Urdebatten / Urforum
Ny Jubilee lænke, T.O.G, serienummer på inner bezel... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Ny Jubilee lænke, T.O.G, serienummer på inner bezel... (/showthread.php?tid=63359)

Ny Jubilee lænke, T.O.G, serienummer på inner bezel... - H??gen - 27-08-2004

Fik lige skudt disse billeder i eftermiddags. mellem stykkerne på Jubilee er solide og den skjulte lås har en ny og snedig låsemekanisme. Meget meget lækkert. DJ har ny skive og bredere lynette. TOG har endnu bredere lynette, der giver den et utroligt kompakt look. Serienummer er trykt under 6 på inner bezel, dog KUN på TOG, ikke på DJ. Der er dog stadig serienummer mellem hornene. Tjek...dobbelt tjek!

Den nye Oysterlænke er virkelig kræs, den kan vi glæde os toil på næste års modeller.

İmage (alt+p)
İmage (alt+p)
İmage (alt+p)
İmage (alt+p)
İmage (alt+p)
İmage (alt+p)

- M - 27-08-2004

Flotte billeder - tak for dem!

Men, er jeg den eneste som ikke kan li' designet på den nye TOG? Og den lynette... hmmm...

Igen-igen, smag og behag...

Nej du er ikke den eneste... - Onkel DJ - 27-08-2004

...der ikke er for pjattet med det nye TOG/DJ design!

Jeg har det sidste halve år sparet sammen til et DJ (mit første Rolex... og sikkert sidste - da de jo koster)
Længe har jeg gået og overvejet om jeg skulle vente til ændringerne kom, men jo længere jeg tænkte mig om, jo mere blev jeg overbevist om jeg bedre kan lide de gamle modeller. Hertil er der flere grunde:

Først og fremmest finder jeg jeg de graverede inner bezels lidt for flashy og med lidt for meget "P.Diddy" attitude.

Dernæst er der efter min smag for meget fluorecerende i markeringerne/visere.

De polerede lugs får DJ til at ligne alle andre ure på markedet.

Endeligt mener jeg den "manglende" lås på Jubilee får lænken til at se alt for "smykkeagtig" ud.

...Og sidst men ikke mindst; De bliver helt sikkert dyrere!

- Det eneste positive jeg kan se er de Solide midterstykker på Jubileelænken og så er den bredere lynette er ok!

Alle disse overvejelser kulminerede med at jeg i mandags tog valget og bestilte mit DJ før de nye kommer!

Mit valg faldt på SS 16220 med SS engine turned lynette, SS Jubilee og Silver Tapestry skive!

De gode ved det hele er at der er heller ingen ventetid på såden et morfar-ur (NEJ! jeg er kun 30 år spiller ikke tuba i Frelsens hær) - det blev sendt fra fabrikken i tirsdags og landede hos Aut.Rolex P.Jürgensen i Flensborg i går. På tirsdag skal jeg hente det og prøv lige og spør´om jeg glæder mig! - den var vist aldrig gået med LV!

Nu er der nok nogen de tænker at det var da noget af et "kompromis" Rolex at købe sig, men det ER faktisk mit favoritur og om det så er en dårlig investering fordi der kommer en revideret udgave om få måneder, er mig ligegyldigt - netop fordi jeg køber uret fordi jeg kan lide det, og ikke fordi det er et potentielt Milgauss (som man ser med Oysterquartz i øjeblikket).

OLDSCHOOL DJ; PRAKTISK KLASSISK GOD!

M.V.H.
Søren Dahl

Glæd dig, Søren! - bjorn_e58 - 28-08-2004

Jeg synes, du skal glæde dig Søren, også selvom du kun Icon_e_wink har valgt et af deres "almindelige" ure. Det er faktisk rart, ikke bare at høre om folks svære valg mellem SD og Sub eller mellem Pepsi og sort lynette på GMT. Hvis jeg havde kunne få et klassisk udseende og GMT funktion, havde jeg nok også valgt det; men da jeg købte min GMT-II var det helt klart fordi jeg netop ville have GMT funktionen, så det var min vigtigste prioritet (efter Rolex...). Ovre på timezone.com er der iøvrigt masser af diskussion også om de almindelige modeller.

/Bjørn.

Re: Nej du er ikke den eneste... - Elmer - 28-08-2004

Tillykke med uret Søren. DJ er ikke noget dårligt valg "har selv en fra 66"..
Du bliver glad for uret ingen tvivl om det. Der er noget over ROLEX!!!

Re: Ny Jubilee lænke, T.O.G, serienummer på inner bezel... - Elmer - 28-08-2004

Jeg syns" faktisk den er nydelig.. Jeg har ikke noget imod desing og røde sekundvisere :o) ps. Er det din egen Kristian ???