Urdebatten / Urforum
Hvide Daytonas - måske det bedste i verdenen - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Hvide Daytonas - måske det bedste i verdenen (/showthread.php?tid=63680)

Sider: 1 2

Hvide Daytonas - måske det bedste i verdenen - Jan Sørensen - 05-12-2004

Why three is not a crowd Icon_e_biggrin
Før der skulle være plads til et par Panerais og et sommerbryllup (koster jo let en 6263 - men som I ved, var det dog ikke den der røg Icon_e_biggrin ) havde jeg glæden af i meget kort tid at have disse tre liggende i bankboxen på én gang - advarsel/beklager jeg trænger til et fotokursus:
İmage

Jeg synes personligt ikke, at tiden har gjort wonders udenpå - værksmæssigt går det klart i den rigtige retning, men designmæssigt er Rolex i mine øjne klart på vej i den forkerte retning.

16520 Zenith El Primero er næsten optimal - Rolex skulle bare have designet dem med fuld sorte sub register og valgfri sort lynette... men nej istedet introducerede de 116520 og i hvid er den altså for bling - hverken contemporary eller klassisk... bare et godt værk i en indpakning som afspejler tiden Icon_cry... måske i sort ligner det stadig næsten det sportsur det burde være.

Hmmm solgte min 116520 og har ikke fortrudt... Hvad synes I?

/Jan

- kbkjeldsen - 05-12-2004

Hej Jan, jeg er helt enig - der er noget dejligt enkelt over de gamle Daytonas. Og så er jeg jo, som du ved, til de gode gamle (høje) plexiglas frem for safir..

Jeg synes din 6263'er er for sprød, og den klæder jo min arm supergodt! Icon_e_wink

- kbkjeldsen - 05-12-2004

....og i øvrigt er det en skam at det var Omega og ikke Rolex der valgte at genintroducere hvide dials med sorte subregistre på de nye modeller...

Men Rolex har jo taget TOG'en op igen, man kunne jo håbe at der sker noget spændende på Daytonafronten også.. Icon_rolleyes

- ebsilon - 05-12-2004

Hej Jan Icon_e_biggrin

Super samling du har der.

Den der 6263er gør mig lidt "våd" - den er bare for lækker.

Det kan godt være at det er mig der er lidt galt med, men jeg mener at Daytonaerne gør sig bedst når skivens grundfarve er sort. OK - mht. 6263erne så er den hvide også super lækker.
Tjek den som Wollhead har til salg - WOW - tjaaa, hvem der bare havde 120k Icon_e_surprised

[url]"http://www.woollhead.dk/watches/w10493_rolex_big.jpg">http://www.woollhead.dk/watches/w10493_rolex_big.jpg[/url]

Da jeg skulle hente min Daytona fik jeg valget mellem en sort eller hvid.
Jeg bestilte den gang i tidernes morgen den sorte 16520er, men pga. den s***ns vente liste så blev det altså en sort 116520er. Om jeg har fortrudt - svar NEJ Icon_exclaim
Da jeg stod der med de to 116520 - hhv. hvid og sort - så var valget ikke så svært. Den hvide gør sig godt på billeder, meget bedre end den sorte, men i real-life så når den hvide ikke den sorte til sokkeholderne.
Jeg tror at det skyldes at det er meget sværere at læse den røde skrift på den sorte skive i forhold til den hvide - og "man" vil jo gerne have "Daytona" kan ses - eller?

Jeg har her et billede på de "gamle" Daytonaer - det er ikke mit billede og jeg kan ikke huske hvor jeg har downloadet det fra - så jeg håber ikke at der nu bliver kørt en retssag mod mig - men nyd det!!

İmage

Fra mig selv har jeg et par "sorte" billeder

İmage

İmage

Jan jeg tror at du skal prøve en sporty sort 116520er, den er ikke så fersk og dressy som den hvide.

Hej fra mig

- morgan - 05-12-2004

Billedet har du fra "Steve S from New Jersey".

En flink fyr. Og seriøs samler. Icon_e_wink (hans samling er væsentligt større end ovenstående).

Fede billeder none-the-less.

Icon_e_smile

Morgan

RE: - Jan Sørensen - 05-12-2004

Hej Ebsilon,
Billedet er, netop som Morgan skriver, Steve S fra NJ samling af Daytona'er, han har dog solgt lidt ud siden - han er vild cool og var faktisk med til at verificere min 6263 inden jeg købte den - via tilsendte billeder. Flot sort 116520 du har (jeg er helt enig i at på 116520 er den sorte den flotteste) - hvor længe stod du på venteliste inden du fik den - det må jo være noget tid, når du skrev dig på mens modellen hed 16520 Icon_e_smile

Når vi taler vintage Daytona'er holder prisen sig generelt bedst på de hvide/sølv, da skiven holder sig pænest på dem. De sorte patinere ikke helt så flot på de gamle 6263/6265. På den anden side så er alle 6263/6265 med rødt daytona print desværre kommet op i et helt vildt prisleje om de er sorte eller hvide.

/Jan

- ebsilon - 05-12-2004

Hej Jan,

ja, jeg var på den dersens list et par dage - OK, nærmere bestemt siden '97.

Men det går vist ret "hurtigt" nu med leverancerne på Daytonaer, så jeg tror ikke at der igen vil opstå så lange lister.

Hej fra Vejle Icon_e_wink

- ebsilon - 05-12-2004

Hej - igen...

apropos Daytonaer, så læste jeg et ganske sjovt indlæg på TZ, omhandlende SS Daytonaen.

X spurgte ganske høflig om Rolex var ved at/påtænker at stoppe produktionen af SS Daytonaen.

Det var de ikke ret mange der mente var særligt sjovt - selv vil jeg da mene, ud fra et egoistisk synspunkt at det kunne være fint - så ville det da være en god investering man har gjort med 116520eren.

Go' søndag alle

RE: - Jan Sørensen - 05-12-2004

Det er vist et godt rygte som er sat i gang fra grey markets dealere for at sælge deres efterhånden store lagre af 116520 - så mange penge som Rolex har sat i R&D på caliber 4130 kommer vi nok nærmere til at se flere chronographer fra deres side end et produktionsstop af den nuværende Daytona. Der har gået rygte om både en "submariner" chronograph altså et chronograph med samme lynette som Sub/SD samt et rygte om et mere dressagtig chronograph alla 6238 eller lign. nu da Rolex kan producere alle de 4130 chronograph værker de har lyst til.

/Jan

Re: RE: - morgan - 05-12-2004

Enig. Markedsprisen pt. er rimeligt høj på 116520'ere grundet julen. Men tro mig - inden marts er det marked helt anderledes end nu. Icon_smil

M