Urdebatten / Urforum
Rolex Watch USA Inc Certificate - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex Watch USA Inc Certificate (/showthread.php?tid=64190)

Sider: 1 2 3

Rolex Watch USA Inc Certificate - esben buhl - 09-04-2005

Jeg havde en mærkelig oplevelse i Danmark. Jeg var inde med mit ur i en autoriseret Rolex butik og fik der at vide, at mit certifikat var en forfalskning. Grunden var, at jeg havde et amerikansk certifikat uden gennemhullet lande kode. Jeg forklarede, at jeg mente, man brugte anderledes papirer i USA end i Europa, men urmageren insisterede på at alle dokumenter i hele verdenen var ens. Jeg kom lidt i tvivl, idet han virkede så skråsikker, så han tog en farve-foto-kopi af dokumentet og lovede at faxe det ned til Scweitz. Han tjekkede samtidigt uret (som blev åbnet) og det var da gudskelov 100% genuint (uret er købt privat i USA fra en troværdig kilde)
Her forleden ringede jeg så tilbage til urmageren for at høre, hvad de havde sagt i Schweitz og han sagde: de er falske. Jeg spurgte indtil om han stadig mente, at USA ikke havde særlige papirer, men han svarede meget uldent og kunne ikke rigtigt redegøre for hans standpunkt (hm...???)
Igår posterede jeg så digital foto af mit dokument på et amerikansk ur-forum (watchuseek): alle siger enstemmende, at det er genuint og folk har endda posteret billeder af deres egne dokumenter som er identiske med mit.
Så nu står jeg tilbage med sådan lidt en træls fornemmelse... Næste step er at jeg tager mine dokumenter ind til Rolex på Manhattan og får dem til at kigge på dem - det er dog min fornemmelse her, at mine dokumenter er 100% iorden.
Jeg vil i denne anledning spørge: er der andre der har lignende oplevelser med deres amerikanske dokumenter? - i så fald kunne det være man skulle bede Rolex Watch USA Inc om at tage kontakt til moderselskabet i Europa og bede dem gøre de europæiske forhandlere opmærksom på, at USA altså har deres egne dokumenter.
Endeligt: forklaringen på de anderledes dokumenter er, at amerikansk lovgivning kræver, at dokumenter der yder en garanti for et produkt skal være udfærdiget på let forståeligt engelsk - de vil med andre ord ikke acceptere de franske dokumenter, vi kender fra Europa.

Nå, enhver kommentar eller beskrivelse af lignede oplevelse vil være velkommen Icon_e_wink .
mvh Esben Buhl

Re: Rolex Watch USA Inc Certificate - Morten A. - 09-04-2005

Tja så blev jeg nervøs!

Jeg har lige fundet certificatet frem og mit certificat er også uden den gennemhullede landekode din urmager efterlyser.
Uret kommer fra USA og certificatet er dateret der.

Men mon ikke dine amerikanske kontakter her ret i deres antagelse, at sådan ser det ud i USA - men skriv endelig, hvis du finder ud af noget nyt.

Hilsen
Morten

PS jeg kiggede lige på dit indlæg på watchuseek - mit certificat er identisk med dit....

Vær blot helt rolig... - esben buhl - 09-04-2005

Jeg tror, du kan være helt rolig. Én af de folk der har forklaret omkring de anderledes udseende papirer er bl.a. forum moderatoren på watchuseek, som faktisk ved en HELT MASSE omkring Rolex ure, tager på urmesser i Basel og altid har en begavet bemærkning, når folk diskuterer subtile deltajer vedrørende Rolex ure. Jeg vil mene, at han har en rimelig pondus i denne sag. Han har sagt god for mine papirer. Tror dog bare, at et udsagn fra Rolex USA bedre ville kunne korrigere de danske/europæiske forhandleres opfattelse af virkeligheden end en privat ur-entusiast.

Hvis jeg ellers kunne finde ud af dette forum kunne jeg postere et billede af mine dokumenter... Icon_e_confused

mvh Esben Buhl

Re: Vær blot helt rolig... - Morten A. - 09-04-2005

Jeg er nu også ganske rolig(specielt efter at have set billederne på watchuseek)
Men sjovt er det nu med de "små" forskelle på certificaterne. Men også sjovt at din danske urmager holder så meget på sin overbevisning.
Man kunne jo have en idé om, at han i årenes løb må have set certificater fra andre lande...

MVH
Morten

Huller - Morten A. - 09-04-2005

Så må vi klare os uden de f...... huller.

Men en interessant observation/erfaring Esben har gjort. Jeg havde ikke tænkt over de huller og måtte også lige finde kassen frem fra skabet.

hilsen
Morten

- Daniel - 10-04-2005

hvilken forhandler er det, som ikke ved nok om certifikaterne?

- MikaelHansen - 10-04-2005

Daniel Skrev:hvilken forhandler er det, som ikke ved nok om certifikaterne?

Lige netop det spørgsmål kunne jeg også godt tænke mig at få "afklaret" .... hvis det er Flemming eller Ole hos Klarlund der er tale om, så falder jeg besvimet om lad mig sige det sådan.

- Kim.A.S.I - 10-04-2005

Ja kan heller ikke tro at det skulle være Flemming eller Ole der ikke undersøger En ting før man så skrå sikkert fortæller kunden at der er en forfalskning de har.

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson

- esben buhl - 10-04-2005

hej,
Det var Knud Pedersen i Brabrand. Han sagde endda, at han ville faxe en kopi ned til Schweitz. Jeg ved ikke om han har fået det gjort eller om de virkelig har fået kigget på det dernede... (?).
Ikke desto mindre har jeg selv posteret et billede af mine papirer på watchuseek og her har flere uafhængige set på dem og alle har konfirmeret, at mine papirer ser 100% iorden ud.
Hvis jeg ellers viste, hvordan man posterer billeder på dette forum kunne jeg lige postere et billede her også;- nogle der kan hjælpe Icon_redface (??)

Selvom der er flere på det amerikanske ur-forum, der har set mine dokumenter, bliver jeg alligevel nødt til at gå til Rolex USA for at få dem til se papirerne, bekræfte ægtheden og efterfølgende rette henvendelse til forhandleren i Danmark og få korrigeret hans opfattelse.

Men, hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at postere et billede her ville det være fedt.
mvh Esben

- Daniel - 10-04-2005

Hej Esben
Upload billederne til fx [url]"http://www.peecee.dk/">http://www.peecee.dk/[/url]
og dernæst brug img knappen to gange og derefter indsæt genvejen herimellem.
Men du bør nok sørge for at billederne er i rimelig størrelse