvdel. Det skal være en overraskelse - og jeg synes dælme, det er svært. Mine krav er: Mekanisk værk, ikke for "pyntet"/tyndt, gerne lidt sporty og helst ikke over 15k.. Jeg har ingen problemer med at finde ure, jeg selv vil have, men det er straks sværere, når det skal være et dameur - jeg synes, udvalget halter lidt.. Mvh. CJ - klaus - 17-09-2005 har du søgt under "køb og salg" under "ladies" her på siden? - bjorn_e58 - 18-09-2005 Hvis det må være brugt, så kan du nok finde et Rolex uden dikkedarer. Hvis det skal være nyt, så er Omega Constellation med automatikværk vistnok indenfor dit budget - men det passer nok ikke på dine kriterier. Min kone var meget glad for sit Tissot med ETA værk indtil hun fik et Rolex, og det kan du bestemt få indenfor budgettet. Måske Rado - men det er vist mest Quartz. Longiness's "Evidenza" model ku' du også tjekke. Frederique Constant kan også være en mulighed med deres Classics Tonneau model. Eterna 1935 Grande Automatic kan måske også kaldes et dameur. Mon ikke også Raymond Weil har noget. Thjaa, dit spørgsmål er faktisk meget relevant, og det tynde udvalg af muligheder kan vel forklares med at "diamonds are a girls best friend" - og vi andre har så ure. Hvor det modsatte mere sjældent er tilfældet. Men sporty og ikke for tyndt og pyntet? Køb et brugt Rolex. Eller hvad med et mid-size herre-ur? Jeg har en relativt spinkel kvindelig kollega, som render rundt med at stål-omega, jeg kender ikke modellen, men det er ikke Constellation. Det er godt nok i Schweitz, og hun er Italiener... /Bjørn. - Carl Johan - 18-09-2005 Tak for svar - ja, jeg har kigget under køb og salg.. Angående resten, så er jeg meget hooked på Rolex, men jeg har lidt svært ved at hitte rundt i damemodellerne - tips og idéer om jeres egen smag i den retning er mere end velkomne! Og ja, jeg regner stærkt med at købe brugt - ellers får jeg ikke også råd til diamanter senere hen.. - Carl Johan - 18-09-2005 .... Jeg glemte at sige, at et mid-size herreur også er en løsning - har f.eks. kigget lidt på nogle mindre Breitlings, men de er svære at finde med mekanisk værk og passende fruens smag.. - bjorn_e58 - 18-09-2005 Carl Johan Skrev:...så er jeg meget hooked på Rolex, men jeg har lidt svært ved at hitte rundt i damemodellerne Smut ind til Klarlund eller din nærmeste autoriserede forhandler. I virkeligheden er udvalget lille: Med eller uden dato og med to-tre forskellige lænke udførsler. Besværet opstår kun, fordi der er et hav af skiver, et hav af kranse, og modeller med forskellig andel af ædelmetal. Og så er vi ovre i den personlige smag, som du selv må vurdere. /Bjørn. - Bjarne - 18-09-2005 Hej Carl Johan Har måske et par stykker som kunne være interessant. Du kan evt. give mig en mail hvis du er interesseret på <!-- e --><a href="mailto:vork@post.tele.dk">vork@post.tele.dk</a><!-- e --> så kontakter jeg dig med et par ideer. Bjarne MyWatch - Guest - 18-09-2005 Carl Johan Skrev:.... Jeg glemte at sige, at et mid-size herreur også er en løsning - har f.eks. kigget lidt på nogle mindre Breitlings, men de er svære at finde med mekanisk værk og passende fruens smag.. ![]() er 17mm for lille? - Carl Johan - 20-09-2005 Det er et fint ur, du viser, men jeg tror desværre ikke, det falder i fruens smag - og ja, det er nok liige småt nok.. Mvh. CJ - bjorn_e58 - 21-09-2005 Carl Johan Skrev:det er nok liige småt nok.. Prøv at lytte - det siger hverken Gori eller Pinotex, men noget der minder lidt om en temmelig løs sammenskrivning af stumper af de to navne.... Den bli'r såmænd nok femtakket! /Bjørn. |