Urdebatten / Urforum
Titanium - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Titanium (/showthread.php?tid=63563)

Titanium - Peter V - 03-11-2004

Er der nogen der har erfaringer med titaniumsmodellerne?

Efter hvad jeg har læst mig frem til, skulle de være lidt mere modtagelige for skrammer, men hvor slemt er det? og kan de poleres op igen som man kan med stålmodellerne?

Re: Titanium - B.Hell.A - 03-11-2004

Peter V Skrev:Er der nogen der har erfaringer med titaniumsmodellerne?

Efter hvad jeg har læst mig frem til, skulle de være lidt mere modtagelige for skrammer, men hvor slemt er det? og kan de poleres op igen som man kan med stålmodellerne?

Hej Peter

Jeg har selv et i titanium, og 1 i stål. jeg syntes absolut at titanium modellen holder sig meget pænere end stål. Det har selvfølgeligt også noget at gøre med at det er sværere at se ridser på en mat overflade.
Og ja !! de kan shines op, ligesom stålen.
Panerai i titanium er et fedt valg Icon_e_biggrin

mvh.

Bjørn Hell Andersen Icon_e_biggrin

- Peter V - 04-11-2004

Ja jeg tror også at det er det matte look der tiltaler mig - efter hvad jeg kan se laver de ikke længere urkasser i mat rustfast stål.

Er din titaniumsudgave med sort eller brun urskive?

- B.Hell.A - 04-11-2004

Peter V Skrev:Ja jeg tror også at det er det matte look der tiltaler mig - efter hvad jeg kan se laver de ikke længere urkasser i mat rustfast stål.

Hey P

Mit panerai er med brun skive !! Pam 55
Har også haft et customized stål pam. Fik det proff. matteret i usa.
Kan ikke anbefales, bliver stadigt hurtigere ridset end titan.

Hvis du sætter dig for at handle titan pam. så er det muligt at vi kan finde ud af noget.

mvh.
Bjørn Hell Andersen

PAM40 - D F - 04-11-2004

Jeg har været så heldig at få fingrende i en PAM40, som er lavet i limited edition på 200 styk. Det er med fast bagkasse, og den eneste af denne slags med sort Trithium skive. Giver et virkeligt unikt look - den findes iøvrigt i en G-serie, dvs. nuværende serie i PAM177 udgaven, dog med Luminova skive.

Det klæder virkelig TI med sort skive !

PAM40 - Jan Sørensen - 05-11-2004

Kan du ikke poste et billede af din PAM40 - godt køb næsten uanset hvad du har givet for det.

/Jan

- Peter V - 24-11-2004

B.hell.A:

Jeg tror mere jeg er til Marina end Base - men tak for tilbudet.

....og så ville en lukket bagkasse heller ikke være af vejen, men dem spytter de jo ikke ud for tiden, så....

- Mark Borella - 24-11-2004

Peter V Skrev:Ja jeg tror også at det er det matte look der tiltaler mig - efter hvad jeg kan se laver de ikke længere urkasser i mat rustfast stål.

Hej Peter

På PAM 164 er urkassen i børstet stål (mat), men lynetten er stadig blank poleret. Mig bekendt er det den eneste.... men måske nogen af eksperterne kan hjælpe?

Jeg har selv ledt efter et panerai i børstet stål - uden held, så jeg hælder efterhånden også til det mere rå look på Titaniumsmodellerne.

Erfaringer med Titanium - meislergeisler - 25-11-2004

Går med en 117 (Marina destro i titan) til hverdag og kan sige at den stadig ser meget pæn ud selvom den selvfølgeligt har fået et par ridser her og der. Små ridser kan nemt fjernes med noget så simpelt som et hviskelæder (med en blå, hårde ende). Dog skal man være meget forsigtigt med at følge den rigtige brush-retning plus at det kan se for "glat", næsten poleret ud hvis man gør det for tit. Har prøvet det en gang for erfaringens skyld og resultatet var fint, men jeg foretrækker ærligt talt at uret viser det bruges. For mig er det en slags patina, ligesom jeg ikke ville kunne li' at gå med rem på der ser spritny ud.

Hilsen,

Martin

Enig med Meisler Geisler - D F - 25-11-2004

Uret skal bruges og må gerne se således ud. Mit Pam40 sidder pt på det venstre håndled og jeg blir mere og mere glad for det ur. Meget lækkert, da det har det hele:

TI (let)
T skive (Patina)
Sort skive (Fedt til Titanium looket)
Fast bagkasse (historisk og det fedeste IMHO)
Limited (200 ex)

Har en brun Dino Zei shark strap på med PVD buckle - PVD står fedt til TI!