|
Red SUB på Lauritz - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Red SUB på Lauritz (/showthread.php?tid=63991) |
Red SUB på Lauritz - Jacob K_phpbb3_import15709 - 24-02-2005 Hej alle Så er der en Red SUB på Lauritz !!! [url]"http://www.lauritz.com/s_j/4.asp?itemid=438832&lang=1">http://www.lauritz.com/s_j/4.asp?itemid=438832&lang=1[/url] Ser den lænke ikke usandsynlig slidt ud ??? Den må da være lige så "dingel" som en president lænke !!!! Man kan også se at de såkaldte proff. vurderingsfolk har taget højde for at det er en Red SUB lol lol MVH Jacob Re: Red SUB på Lauritz - MikaelHansen - 24-02-2005 Jacob K Skrev:Hej alle Garantibeviset ser lidt underligt ud. Markant anderledes end den type urerne var udstyret med fra Rolex' side bare få år senere. Men OK, lad os bare antage at både ur og garantibevis er "kosher". Serienummer og årstal passer meget godt for såvidt angår en Red Submariner. Men, hvorfor sætte en Red Sub til salg på Lauritz of all places ? Et er at de generelt tager halvdårlige fotos af stort set alt - og i dette tilfælde sågar vælger at vise uret på hovedet. Noget andet er deres dårlige/mangelfulde beskrivelser. Det kan derfor umiddelbart undre en, at sælger ikke søger at udbyde uret til salg, der hvor urinteresserede og samlere befinder sig, dvs. på div. urfora og salgssteder for urinteresserede og samlere her på nettet. Mht. standen, så er Oysterlænken kaput/slidt totalt ned. En ny koster ca. 3500 kr. Dertil kommer et komplet og meget tiltrængt serviceeftersyn (hos fx Klarlund), hvor bl.a. glas skiftes. Et sådant koster 2150 kr. Køber skal udover de 18% gebyr til Lauritz således påregne en ekstraomkostning på minimum 5650 kr., hvis han vil have et ur han kan være bekendt at vise frem. Hvis jeg var int. og ikke var 100% sikker i min sag, ville jeg under alle omstændigheder tage en meget kyndig person med for at besigtige uret close up inden jeg afgav et bud. Vurderingen er i øvrigt meget lav, hvis vi vel at mærke forudsætter, at uret er 100% kosher = den ægte vare ! Gad vide, hvorfor Lauritz ingen steder nævner betegnelsen "Rød Submariner / Red Submariner" ??? - Guest - 24-02-2005 Ja, sikken dog en realistisk vurdering Så kan man jo garanteret også være 100% sikker på at der nu også ER tale om en ægte Red Sub, og ikke bare en skiftet skive eller hvad? Og hvad med værket og bagkassen, det har de "professionelle" vurderingsfolk vel også tjekket? Næh du, jeg kan kun anbefale at man holder sig til anerkendte brugthandlere når det drejer sig om ure i den klasse. Så er man sikker på en 100% korrekt og ægte vare. Lauritz har jo adskillige gange tidligere solgt kopi-ure. Woollhead havde fornylig en rigtig pæn Red Sub til salg. Nyserviceret af Klarlund, god lænke og ægthedsbevis udstedt af Klarlund. Alt dette for (kun) 30.000,- En ny lænke + service koster henved 6.000,- - måske mere hvis værket er i dårlig stand. Dertil kommer risikoen med uægte dele osv... Personligt ville jeg aldrig løbe den risiko for måske at spare et par tusind kroner - ALDRIG... Re: Red SUB på Lauritz - Lars M - 24-02-2005 Jacob K Skrev:Hej alle Bare vent og se. Den ryger sikkert i 25K + salær + renovering. Vi skulle næsten ha´ en konkurrence om hvem der kan komme tættest på slutprisen. Lars Re: Red SUB på Lauritz - morgan - 24-02-2005 Hmmm... Her må jeg helt sikkert tilmelde mig Mikael's skeptiker hold. Hvis vi nu antager at kassen er kosher (og serienummeret på kassen passer på det som er oplyst) - så kan det nemt være en fake skive. Herudover (jeg nævner i flæng) - Service 2150 kr - Lænke 3500+ kr - Lynette (hvad har de gjort ved den???) 1600 kr - Garantibeviset er omtrent lige så ægte som min Monét på kontoret - Det "slidte" glas umuliggør al vurdering af skiven - Lauritz garanterer ingen steder at skiven er ægte Best case -> Man ender med en rød sub som koster ~ 25k + 7k i reperationer - men med en kasse som har så meget slid at den aldrig bliver pæn. Worst case -> En poleret lort med fake skive. Kunne have været købt til det halve. My 2 cents Morgan - Guest - 24-02-2005 Nu har jeg ikke set uret irl, men på dette billede, ser det ud som om stiften stikker ud i bunden af højre horn. Hvad dette betyder er nok noget svært at se ud fra billederne. Men ja der skal ofres noget for at få uret i fin stand. Det ser ud som om lænken mangler nogle af hjørnerne på midterstykkerne.
- Kim.A.S.I - 24-02-2005 Lars den vil jeg gerne være med på .. Hvad med 100,- dkr Hmm jeg gætter på 21500,- uden salær. Mvh. Kim.A.S.I - Lars M - 25-02-2005 Kim.A.S.I Skrev:Lars den vil jeg gerne være med på .. Den er jeg med på. Sender dig mit kontonummer senere (Ha) Rød Sub. - Lasse R. - 26-02-2005 Hmm efter man fandt ud af at den Røde SuB. var hos Lauritz.com i Næstved måtte man jo lige forbi og kigge på den her i formiddags, når man nu bor her alligevel. Jeg må sige, jeg blev lidt mere overrasket over standen end billeder på deres hjemmeside. Selvføgelig ny lænke, nyt plexiglas, værket kørte faktisk ganske godt, skiven var helt sikker org. ganske smuk patineret. Selvfølgelig var kassen ridset, men ikke noget man ikke kunne gøre bod på. Man kunne lave en god handel, hvis man kunne få den til vuderingsprisen, men den løber desværre der op af. Han fortalte den var en ældre herre på 85 år der havde haft det. Certifikatet var lidt svært at blive klog på om dette var ok. - Kim.A.S.I - 26-02-2005 En god bekendt af mig som bor i tyskland, var også forbi Næstved. Han er selv samler af Vintage Rolex modeller, og har selv to styk Rolex Red Sub. Han rejser selv en del for at opkøbe Rolex så lidt har han da set. Og han var ikke 100% sikke på at det var en ægte skrive. Og Certifikatet som følger med har han aldrig set før til Den model. Men det kan jo være han tager helt fejl. En 85 åre man med de riser, Hmmm er han smed eller har han brugt det som dør stopper.. Mvh. Kim.A.S.I |