|
Jeg har tårer i øjnene.... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Jeg har tårer i øjnene.... (/showthread.php?tid=63321) |
Jeg har tårer i øjnene.... - guru13 - 13-08-2004 Det er da fantastisk at åbne en Panerai æske for første gang Tak for hjælpen Kristian.... Mere følger når jeg har tid. Lyng Kan godt forstå din reaktion - H??gen - 13-08-2004 Det er mig en glæde hvis jeg har kunne hjælpe til dette køb. PAM88 GMT er en virkelig flot ur. Tillykke med det, Allan. Glædes tårene...er blevet til - guru13 - 20-08-2004 ærgelses tårer. Jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. Det er stort... ( ikke grine Thor O ), det er højt, det er tungt... og jeg går med hånden på maven for ikke at støde det imod alverdens ting. I den uge var skuffer, skabe, dørkarme !, bildøre, osv djævlens opfindelse. Jeg kan mærke det... vi bliver aldrig "dus"... så måske er det ikke en keeper... eller Så var det dejligt at få Sea Dwelleren på igen ( undskyld, jeg ved det er Panerai forum ) Er der andre af jer Pam folk der kender dette ? Mvh Lyng Hmmm... - H??gen - 20-08-2004 Jeg går mest med mit 47mm PAM og jeg hører i den grad til det klodsede folkefærd. Et ur skal afspejle ens personlighed - ikke noget kække bemærkninger om min PAM195 her, tak! Ridser og mærker hører til, du skulle bare se min bil! Jeg skifter mellem Rolex og Panerai og ja, der er forskel. Og det er jo KUN en fordel, at man kan skifte; ikke kun mellem forskellige størrelser, men også forskellige mærker. Et privilegie endda. Skift frem og tilbage et stykke tid endnu. Hvis det er dine eneste ure, så har du IMHO et perfekt sæt. Vidt forskellige og begge flotte ure, der på en måde deler fortid. jamen.. jeg er sikker på - guru13 - 20-08-2004 at du har fuldstændig ret, Kristian. Det er da en dejlig fornemmelse at kunne skifte ur type/ mærke. Men det er sgi svært at tumle rundt, "slåsse", spille fodbold/ basket på asfalten eller i gym.salen, gå i værkstedet og hamre og save, med ungerne på jobbet. Der har jeg selvfølgelig min SD, men jeg vil jo også gerne kunne "udnytte" mit Pam til fulde... Tanken om at det skal være et " søndags ur" synes jeg er.... træls... Og da jeg ikke er specielt samler, men bruger, ved jeg heller ikke lige om jeg synes det er fedt at have så mange K liggende i noget der ikke bruges. De K kunne let bruges på noget andet sjovt Safequeens - H??gen - 21-08-2004 Allan, jeg har ikke en eneste safequeen, jeg giver dig fuldstændigt ret i at ure skal bruges. Jeg har heller ikke råd til blot at have dyre ure liggende i pengeskabet. Men PAM88 kan bruges til hvad som helst, dog har jeg ondt af den person du "slåsser" med. PAM88 er et tungt ur og efterlader skrammer! Der er ingen der siger du skal nøjes med at bruge det som søndags ur. Men de aktiviteter du snakker om, hører til en kategori hvor mange mennesker rent faktisk helt undlader at bære ur. Du kan jo lægge uret mens de mest krævende fysiske aktioner er på spil? Og så netop nyde at sætte uret på armen igen bagefter. Jeg giver dig ret i, at 16600 er klart bedst, hvis man som du vælger aldrig at tage uret af. Specielt ved de eksempler du her giver. Personligt bryder jeg mig heller ikke om at skulle tage uret af, men læderremme på mine PAMs kræver at jeg i det mindste gør det, når jeg går i bad. Jeg valgte at tage en Sub ref. 16800 på, da jeg tog på ferie ved Vesterhavet med familien i sidste uge. Hver aften skyllede jeg salt og sand af og priste mig lykkelig for, at jeg ikke havde taget et PAM med. Der er visse aktiviter, hvor et Rolex - igen - bare ER det iltimative allround ur...men det var også fedt at spænde et PAM på, da jeg igen sad i hjemmet på Djævleøen. Fornaemmelsen... - ChrisL - 23-11-2004 Allan, du har fuldstaendig ret. Fornaemmelsen er ikke til at beskrive. Isaer naar man selv faar lov at pille det blaa plastik af der beskytter deployment spaendet... Gad vide om jeg kan sove i nat... Godt nok er vi broedre - og godt nok har du skabt min interesse for "rigtige" ure, men jeg tror jeg har laettere ved at beholde mine ure - og ikke miste interessen for dem... Det er selvfoelgelig let at sige nu - hvem ved hvor laenge jeg beholder mit 16700 nu hvor der er et PAM00090 i samlingen... Tak fordi du aabnede mine oejne !!! Re: Fornaemmelsen... - guru13 - 23-11-2004 ChrisL Skrev:Allan, du har fuldstaendig ret. Fornaemmelsen er ikke til at beskrive. Velbekomme... Jeg kan kun sende din tak videre, ihverttilfælde i forhold til Panerai, til især Kristian, men også mange andre Panerai folk på Vintage ure, som hjalp mig ind i denne spændende verden. Og du har ret..... mit Pam 88 holdt ikke så længe. Heller ikke mine Breitling....Omega....Fortis....Sinn...Cartier...de første Rolex'er... osv....MEN mit SD , købt af Kristian, DET holder. Go' dag over there og husk nu... vi kommer til Florida i febuar og så regner vi med at du lige "smutter" over til os Keep your Panerai with healt. Bro Men det er nok ikke mit sidste Panerai |