Urdebatten / Urforum
Hvad skal man kigge efter ??? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Hvad skal man kigge efter ??? (/showthread.php?tid=63593)

Sider: 1 2

Hvad skal man kigge efter ??? - G?st - 12-11-2004

Hej alle urelskere

Er det nogen der kan give mig et par korte råd, ang. hvad man skal kigge
efter, hvis man vil købe et brugt Rolex, af en man ikke kender. Er der
ting man kun ser på ægte, eller skal man være PRO ?????

Håber på et par fif....... inden jeg evt. dummer mig......

Re: Hvad skal man kigge efter ??? - morgan - 13-11-2004

Check min artikel her på sitet - "Rolex - Er det ægte?" - det er ikke den bedste artikel i verden, men den er rimeligt grundig, og et ok sted at starte. Når den er læst, kan du jo spørge ind lidt mere præcist Icon_e_wink
M

Hvad skal man kigge efter - Jan Sørensen - 13-11-2004

Ja check Morgans artikel - det er en rigtig god start og forsøg ikke at blive for skræmt. Du har mange muligheder for at sikre dig fra at "dumme" dig:

1. En meget brugt huskeregel, men stadig en af de vigtigste når man handler brugte ure - "køb sælgeren". Hvis sælgeren er i orden så er uret det også. Brug dette site - spørg evt. om nogen kender denne sælger og har handlet med ham før.

2. Hvis handlen lyder til at være for god - så er den det sikkert også.

3. Hvis du køber et ur som er fra ca. 1999 eller senere så bør du få 2 bokse og papirer med - da de fleste i dag gemmer disse, og certifikatet giver dig som køber en stor chance for at uret ikke er stjålet.

4. Tag evt. en ven eller bekendt med til handlen, og husk på fordi man har set 4 Rolexure i sit liv eller har gået med en model siden 70'erne er man ikke nødvendigvis kender.

5. Hvis du har den mindste tvivl inden købet så bed sælger om at tage sammen ned til en autoriseret forhandler som ligger overalt i landet:
Esbjerg, Herning, Odense, Alborg, Århus og København - for at få uret verificeret.

Held og lykke - hvis du bruger ovenstående er den største risiko, at du kan blive afhængig af urene.

/Jan

- G?st - 13-11-2004

Tak for de hurtige svar. Jeg har nu læst Morgan's artikel her på sitet.
Jeg blev en del klogere. Jeg har kun følgende spørgsmål- Morgan skriver
at man skal kontrolerer nummeret på uret, ved at afmonterer lænken.
Kan den tages af, af en "amatør" uden specialværktøj ????

hvis - Mikael L._phpbb3_import15700 - 13-11-2004

du klipper spidsen af en symaskinenål, har du et ganske udemærket lille holdbart stykke værktøj til at presse stifterne sammen og ud af hullerne, så du kan få lænken af.

det er ganske nemt.

Mikael

- G?st - 13-11-2004

I er hurtige !!!!!!!!!!! Tak for hjælpen..........

- morgan - 13-11-2004

Træ tnadstikker er også gode, da træ ikke ridser. Hvis det er en kasse uden sidehuller, skal du nu nok have professionelt værktøj. Regn med ca. 60 kr. Icon_smil

Morgan

- René_phpbb3_import15718 - 13-11-2004

Hej

Hvilke værktøjer og hvor kan de købes til at tage lænker af ure uden hullerne. Har en Sub F-model. Hvad koster sådan værktøj.

mvh René

du kan tage - Mikael L._phpbb3_import15700 - 13-11-2004

en spids/smal/lille/tynd finmekaniker skruetrækker og skærer/slibe et lille v ind i spidsen, så har du et værktøj, der ligner det originale, og som kan fange stiften indefra. Også velegent til læderremme, når ingen stifthuller.

Mikael

- René_phpbb3_import15718 - 14-11-2004

Hej

Mange tak for svaret, men hvis man nu, ville købe noget værktøj til det, hvor ville det så være muligt, og er der nogle billeder af det.

mvh René