Urdebatten / Urforum
Breguet - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Breguet (/showthread.php?tid=63596)

Breguet - John S. - 14-11-2004

Hej

Tak for svaret Jan - jeg har flere gange handlet Rolex og kender lidt til hvordan sådanne ure skal handles.
Er der nogen i dette forum der kender til listepriser over Breguet Classique Collection 5237BA/12/9V6 samt Grandes Complications 3577BA/15/9V6.

Jeg har på fornemmelsen, hvilket prisleje der er tale om, men er ikke helt sikker.
Hvilken str. har urene - er der tale om dia. 39mm. - 40mm.. jeg kan ikke finde svaret i kataloget og på nettet. Icon_e_surprised

Er det Ole Mathiesen der er forhandler af uret eller er der også andre forhandlere herhjemme.

Jeg kan forstå at bla. Breguet bliver handlet forskelligt hvad priser angår. Er der en rettesnor, eller kan man sige at hvis uret har en listepris pålydende kr. 100.000, at prisen efter endt forhandling typisk vil være kr. 70.000 eller mindre.
Hvor store serier produceres Breguet urene i - er det limited og små serier på mindre en 1000 stk..

Jeg er lidt i vildrede om jeg skal vælge AP eller Breguet - ved godt at urene er meget forskellige fra hinanden men et valg skal ræffes på et eller andet tidspunkt. Icon_e_wink

Hilsen John S.

størrelse - sLYRG - 15-11-2004

du skriver i et indlæg at 40mm er en af de mest brugte størrelser idag
men det er det ikke hvis du kigger på dress ure så vil jeg mene at alt
imellem 34mm til 38mm er det mest gængse husk på at der er stor
forskel på sports ure og dress ure når det drejer sig om størrelsen
og Patek er først nu oppe på 37mm på deres Calatrava og laver stadig
de mindre Calatravaer, dermed ikke sagt at 40mm dress ure ikke findes
og Breguet har da også en simple med små sekunder som vist lige
nøjagtig måler 40mm

- Mads Gjødesen - 15-11-2004

Det var da et par "kedelige" ure du er på udkig efter rent prismæssigt. 5237´eren har en vejl. udsalgspris på omkring 20.000 euro. 3577´eren kender jeg ikke prisen på, men med tourbillon fås den nok ikke for under 500.000 kr.

Mit umiddelbare gæt er at urene er 36-38 mm. Det er næppe større. Dress-ure ligger sjældent over 38 mm og oftest på ca. 36 mm.

Jeg var inde hos Mathiesen i fredags, men jeg husker faktisk ikke hvor vidt han handler med Breguet. Overvejer du mærket så tag til Hamburg og besøg Wempe. Deres udstillingsvindue for Mathiesen til at ligne en simpel gadehandler. De har ALT fra stort set alle high-end mærker.

Jeg har ikke kendskab til hvordan salgsprisen er i forhold til listeprisen, men mon ikke du kan score 10-15 %.

Jeg ville nok vælge et AP frem for et Breguet. Men nu er jeg nok også lidt "farvet" mht. AP. Husk på at AP hører til blandt "the big three". Men tjek evt. AP´s Classique Quantieme Perpetual. Den er et sikkert hit og kan erhverves for ca. 10-14.000 euro second hand.

Lige gyldigt hvad du vælger fra Breguet kan du være sikker på relativt små serier. Dog sjældent SE´er. Men med en produktion på ca. 12-15.000 ure om året kan alle modeller vel betegnes som relativt "sjældne". AP´s produktion ligger på 18.000 ure. Heraf er 2/3-dele Royal Oaker.

Mads Gjødesen

- John S. - 15-11-2004

Hej

Icon_e_biggrin tak for svarene - som du/I nok kan fornemme er jeg meget i tvivl. Ure til en pris på kr. 500.000 er mere hvad jeg kan få godkendt af den bedre halvdel. Har ellers holdt en salgstale for hende i denne- og sidste weekend, mennn den hoppede hun ikke på Icon_e_surprised

Rolex er ikke på ønskelisten, da jeg har Rolex og nyder urene hver dag.

Mads Gjødesen... jeg havde en lille ide om at Breguet prisleje ligger i den "tunge" ende- hvorfor jeg forsigtigt kom med et lille gæt, men det holdt desværre ikke... Icon_e_sad

En tur ind til Ole Mathiesen og evt. Wempe i Hamborg er nok inde for nærmeste fremtid.

AP skal undersøges endnu mere - har set dem der er tilsalg på siden her - disse syntes tiltalende men vil lige "tjekke" yderligere info.

AP´s Classique Quantieme Perpetual - skal lige se dette ur. Icon_e_wink

Hilsen John S.

De 3 Store - sLYRG - 16-11-2004

i gamle dage var det sådan at man havde de 3 Store som var Vacheron
Constantin, Patek Phillipe og Audemars Piguet idag vil jeg selv mene at
der i virkeligheden er tale om de 5 Store som er det 3 førævnte og
A.Lange&Söhne og Breguet disse fem brands repræsenterer hver især et
meget højt niveau indenfor det håndværksmæssige og har også Historisk
betydning hvis man da lægger vægt på det, nogle vil altid mene at Patek
er bedst andre syntes måske Lange er det fineste man kan købe for
penge men en ting kan du være sikker på du går ikke galt i byen med
nogen af dem, hvis du aldrig før har stiftet bekendtskab med hverken