Urdebatten / Urforum
Rolex stålur i prisklassen 30K-45K - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex stålur i prisklassen 30K-45K (/showthread.php?tid=64165)

Sider: 1 2

Rolex stålur i prisklassen 30K-45K - Jesper. - 05-04-2005

Hej

Er det bare mig eller er det ikke ret sparsomt, hvad der findes af eksklusive stålure i denne prisklasse? (30K-45K). Nogen gode forslag til et lækkert/specielt Rolex i denne klasse?

På forhånd tak

Jesper

jeg vil da godt komme med et forslag - sLYRG - 05-04-2005

Hvis det du søger er et lækkert og eksklusivt sportsur i stål har du så
overvejet at kigge på andre brands???? Jeg er godt klar over at Rolex
for mange er det fedeste sportsur der kan købes for penge men der
findes altså alternativer og et af dem kunne være Blancpain Fifty Fathoms
det er klart mere eksklusivt end Rolex og langt mere sjældent end de
millioner af Rolex ure der florerer, de kan findes BNiB Brand New in Box
til omkring 40 kilo, samtidig slipper du for dumsmarte bemærkninger om
dit nye Folex og er det købt i Thailand klichén, eneste ulempe er at der
pt. vistnok ikke er nogen der forhandler Blancpain i DK så du må nok en
tur til Tyskland hvilket i øvrigt altid kan anbefales da Wempe i Hamburg
har et noget bredere udvalg end urbutikker herhjemme..........

- Lasse T - 05-04-2005

Eller Girard Perregaux - sea hawk, IWC - Dobbel-flieger chronograph.

- Jesper. - 05-04-2005

Tak for de gode råd men jeg ville helst have et Rolex. Jeg kan lide dets historie, og jeg ved det holder prisen. Så hvis det skal være Rolex, er det vel forholdsvis begrænset med muligheder i den omtalte prisklasse?

Jesper

- Mads Gjødesen - 05-04-2005

Et nyt Rolex sportsur i stål koster fra 27-33 kkr. Så det skulle vel ikke være noget problem at finde. Det billigste er Sub 14060 (uden dato). Både GMT, Sub, Seadweller og Explorer fås for ca. 30-33 kkr.
Skal det ikke nødvendigvis være en sportsmodel er priserne lavere. Så jeg forstår ikke helt dit problem. Har du besøgt en Rolex forhandler og tjekket priserne? Er du på udkig efter et brugt specielt/sjældent/vintage Rolex eller...?

Mads Gjødesen

- Jesper. - 05-04-2005

Ja, mit prisleje er sat lidt højere end prisen for "alm." Rolex stålure. Jeg vil gerne betale lidt ekstra for at få et specielt/anderledes/vintage ur. F.eks. har jeg overvejet Red Sub. men de mange fakes gør ikke inv. attraktiv. Nogen gode forslag?

Jesper.

- Mads Gjødesen - 05-04-2005

Hvis du er forsigtig og sætter dig godt ind i sagerne skulle det nok være muligt at finde et pænt red Sub uden at blive snydt. Køb evt. af en velkendt handler som kender til sagerne. Skulle jeg vælge et lækkert/sjældent vintage Rolex ville valget klart falde på et ref. 1665 Seadweller. Det har bare noget over sig....
Der er i mine øjne masser af spændende vintage Rolex modeller i den prisklasse. Men dobble red og Comex kan det nok ikke blive til.

Mads Gjødesen

Yachtmaster - Lars M - 05-04-2005

Hvad med en Yachtmaster. Kan erhverves for ca. 40K NIB.

Re: Rolex stålur i prisklassen 30K-45K - MikaelHansen - 05-04-2005

Jesper. Skrev:Hej

Er det bare mig eller er det ikke ret sparsomt, hvad der findes af eksklusive stålure i denne prisklasse? (30K-45K). Nogen gode forslag til et lækkert/specielt Rolex i denne klasse?

På forhånd tak

Jesper

Salgssektionen her på Vintageure.dk er FYLDT med Rolex ure i den prisklasse du søger ...så what is the problem ?

Forslag: Køb et Sea-Dweller. Og hold dig til Rolex, hvis du vil være sikker på, at det ur du køber er bare "lidt" værd om nogle år, når du måske ønsker at udskifte det.

Størstedelen af de andre mærker der bliver nævnt er uden tvivl fine ure i en særdeles god kvalitet. Men de er så "eksotiske", at de ikke holder deres pris eller sagt på en anden måde, så taber de uforholdsmæssigt mere i værdi i løbet af 2-3 år end et tilsvarende Rolex.

- Daniel - 05-04-2005

I den prisklasse kan du godt finde hvad du søger, jeg tror det er en god ide, hvis du lige får fat i et katalog og kigger priser ud.
Derefter kan du kigge efter nogle vintage og overveje om det vejen frem