Urdebatten / Urforum
Grøn Submariner prisudvikling - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Grøn Submariner prisudvikling (/showthread.php?tid=64223)

Sider: 1 2

Grøn Submariner prisudvikling - Guest - 18-04-2005

Jeg hører gerne forumets eksperter om forventninger til værdien af den grønne sub: Klarlund fortæller at der nu forventeligt er 2 års ventetid på den grønne sub. Imidltertid kan man tilsyneladende finde flere NIB grønne som har været til salg i flere måneder i forsøget på at sælge dem ca. 3K over listepris. Jeg har muligheden for at hente en grøn sub i nærmeste fremtid, men er egentlig meget i tvivl om det er differencen fra en NIB sub til 25.000 op til 32.800 værd? Jeg hører gerne hvad I tror der sker med brugtværdien af LV over de næste 2-3 år??

Hilsen Thomas

Re: Grøn Submariner prisudvikling - Thomas Bech - 18-04-2005

Tja jeg tror en god referenceramme er hvad der skete med Yachtmasteren i sin tid! YM var næsten lige så populær og utilgængelig som SUB LV er nu, og blev også solgt til priser over den officielle listepris!

Det er klart at du sikkert om 2 år vil kunne få lidt mere for en LV fremfor en normal sub, men nogen super "investering" tror jeg ikke at du skal regne med at det er. Det er måske heller ikke det bedste valgkriterie, når man skal vælge ur, hvor meget det kan sælges for om 2 år (synes jeg)!!!! Icon_e_surprised

Mvh THomas Bech

Re: Grøn Submariner prisudvikling - morgan - 18-04-2005

Salgsgas.

Morgan

Re: Grøn Submariner prisudvikling - MikaelHansen - 18-04-2005

Thomas Bech Skrev:Det er måske heller ikke det bedste valgkriterie, når man skal vælge ur, hvor meget det kan sælges for om 2 år (synes jeg)!!!! Icon_e_surprised Mvh THomas Bech

Kunne ikke være mere enig Icon_e_wink

Hvorfor er det så svært at købe med hjertet og derefter nyde ....i lang el. længere tid Icon_e_confusedDet er "imponerende", hvor hurtigt folk skifter deres nyerhvervelser ud ...ser jævnligt folk der fyrer det nyindkøbte af i løbet af et par uger eller tre ...med store "afskrivninger" til følge ....well .... Icon_rolleyes

Grøn SUB - mup - 19-04-2005

Da jeg her i januar besluttede mig for at købe en ny SUB, var jeg lidt i tvivl om det nu skulle være, "bare" en alm. SS SUB, eller en LV.

Jeg talte med Flemming(hos Klarlund), han mente bestemt ikke LV blev et samlerobjekt som holdt skyhøj pris, i løbet af ca. 2år ville LV'en være fuldt tilgængeligt på samme niveau som den alm. SUB, han viste mig faktisk et eksemplar af slagsen, og sagde at om nogen tid, kunne han da sagtens bygge en SS SUB om til en LV uden problemer.

Så det blev til en SS SUB, som jeg er meget glad for.

MIchael

Re: Grøn SUB - MikaelHansen - 19-04-2005

mup Skrev:Da jeg her i januar besluttede mig for at købe en ny SUB, var jeg lidt i tvivl om det nu skulle være, "bare" en alm. SS SUB, eller en LV.

Jeg talte med Flemming(hos Klarlund), han mente bestemt ikke LV blev et samlerobjekt som holdt skyhøj pris, i løbet af ca. 2år ville LV'en være fuldt tilgængeligt på samme niveau som den alm. SUB, han viste mig faktisk et eksemplar af slagsen, og sagde at om nogen tid, kunne han da sagtens bygge en SS SUB om til en LV uden problemer.

Så det blev til en SS SUB, som jeg er meget glad for.

MIchael

Prøv at kontakte Flemming eller Ole i dag, og spørg, hvornår du kan få lev. en 16610 LV .... Icon_e_wink

Samlerobjekt eller ej - leveringstiden er p.t. meget laaaang ... jeg kan næsten garantere dig, at såfremt du ikke har stået på venteliste længe, så går der mindst et lille års tid før du får en opringning. Men prøv som sagt selv at kontakte ovennævnte. Jeg tror du bliver overrasket - specielt når jeg læser det du skriver.

De grønne Subs der p.t. er til salg herhjemme, er enten købt i udlandet, eller også er der tale om ure, folk der har stået på venteliste, langt om længe har fået leveret, hvorefter de fluks forsøger at "lave" lidt hurtige penge - hvis muligt. Nøjagtigt det samme som foregår mht Daytona modellen i stål. Nej, der er ikke tale om leveringstiden på grønne Subs hos aut. forhandlere i DK er blevet kortere inden for de seneste måneder.

Hvornår er Klarlund i øvrigt begyndt at ombytte af ure sådan uden videre ....? Hvis man først har købt en 16610, har man såvidt jeg ved, aldrig bare kunnet stikke hovedet forbi butikken på et senere tidspunkt mhp en ombytning .... Icon_e_surprised ...er der noget jeg har overset Icon_e_sad

Ikke bytning - bygning - Morten Andersen - 19-04-2005

En lettere modificering af en standard SUB med nye visere, kransindlæg og skive burde kunne gøre det.

Jeg tror det var g'et i ombygning du havde overset Mikael Icon_smil

Re: Ikke bytning - bygning - MikaelHansen - 19-04-2005

Morten Andersen Skrev:En lettere modificering af en standard SUB med nye visere, kransindlæg og skive burde kunne gøre det.

Jeg tror det var g'et i ombygning du havde overset Mikael Icon_smil

Jamen jamen .... Icon_rolleyes Det har du da ret i .... sorry Icon_redface

Well ...en rigtig 16610 LV er nu en der er født som en sådan - fra fabrikken (efter min mening i alle tilfælde).

- Claus larsen - 19-04-2005

Hej
Var der ikke en tråd der sagde at den LV ikke passer i en alm sub, og man ikke kunne købe skive, krans og visere, eller er jeg helt galt i byen.

Claus

- Kim.A.S.I - 19-04-2005

LVen krans passer en alm sub.

Men man kan kun få den grønne krans hvis man køber en Sub LV eller man Kommer med den gamle grønne krans.

Får de kan kun ombyttes hvis man sender den gamle grønne krans med til Rolex. Så de der forhandler Rolex har dem ikke på lager. Det er kun fabrikken der har dem.

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson